Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:09:53 GMT

فاز نخست واکسن ابتلاء به کرونا را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۳۵۰

فاز نخست واکسن ابتلاء به کرونا را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد

به گفته نشریه «ایمونی سین» بر اساس آخرین پژوهش‌ها، تزریق فاز نخست واکسن کرونا، امکان ابتلا به ویروس را تا ۶۵ درصد، کاهش می‌دهد. بر اساس این پژوهش‌ها که در دانشگاه آکسفورد مورد تایید قرار گرفته‌اند، واکسیناسیون، میزان بستری شدن مبتلایان را ۸۴ تا ۹۴ درصد کاهش می‌دهد.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در گزارشی با عنوان «ویرانی مرگبار» نوشته است: حمله‌های هوایی اسرائیل علیه غزه هر روز بیش از گذشته افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌آید نتانیاهو برای بقای خود، دست به این ویرانگری مرگبار زده است. یک حمله مرگبار علیه فلسطینیان، ۴۲ قربانی به جا گذاشته است. حجم حمله‌های آنها، گسترده‌تر و سخت‌تر شده است. حادثه جنگ حماس و اسرائیل، حتی سبب ایجاد تنش میان محافظه‌کاران انگلیس شده است. مساله پشتیبانی انگلیس از نیروهای اشغالگر، مورد سوال است. از سوی دیگر در غزه، بحران آبی، آذوقه و برق به شدت افزایش پیدا است.

 _ «یو اس ای تودی» نیز در گزارشی با عنوان «سیاست‌های ویرانگر ترامپ» نوشته است: بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید بسیاری از سیاست‌ها و خط‌مشی‌های ترامپ در برابر اسرائیل را کنار بگذارد. سیاست‌هایی که جو بایدن آنها را ویرانگر می‌دانست. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، حمایت از سیاست‌های اسرائیل در تپه‌های جولان و قطع کمک به فلسطینی‌ها از جمله اقدامات مهم ترامپ در دوران رئیس‌جمهوری‌اش بود.

_ اکونومیست نوشت: با یورش دومین موج کرونا، هند دارد ویران می‌شود و با آن نارندرا مودی از پای در می آید. نخست وزیر هند، روشنایی‌های صحنه را برای جلوه گری دوست دارد، اما این مناسب هنگامی است، که همه چیز، به خوبی، پیش برود. نه در این ویرانگری ویروس کرونا. در هفت سال گذشته هندیان دیده اند، موهای نارندرا، سفید و سفیدتر می شود. با یورش کرونا، نارندرا مودی، به اوج کشیده، اما خیلی زود، آرام آرام، به زیر کشیده شد. حکومت مودی، دارد از پای در می آید.

_ «لوموند»، روزنامه فرانسوی در گزارشی با تیتر «سرکوب خونین» درباره تظاهرات میانمار نوشته است: موج درگیری‌ها، سخت بالا گرفته است و آمریکا و انگلیس نیز به اعمال تحریم‌های تازه‌ علیه حکومت نظامی میانمار رو آورده‌اند. ارتش میانمار، زمستان گذشته در یک کودتای نظامی، آنگ سان سوچی را سرنگون و با وجود تظاهرات گسترده، سرکوب خونینی را اعمال کرد.

* از حاشیه خبرها:

به گفته نشریه «ایمونی سین» بر اساس آخرین پژوهش‌ها، تزریق فاز نخست واکسن کرونا، امکان ابتلا به ویروس را تا ۶۵ درصد، کاهش می‌دهد. تحلیل‌های انجام شده بر آزمایش بیش از ۳۵۰ هزار نفر نشان داده است که سالخوردگان، همچون جوانان با تزریق واکسن در برابر ویروس کرونا ایمن می‌مانند. این پژوهش‌ها در دانشگاه آکسفورد مورد تایید قرار گرفته‌اند. بر اساس این پژوهش واکسیناسیون می‌تواند سبب قطع زنجیره انتقال و کاهش احتمال ابتلا به کرونا شود. در واقع با انجام واکسیناسیون، میزان بستری شدن مبتلایان، ۸۴ تا ۹۴ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار جهان آلبرت کوچویی واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا کاهش می دهد سیاست ها پژوهش ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است