Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دارندف گفت: مسجد بهترین مکانی است که انسان می تواند خود و خانواده خود را از آسیب های شبیخون فرهنگی حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۸ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از کانون فرهنگی و هنری برتر استان ایلام در طرح ملی « ایران قوی» اظهار کرد: موفقیت کانون های فرهنگی و هنری استان در سطح کشور نشان می دهد که این توانایی و ظرفیت در بین فعالان مساجد استان وجود دارد که بتوانند در عرصه های فرهنگی و دینی بیش از گذشته بدرخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه این موفقیت حاصل کار جمعی و تلاش اعضای کانون های مساجد و مسئولان فرهنگی و هنری است، ابراز کرد: این موفقیت برای استان ایلام استان در رقابت با استان ها های برخوردار است که جای خوشحالی دارد و نشان دهنده این امر است که با وجود مشکل در زمینه پشتوانه مالی، از نظر نیروی انسانی  و توان کار ظرفیت خوبی در استان وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه متناسب با استعداد هایی که خداوند متعال در وجود انسان قرار داده است، تکلیف داریم، یادآور شد: متناسب با این توانایی و  زمینه ای که برای انجام کار فراهم شده است نیز مسئولیت داریم، در حوزه تعریف جرم انجام کاری که خلاف قانون بوده و یا ترک فعلی که انسان باید انجام دهد، جرم اطلاق می شود، خیلی از مسولیت هایی که برعهده ماست از عدم انجام فعل است، به ویژه در حوزه مسجد که می توان کارهای زیادی را انجام داد اما انجام نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه به تعبیر حضرت امام راحل مسجد بهترین سنگر است، یادآور شد: در این شرایط شبیخون فرهنگی بهترین مکانی که انسان می تواند خود و خانواده خود را در برابر صدمات و آسیب های این شبیخون فرهنگی در امان نگاه دارد، مساجد هستند، سنگر انسان را از خطر تیر و ترکش در امان می دارد.

 

وی با بیان اینکه  امروز هم مسجد بهترین مکانی است که جوانان و نوجوانان ما می توانند در برابر  آسیب های اجتماعی و  شبیخون فرهنگی در امان باشند، گفت: موفقیت کانون سیدالشهدا(ع) شهر سرابله نشان می دهد که می توانیم، پس باید بیشتر در این حوزه کار کنیم چرا که مسئولیت ما در این حوزه بیشتر شده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تاکید بر مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای، گفت: دشمن در تلاش است که به هر شکلی از ابزارهای مختلف برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای استفاده کند و امروز همه دشمنان بسیج شده اند که مردم را از نظام و انقلاب اسلامی مایوس کنند تا مردم پای صندوق های رای نیاید.

 

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه بک سرود و یک کار هنری می تواند آنچنان تاثیرگذار باشد که نقشه های دشمنان را خنثی کند و موجب حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای شود، ابراز کرد: دشمنی که حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند در تلاش است که مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند، ما با حضور در پای صندوق های رای، از خون شهید حاج قاسم سلیمانی دفاع خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دارند، ابراز کرد: کار چهره به چهره در مساجد و بهره گیری از فضای مجازی در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در راستای مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای مورد توجه قرار گیرد و این مشارکت افزایش یابد و در نهایت نیز به بهترین گزینه رای داده شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه انتخاب اصلح اولویت دوم  در بحث انتخابات بوده و اولویت اول مشارکت حداکثری است، ابراز کرد: یکی از مسولیت ها ما و به ویژه بچه های مساجد ترغیب مردم به مشارکت حداکثری است چرا که انتخابات، سرنوشت و آینده کشور ماست و سرنوشت نظام جمهوری اسلامی را  تعیین می کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مشارکت و حضور حداکثری مردم در پایا صندوق های رای نقش مهمی در امنیت پایدار کشور خواهد داشت، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات تکلیف الهی است و هنرمندان در این امر می توانند بسیار موثر باشند و زبان هنر نقش مهمی در انتقال مفاهیم ارزشی از جمله حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دارند.

 

وی تصریح کرد: ما برای اولین بار به آبهای آزاد بین المللی دست پیدا کردیم، پس از مدت ها به خودکفایی بنزین رسیدم و تحریم ها را شکستیم، آنها که می خواستند با راه اندازی داعش، امنیت ایران را مخدوش کنند و اعلام کردند امنیت تهران را برهم می زنیم،امروز هم می خواهند مشارکت مردم را در انتخابات را کاهش دهند.

 

امام جمعه ایلام در پایان با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان در حوزه های مختلفف خاطرنشان کرد: شرایط امروز، شرایطی تاریخ ساز است  و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار می توانند تاثیر گذار باشند.

 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و جمعی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان حضور داشتند، لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حواله ۱۰ ملیون تومانی به «مختار فریادیان» مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای سرابله اهدا گردید.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران قوی شبیخون فرهنگی امام جمعه ایلام کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد مردم در پای صندوق های رای حضور حداکثری مردم در پای امام جمعه ایلام مشارکت حداکثری شبیخون فرهنگی حجت الاسلام مسجد بهترین نقش مهمی کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان