Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون دو میلیون و 163هزار و 641نفر دوز اول واکسن کرونا و 407هزار و 519نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲ میلیون و 571هزار و 160دوز رسیده است.

  برای دیدن آخرین آمار، کلیک کنید

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، 13هزار و 930بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که 2102مورد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و 779هزار و 415تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، 310تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۷ هزار و 532تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲ میلیون و 258هزار و 46تن بهبود یافته‌اند.

همچنین 5173تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تاکنون هم ۱۸ میلیون و 285هزار و 393آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان با کمی کاهش به ۳.۳ درصد رسید و به همین تناسب، «نرخ بهبود» به ۹۶.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه اینجا ویروس کرونا کووید19 نرخ مرگ نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای سه شهر در وضعیت ناسالم و تعداد ۲۱ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچیک از کلان‌شهرها در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد، اما روز گذشته شهر زنجان در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اصفهان با شاخص ۱۱۱، مشهد با شاخص ۱۱۴ و اهواز با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچکدام از شهرها بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۶۲، کرج با شاخص ۶۷، تهران با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۸۴، بیرجند با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۷۶، زنجان با شاخص ۶۸، سمنان با شاخص ۷۰، قزوین با شاخص ۹۰، قم با شاخص ۵۵، کرمان با شاخص ۷۰، اراک با شاخص ۷۳، بندرعباس ۵۱ و یزد با شاخص ۵۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سی‌ام فروردین، شهرهای تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، اهواز، سمنان، قم، سنندج، کرمانشاه، اراک و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای ارومیه با شاخص ۴۶، بوشهر با شاخص ۴۲، زاهدان با شاخص ۲۹، شیراز با شاخص ۳۰، سنندج با شاخص ۳۱، کرمانشاه با شاخص ۵۹ و همدان با شاخص ۳۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای بیرجند، مشهد، زاهدان، قزوین، کرمان و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۱۰ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745922

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جو در خوزستان
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است