Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:03:08 GMT

تعارضات شهروندان با شهرداری مشهد کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۶۷۴

تعارضات شهروندان با شهرداری مشهد کاهش می‌یابد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از اجرای موضوعات مرتبط با عدالت ترمیمی به صورت پایلوت در ۶ دفتر تسهیلگری حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه "نظام محلی حل اختلاف مبتنی بر عملکرد دفاتر تسهیلگری" میان معاونت خدمات شهری و معاونت اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد، اظهار کرد: موضوع اجرای عدالت ترمیمی موضوعی است که خارج از حیطه وظایف شهرداری مشهد است؛ اما با توجه به اینکه در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری، همواره ارتباطات مستقیمی با شهروندان وجود دارد و این ارتباطات در برخی موارد دارای تعارضات و مسائل اجتماعی مختلف است، در همین راستا از سال ۹۸ با راه اندازی دبیرخانه شهر ترمیمی در این معاونت و انتخاب محله سیس آباد به عنوان محله پایلوت در اجرای عدالت ترمیمی، تلاش شد تا بسیاری از مشکلات و موارد میان شهروندان با شهرداری و نیز میان خود شهروندان، توسط اهالی و ریش‌سفیدان همان محلات مرتفع و از مراجعه غیرضروری شهروندان به دستگاه قضائی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه این تجربه که برای اولین بار در کشور شکل گرفت، توانست منشأ ثمرات بسیار خوبی در محله سیس آباد شود و نمونه‌های موفقی از حل معضلات و مشکلات موجود در محله، توسط خود اهالی محل به ثمر نشست.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: با توجه به ظرفیت بسیار مناسب دفاتر تسهیلگری در حاشیه شهر مشهد مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه‌ای مشترک با مشارکت معاونت خدمات شهری، معاونت اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی، سازمان بازآفرینی شهری و دبیرخانه شهر ترمیمی از این ظرفیت بسیار مناسب برای توسعه موضوعات عدالت ترمیمی و افزایش مشارکت شهروندان در حل مشکلات بهره ببریم و به همین منظور شش دفتر تسهیلگری به صورت پایلوت انتخاب شدند تا موضوعات مورد نظر در عدالت ترمیمی در آنها به صورت کامل اجرایی و در صورت بررسی، ارزیابی و موفقیت طرح در این شش دفتر، موضوعات در دیگر دفاتر تسهیلگری شهر مشهد نیز اجرایی شود.

سرپرست معاونت اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در این جلسه، با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ محله در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، افزود: در مجموع در مشهد ۳۶ دفتر تسهیلگری مشغول فعالیت هستند که این دفاتر، ۴۲ محله را تحت پوشش قرار می‌دهند.

حاتمی ادامه داد: دفاتر تسهیلگری، بازویی برای آشتی حاکمیت و مردم هستند و استفاده از این ظرفیت به دلیل کارکردی همسو با دبیرخانه شهر ترمیمی، می‌تواند اثرات مضاعفی را برای بهبود شرایط زندگی و معیشت شهروندان در حاشیه شهر مشهد ایجاد کند و این دفاتر می‌تواند ظرفیت مناسبی را در موضوعات آموزشی و فرهنگ سازی برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

جعفر سروی دبیر شهر ترمیمی شهرداری مشهد نیز در این جلسه با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه گفت: با استفاده از دفاتر تسهیلگری، بسیاری از اختلافات محلی که در سطح محلات و به ویژه در ارتباط با شهرداری مشهد اتفاق می‌افتد، با استفاده از دیدگاه‌های ترمیمی و با مشارکت خود مردم در دفاتر تسهیلگری مرتفع خواهد شد.

وی افزود: مهمترین کارکردهای این تفاهم‌نامه، توسعه مفاهیم ترمیمی در سطح محلات شهری، کاهش تخلفات شهری، کاهش تعارضات شهروندان با شهرداری و در نهایت کاهش تعارضات خود شهروندان با هم خواهد بود.
 

کد خبر 494445

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد کلانشهر مشهد معاون شهردار مشهد شهر دفاتر تسهیلگری کلانشهر شهرداری مشهد شهروند خدمات شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دفاتر تسهیلگری حاشیه شهر مشهد شهرداری مشهد عدالت ترمیمی شهر ترمیمی تفاهم نامه خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قلندری با تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده، اعلام کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تأسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

وی تاکید کرد: از این پس تمامی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

کد خبر 6086186

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد