Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@14:33:56 GMT

صدور کارت‌های ملی هوشمند به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۳۶۵

صدور کارت‌های ملی هوشمند به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محمد علی رفیع پور، مدیرکل ثبت احوال البرز با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمندگفت: تا کنون حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان برای دریافت کارت ملی ثبت نام درخواست داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال البرز افزود:  این آمار بیش از جامعه هدفی است که چند سال پیش از طرف البرز به سازمان ثبت احوال کشور ارائه شده و می‌توان گفت ثبت احوال استان برای بیش از صد درصد جامعه هدف خود درخواست به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:کسانی که چند سال از ثبت تقاضای دریافت کارت ملی هوشمندشان گذشته باید به سامانه کارت ملی هوشمند مراجعه کنند و از اینکه صدور کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد مطلع شوند.

رفیع پور گفت: با توجه به مهاجرپذیری بالای استان و با توجه به این که برخی از پایتخت نشینان به دلایل مختلف برای ثبت دریافت کارت ملی هوشمند به البرز مراجعه می‌کنند، طی چند سال گذشته روند ثبت درخواست‌ها در استان نزولی نبوده است.

او افزود: علاوه بر این، هر سال عده‌ای هم به سن لازم برای گرفتن کارت ملی هوشمند می‌رسند و به آمار ثبت نامی‌های قبلی اضافه می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: همه این موارد باعث شده البرز در کل کشور رتبه اول ثبت درخواست صدور کارت ملی هوشمند را داشته باشد.

او افزود: با توجه به این که برای فعال شدن کارت ملی هوشمند ثبت اثر انگشت متقاضی الزامی است، متقاضیان پس از اعلام صدور کارت باید به مراکز اعلام شده مراجعه داشته باشند.

رفیع پور در پاسخ به این که اگر ۸۰ درصد متقاضیان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند چرا عده ای بعد از سه سال ثبت درخواست خود هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند،گفت: تا سال ۹۷ تقریبا ۹۰ درصد متقاضیان درخواست دریافت کارت ملی هوشمند خود را ثبت کرده و موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود شده‌اند.

او افزود: البته برخی کارت‌ها هم صادر شده ولی متقاضیان با گذشت چند سال هنوز برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده و برخی هم به خاطر تغییر شماره تلفن از صدور کارت خود اطلاع ندارند.

مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: تا کنون ۸۰ درصد کارت‌های ملی درخواست داده شده صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ ر .ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت ملی ثبت احوال دریافت کارت ملی هوشمند صدور کارت چند سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین در ورزشگاه چند منظوره عشق آباد به مصاف هم رفتند که محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی ایران در دقیقه ۳۹ بازی و پس از خطا روی بازیکن ترکمنستان از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

کنعانی زادگان با دریافت این کارت نمی‌تواند ایران را در بازی رفت برابر هنگ کنگ که در تاریخ ۱۷ خرداد برگزار خواهد شد همراهی کند و محروم است.

شجاع خلیل زاده و سامان فلاح نیز دو بازیکن دیگر تک اخطاره ایران هستند که اگر در نیمه دوم برابر ترکمنستان کارت دریافت کنند دیدار برابر هنگ کنگ را از دست می‌دهند.

کد خبر 6063141

دیگر خبرها

  • مدت زمان تحویل کارت سوخت کاهش یافت
  • تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد 
  • تأخیر در برخط شدن صدور کارت‌های سوخت
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد