Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:02:52 GMT

کمبود نیروی کار در در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و کوثر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۴۶۷

کمبود نیروی کار در در شهرک‌های صنعتی اشتهارد و کوثر

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: بالغ بر 43 درصد اشتغال استان البرز در حوزه صنعت و 4 تا ۵ درصد نیز در حوزه کشاورزی است؛ در این راستا مابقی سهم اشتغال البرز مربوط به حوزه خدمات است.

وی با بیان اینکه در استان البرز صنعت غالب است، افزود: البرز به طور خاص استانی صنعتی و ویژه است و نیاز به نیروی کار در بخش‌های صنعتی استان به شدت احساس می شود، در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی کوثر و اشتهارد نیروی کار صنعتی کم نداریم و اتوبوس‌هایی از کرج به مقصد اشتهارد فراهم کرده ایم که نیروی‌های جویای کار را از مرکز استان به سمت این شهرک ها هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وقتی صنایع به خارج از شهرها هدایت شود، در واقع هزینه‌های مازاد برآنها تحمیل می‌شود و جابجایی کالاهای تولیدی هم از محل تولید به دیگر نقاط زمان براست.

وی با این توضیح که باید قوانین و مقررات در حوزه تولید ثبات داشته باشد، گفت: در ارتباط با مواد اولیه در صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد حتی گاهی بیش از نیاز داخلی تولید داریم، اما بازهم این مواد اولیه به دست صنعتگران داخلی نمی‌رسد.

شاهمرادی با بیان اینکه تکنولوژی‌ها به سمت استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها و استارت آپ ها در حال حرکت است، گفت: اما باید تعاریف خاصی برای کمک به دانش بنیان‌ها و وضع قوانین و مقرارت برای جهش واقعی در این بخش پایه ریزی شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز صنعت اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نیروی زمینی ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  مدیر گزینش و استخدام غرب استان تهران و البرز در ارتش جمهوری اسلامی گفت: داشتن مدارک تحصیلی دیپلم، در تمامی رشته ها و داشتن سن ۱۷ تا ۲۳ سال از جمله شرایطی است که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رهنما افزود: کسانی دارای مدارک پیشرفته، زبان های خارجی، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن کریم و اعضای بسیج در اولویت قرار دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان