Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:39:03 GMT

برگزيدگان جشنواره کتاب ورسانه معرفي مي شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۸۹۷۹

خبرگزاری آریا- مهدی توکلیان درگفت وگو با خبرنگار آریا در شهرکرد اظهارداشت: بر اساس اعلام هیأت داوران در بخش «خبر» یک اثر حائز رتبه اول و یک اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد و  همچنین در بخش «گزارش» نیز با توجه به تعدد و کیفیت مطلوب آثار نهایی، 1 اثر حائز رتبه اول، یک اثر حائز رتبه دوم و 2 اثر نیز به عنوان رتبه سوم معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزیدگان بخش جنبی جشنواره افزود: اثر برگزیده بخش «بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه مرکزی» توسط هیات داوران انتخاب شد و از 11 موضوع بخش جنبی نیز تنها در 5 موضوع «نقش کتابخانه های عمومی در رفع نیازهای گروه های خاص (نابینایان، ناشنوایان)»، «تمرکز بر توسعه فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها از جمله راه اندازی بخش کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی سراسر کشور»، «تمرکز کتابخانه های عمومی بر فعالیت های فرهنگی از جمله تشکیل محافل ادبی»، «کم توجهی به کتابخانه، کتابدار و مطالعه در آثار سینمایی تولید داخل» و «نقش کتابخانه های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت» برگزیدگان معرفی شدند و در 6 موضوع دیگر اثری حائز شرایط شناخته نشد.

توکلیان ادامه داد: در بخش ویژه جشنواره که به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان ها و کتابخانه های عمومی اختصاص داشت توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

دبیر نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در ادامه ضمن پوزش از برگزار نشدن جلسه اختتامیه به صورت مجازی در موعد اعلام شده، تصریح کرد: روز گذشته هیات داوران در نشستی چند ساعته و با 10 شاخص اصلی به امتیازدهی آثار نهایی پرداختند که در نهایت 19 اثر در رشته های مختلف جشنواره حائز رتبه شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقاله خبر جشنواره تجلیل کتابخانه های عمومی حائز رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود