Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:59:19 GMT

رای مخالف شورای شهر تهران برای ساخت هتل های کوهستان و تاو

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۶۳۸

رای مخالف شورای شهر تهران برای ساخت هتل های کوهستان و تاو

اعضای شورای شهر تهران پس از دو جلسه بررسی به لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انعقاد قرارداد پروژه‎های "هتل کوهستان" و "هتل تاو" به روش مشارکت واقع در شهرداری منطقه۲» رای موافق ندادند.

به گزارش ایسنا، در دویست و نود و پنجمین جلسه علنی شورا، ادامه لایحه شهردار تهران در خصوص اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انعقاد قرارداد پروژه‎های "هتل کوهستان" و "هتل تاو" به روش مشارکت واقع در شهرداری منطقه۲ مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سالاری در ارائه گزارش کمیسیون شهرسازی گفت: زمین "هتل تاو" شامل پهنه مناطق حفاظت شده است و برای همین با آن موافقت نشد، اما محل هتل کوهستان در پهنه خدمات قرار دارد، لذا با آن موافقت گردید. مساحت این زمین ۱۸۵۰۰ متر در میدان کتاب در خیابان کوهستان است و سرمایه گذاری آن مشارکت مدنی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ضابطه بلندمرتبه سازی لغو شده است و قطعا تصمیم ما صرفا مجوز دادن به شهرداری است نه تایید تعداد طبقات که در اختیارات قانونی شورا قرار ندارد. تعداد طبقات و قیمت باید در چارچوب قانون باشد.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری گفت: اراضی دره شمسه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را دارد و شرایط آن خاص است. همچنین مناطق شمالی خیابان کوهستان شامل فضای سبز است و این هتل هم قرار است در شمال خیابان کوهستان ساخته شود. آیا این موضوع با مصوبات شورای عالی شهرسازی همخوانی دارد؟ بویژه که حجم بارگذاری در شمال این خیابان زیاد است.

سپس ناهید خداکرمی در پرسشی گفت: در این مشارکت، ریسک بازدهی پروژه برای شهر را هم باید سنجید. آیا ۱۷ هزار متر زمین شهرداری در آن منطقه مورد مطالعه برای بازدهی بهتر قرار گرفته است؟

علی اعطا در مخالفت با این لایحه گفت: هتل سازی مورد نیاز شهر تهران است و نسبت به استانداردهای یک کلانشهر کمبود جدی داریم.  اما در این لایحه چند مشکل مقرراتی وجود دارد. از جمله اینکه این لایحه در راستای بند۱۴ ماده ۸۰ قانون شوراهاست و شهرداری باید همه عناصر و ارکان قرارداد را در شورا به تصویب برساند. این درحالیست که متن شهرداری فقط شامل کلیات است و لذا با قانون شوراها مغایرت دارد. همچنین مغایرت با سند جامع سرمایه گذاری است که شهرداری باید گزارش جامعی را ارایه کند و مطالعات اقتصادی و فنی و زیست محیطی صورت بگیرد اما فقط کلیات اقتصادی مطرح شده است.

به گفته وی، طبق ماده ۱۰ این بند، اهلیت سرمایه گذار باید صحت سنجی شود؟ صورت گرفتن مستنداتش کجاست؟ از سوی دیگر مغایرت با ضوابط شهرسازی دارد زیرا شهرداری برای ۳۷ طبقه از کمیسیون ماده پنج مجوز می‌گیرد. درحالی که اصلا کمیسیون ماده پنج چنین حقی ندارد.

سید حسن رسولی نیز گفت: یکی از مهمترین کاستی های شهر تهران فقدان ظرفیت های منفی گردشگری بویژه کمبود شدید مراکز اقامتی در مقیاس استانداردهای جهانی است. در برنامه ای که برای دوره پنجم ارایه کردیم از تلاش برای تبدیل تهران به یک کلانشهر جهانی سخن گفتیم.

رسولی افزود: حسب بند یک ماده ۱۴ همین سند شهرداری به علت بالا بودن هزینه از سقف معاملاتی از شورا اجازه خواسته است. شهردار درخواست دیگری نکرده است. شهرداری می‌خواهد مذاکرات را آغاز کند و طبیعتاً به مجوز شورا نیاز دارد.

مسجد جامعی نیز گفت: چرا در پایان دوره این درخواست های مجوز ارایه می‌شوند؟ شهر خیلی چیزها سوای از هتل ندارد. برای نمونه چرا بیمارستان فیروزآبادی تکمیل نمی‌شود؟ قطعا مشکل گردشگری ما هتل نیست.

سپس شکرالله بنار رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری در پاسخ به اعضا گفت: کار سرمایه گذاری کار سختی است و با تغییر مقررات کسی حاضر به سرمایه گذاری مشارکتی ندارد. مالک زمین پیشنهاد سرمایه گذاری مشارکتی داده است.

بنار در پاسخ به اظهارات احمد مسجد جامعی گفت: فرایند بروکراسی نفس‌گیر است پارسال لایحه حاضر شد و امروز در شورا ارائه شده است.

وی در پاسخ زهرا صدر اعظم نوری نیز گفت: همه مطالعات صورت گرفته و همه چیز تابع قوانین است.

محمد جواد حق شناس نیز بعنوان موافق لایحه گفت: مسائلی که دوستان درمورد بیمارستان فیروزآبادی و موزه کودکان فرمودند قطعا اهمیت  دارد اما جایی در این موضوع ندارد. پس از انقلاب،  رشدی در هتل سازی نداشته ایم. ممکن است ساختن یک هتل بیش از ده سال طول بکشد که از عمر دو دوره شورا بیشتر است اینکه در آخر دوره لایحه ارایه شده است، اهمیتی ندارد.

به گزارش ایسنا، در نهایت گزارش کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۰ موافق به تصویب نرسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران هتل گردشگري سرمایه گذاری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، گزارشی درباره طرح‌های توسعه محلی شهرداری در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا