Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا و به دلیل حفظ سلامت دانش آموزان، با مشورت ستاد ملی کرونا، تصمیم به برگزاری امتحانات ۱۰ پایه تحصیلی به‌صورت غیرحضوری گرفته شد و تنها امتحانات پایان سال تحصیلی در دو پایه نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت این دو پایه، به‌صورت حضوری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم، گفت: پایه نهم تحصیلی، به‌عنوان پایان دوره متوسطه اول و ورود دانش‌آموز به رشته تحصیلی تخصصی‌تر، نقش مهمی در آینده آن‌ها خواهد داشت. نمره کسب‌شده در آزمون‌های پایانی سال نهم دانش آموزان، می‌تواند مسیر زندگی آینده آنان را تعیین کند لذا برای جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان با تأیید ستاد ملی کرونا، تصمیم به برگزاری امتحانات پایانی در پایه نهم به‌صورت حضوری تصمیم گیری شد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها و کاهش اضطراب دانش آموزان، حوزه‌های امتحانی پایه نهم، همان مدرسه‌ای در نظر گرفته شده است که دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل بوده اند. در حال حاضر ۲۶ هزار مدرسه در دوره اول متوسطه وجود دارد که هر مدرسه به‌عنوان یک حوزه امتحانی، برای برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است و با رعایت کامل دستورالعمل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیر، معلم و دانش آموزان، این آزمون‌ها در حال برگزاری است.

وی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی در پایه دوازدهم، تصریح کرد: آزمون پایه دوازدهم، باید یک آزمون برابر و یکسان باشد تا در آن صلاحیت همه دانش آموزان به‌درستی سنجیده شود. نتایج آزمون پایه دوازدهم ۳۰ درصد در تعیین نتایج کنکور، نقش دارد و بنابراین باید این آزمون هم با دقت بیشتری برگزار شود.

47231

کد خبر 1516286

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانش آموز سلامت دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش سلامت ویروس کرونا برگزاری امتحانات امتحانات پایان دانش آموزان پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

 رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امتحانات شبه نهایی به منظور آشنایی دانش آموزان با مقررات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و سوالات مفهومی در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم و معارف اسلامی و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

۱۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری مکلف شدند

نورالله کیانی افزود: آزمون شبه نهایی در ۲۵۱ آموزشگاه متوسطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گفته وی، دانش آموزان تا ۴ اردیبهشت در چهار عنوان درسی با هم رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان