Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@09:59:30 GMT

آنچه شورای پنجم فراموش کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۲۱۰

آنچه شورای پنجم فراموش کرد

کارشناس امور شهری گفت: مسایل شهری با بیان اینکه مبحث شهر هوشمند و هوشمندسازی هم یکی دیگر از شعار‌های رنگین شورای شهر فعلی در سال ۹۶ بود که در حد چند شعار و تدوین چند سند غیرقابل اجرا باقی ماند.

احمد صادقی کارشناس امور شهری و مدیر سابق مدیریت بحران شهرداری تهران  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری داننشجو، گفت: شورای شهر پنجم شهر تهران در فضای سیاسی دوقطبی برآمده از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بر سر کار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا همه اعضای لیست برنده اصلاح طلبان در شورای شهر انتقادات یکپارچه‌ای را به عملکرد شورا‌های قبل از خود بخصوص شورا‌های اصولگرا انجام دادند. در افکار عمومی اینگونه نشان داده شد که شورای جدید قرار است طرحی نو در اندازد و شعار‌های ایام انتخابات خود را با رویکرد ویژه‌ای پیگیری کنند. فعالیت شورای شهر و شهرداری تهران با این حال و هوا آغاز شد.

وی افزود: افکار عمومی از همان ابتدای کار پیگیر شعار‌های انتخاباتی اعضای شورای پنجم بود. یکدستی دولت، شورای شهر و شهرداری هم بر انتظار افکارعمومی در پیگیری این شعار‌ها افزود. این اتفاق نه که نیفتاد بلکه شورای شهر در ورطه‌ای افتاد که آن را تبدیل به ناکارامدترین شورای شهر در چند دوره فعالیت شورای شهر کرد.


صادقی بیان کرد:  بررسی، پیگیری و تصویب قوانین و ایجاد ساختاری از درآمد‌های نو و پایدار شهری با تکیه بر فضای دیجیتال و الکترونیک، ورود به بورس، شهر الکترونیک و فناوری‌های جدید شهری همچنین اصلاح ساختار تشکیلات شهرداری و کوچک سازی و چابک سازی آن؛ عنوانی بود که از روز اول در شواری شهر بر روی آن بحث و بررسی و پیگیری صورت گرفت و در نهایت صرفا در چند ماهه آخر به ناقص‌ترین و دستوری‌ترین شکل ممکن و آن هم فقط در یکی از معاونت‌های شهرداری صورت گرفت.

وی ادامه داد:  تدوین و تنقیح قوانین مربوط به وظایف مدیریت شهری یکی از نقد‌های ارائه شده به دوران قبلی مدیریت شهری تهران، ورود مدیریت شهری به گستره‌ای وسیع از وظایف جدید بود که بر سر قانونی بودن یا نبودن آن بحث صورت می‌گرفت و همچنان قوانین شهرداری تهران در بیش از چند دهه قبل متوقف مانده است.

این کارشناس مسایل شهری با بیان اینکه مبحث شهر هوشمند و هوشمندسازی هم یکی دیگر از شعار‌های رنگین شورای شهر فعلی در سال ۹۶ بود که در حد چند شعار و تدوین چند سند غیرقابل اجرا باقی ماند تصریح کرد:  مباحث مربوط به حقوق شهروندی و حدود و ثغور آن و الزامات قانونی و اجرایی مربوطه هم از دیگر شعار‌هایی بود که در حد شعار باقی ماند و حتی در کلام اعضای شورای شهر هم بعد از سر سر کارآمدن تکرار نشد.


 وی در پایان گفت:  تدوین و تنقیح قوانین مربوط به شورایاری‌ها و نظام مشارکتی مدیریت شهروندی در سطوح محله و ناحیه هم شعار دیگری بود که با آب و تاب فراوان داده شد، اما همین هم در تعریف پروژه‌های محله‌ای باقی ماند و حتی اعتبار قانونی شورایاری‌ها و مدیریت محله را – به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم نظام مدیریت شهری کشور- هم زیر سوال برد و در نهایت باید گفت شورای شهر پنجم را باید شورای شعار‌ها دانست و در این چارچوب آن را تحلیل کرد. این موضوع بیش از همیشه این نکته را به اثبات رساند که باورپذیری شعار‌های انتخاباتی را در عملکرد گذشته جریان‌ها باید جست و جو کرد و نه در رنگ و لعاب‌های انتخاباتی.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای پنجم شهر شورای شهر تهران مدیریت شهری شورای شهر باقی ماند شعار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر

رئیس شورای اسلامی بوشهر از تصویب لایحه بودجه شهرداری بوشهر به میزان یک‌هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۶۳ درصد این بودجه در حوزه عمرانی و خدمات شهری است. - اخبار استانها -

وحید نیک روش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه تحقق شعار امسال مبنی در جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار شورای شهر و شهرداری بوشهر قرار گرفته است، اظهار داشت: در این عرصه بر اساس ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری حمایت ویژه از فعالان بخش خصوصی در طرح‌های مختلف می‌شود.

وی ظرفیت‌های بندر بوشهر در عرصه‌های سرمایه‌گذاری را برشمرد و بیان کرد: شهر ساحلی یکی از نقاط مهم گردشگری در کشور معرفی شده که توسعه زیرساخت‌های این حوزه با مشارکت بخش خصوصی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس شورای شهر بوشهر تقویت زیرساخت‌های عمران و خدمات شهری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در سال جاری با تدوین برنامه‌های ویژه ضمن تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، برنامه خدمات شهری در راستای مطالبات مردم افزایش می‌یابد.

نیک‌روش به لایحه بودجه امسال شهرداری بوشهر پرداخت و افزود: اعتبارات شهرداری بوشهر امسال نسبت به سال قبل تحولات مهم دارد و در این راستا این لایحه تصویب و به شهرداری بوشهر ابلاغ شد.

وی لایحه بودجه شهرداری بوشهر را به میزان یک‌هزار و 890 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: 63 درصد این بودجه در حوزه عمرانی و خدمات شهری و 37 درصد جاری است.

رئیس شورای شهر بوشهر با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های عمران شهری از مدیران مربوطه خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی لازم، اقدامات مؤثر برای بهبود وضعیت پروژه‌ها انجام دهند.

نیک روش توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی و تفریحی و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا ساخت مراکز اقامتی از جمله هتل با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی از تکمیل شدن شهربازی بوشهر خبر داد و توسعه زیرساخت‌های تفریحی در ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر را از دیگر برنامه‌های مهم امسال اعلام کرد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر