Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی پور گفت: متأسفانه سیاست زدگی و سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگترین آسیب این مملکت است و این مدل ما را به ناکجاآباد می برد و مشکل جامعه را افزون می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ان شاالله شرایطی پیش آید معیشتی خانواده در حد مناسب تأمین شود و باید دولتمردان و مسئولان تلاش کرده و فضا را طوری مدیریت کنند اقتصاد خانواده که بحران زا است و می تواند معضل درست کند، مورد توجه جدی واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی ادامه داد: پایه و اساس زایش معضلات اجتماعی همین کانون است و اگر توجه نکنیم می تواند برای جامعه پرخطرباشد.

 

وی اضافه کرد: غفلت از معضلات اجتماعی خطرات بزرگی را برای همه ما حتی آنها که فکر نمی کنند هیچگاه با این پدیده مواجه شوند، به دنبال دارد و این امر عزم همگانی نیاز دارد و این امر از دایره یک سازمان خارج است و باید سایر بخش ها کمک کنند.

 

جمالی پور اعلام کرد: در بحث دانش آموزی و مدیریت این موضوع، باید کارهای بزرگی شود کار جزیره ای هم در این حوزه جواب نمی دهد و باید عزم عمومی و مشارکت عمومی در این مسئله شکل گیرد و سهم بندی برای افراد و بخش ها صورت گیرد و افراد باید در ایفای این سهم حضور یابند.

 

وی تصریح کرد: باید دستگاه ها را پای کار آوریم، گاهی آمارها با واقعیت های کف جامعه متفاوت است و ما از کف جامعه متوجه نتیجه کار می شویم بنابراین نیاز است کارگروهی تشکیل شود و ان شاالله همه همکاری جدی داشته باشند.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: برای اینکه این کار را درست پیش ببریم باید از همه توان ها استفاده کنیم و نقش رسانه ها هم در این حوزه اهمیت دارد و باید از بخش اقتصادی هم به عنوان حامی استفاده کنیم.

 

وی گفت: در خصوص دانش آموزانی که در مدارس دچار معضلاتی هستند، باید علت ها بررسی شود و اگر علت اقتصادی است باید برای بخش اقتصادی مسئولیت اجتماعی تعریف شود.

 

جمالی پور اظهار کرد: نقش خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان هم در این حوزه مهم است و باید از ظرفیت این انجمن به خوبی استفاده شود و در واقع در این مسئله باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد تا ان شاالله به نتیجه مطلوبی رسید.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه سیاست زدگی و سیاسی کردن مباحث اجتماعی بزرگترین آسیب این مملکت است و این مدل ما را به ناکجاآباد می برد و مشکل جامعه را افزون می کند و ما امروز دچار آفت سیاسی غیرخردمندانه هستیم.

 

استاندار قزوین یادآور شد: اعتمادسازی مهمترین عنصر هر کاری است و باعث همکاری همگان می شود و ما امروز در بخش اعتمادسازی با چالش مواجه هستیم و کلام ما نفوذ ندارد زیرا منافع جریانی بر منافع ملی حاکم شده است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار قزوین دانش آموزان آسیب های اجتماعی جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه فعالیت نشریه پیام شهر باید منطبق بر سیاست‌گذاری شورای شهر پیش رود گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت نداشتن نشریه پیام شهر هستیم در حالی که برای انتشار آن هیچ مجوزی از شورای شهر اخذ نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه فوق‌العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بعدازظهر امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار، محمدرضا قافله‌باشی مدیرمسئول نشریه پیام شهر و با محوریت بحث و بررسی پیرامون وضعیت فعالیت نشریه پیام شهر در تالار مردم این نهاد برگزار شد. در این جلسه اعضای کمیسیون بر ادامه انتشار این نشریه و لزوم ایجاد شورای سیاست‌گذاری و توجه مدیریت شهری به مطالبات اعضای شورا در چگونگی تهیه و انعکاس محتوای نشریه تأکید کردند.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه فعالیت نشریه پیام شهر باید منطبق بر سیاست‌گذاری شورای شهر پیش رود، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد عدم فعالیت نشریه پیام شهر هستیم و این در حالی است که برای عدم انتشار آن هیچ مجوزی از شورای شهر اخذ نشده است.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد تا مطابق با مصوبه سال ۹۳ شورای اسلامی شهر قزوین این نشریه بر اساس شورای سیاست‌گذاری و توجه به مطالبات اعضای شورا با محوریت انعکاس اخبار و اطلاعات مدیریت شهری پیش رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای ویژه در کمیسیون فرهنگی در خصوص رویکرد جدید و سیاست‌های مدنظر بحث خواهیم کرد. همچنین موضوع تبدیل به پایگاه خبری شدن پیام شهر از جمله موضوعاتی است که مورد بحث است و ضمن حفظ چاپ نشریه فعالیت آن نباید تعطیل شود.

اللهیاری ادامه داد: اعضای شورا با پایگاه خبری شدن پیام شهر موافق هستند و باید پیگیر مجوزهای لازم برای تحقق این موضوع هم بود.

برای پابرجا ماندن پیام شهر تلاش زیادی شده است

در ادامه این نشست نیز فاطمه اشدری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه وجود نشریه تخصصی پیام شهر خواست و اراده شورای شهر بود، تاکید کرد: چاپ نشریه تخصصی در مدیریت شهری قزوین دارای مصوبه شوراست و هرگونه فعالیت، سیاست‌گذاری و یا عدم فعالیت این رسانه باید با مجوز شورای شهر و در جریان قرار گرفتن کمیسیون فرهنگی شورا باشد و این یک اصل است که نباید فراموش شود.

وی اضافه کرد: اینکه به ایرادات و نقدهای اعضای شورا به محتوای مطالب پیام شهر جدی گرفته نمی‌شود یک عیب است، ولی با همه این نواقص ما اجازه نمی‌دهیم که فعالیت این نشریه تعطیل شود چون برای پابرجا ماندن آن تلاش زیادی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با تمام اختلافات سلیقه‌ای در این جایگاه باید به نحوی تصمیم بگیریم که شهر، شهروندان و رسانه آسیب نبیند. لازم است اعضای شورا تصمیم بگیرند که فعالیت این نشریه چگونه باشد؛ در ضمن معتقدم که پیام شهر می‌تواند مکانی برای حضور تمامی رسانه‌ها، خبرنگاران علاقه‌مند و متخصص در حوزه مدیریت شهری باشد.‌

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه قافله‌باشی مدیر مسئول نشریه پیام شهر به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات و فعالیت تحریریه پیام شهر و میزان هزینه‌کرد ماهانه آن پرداخت.

کد خبر 745483

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی