Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@17:16:19 GMT

فتونیوز/وظیفه سنگینی داریم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۵۰۱

فتونیوز/وظیفه سنگینی داریم

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم از خودمان چیزی به جز قانون بگوییم و قانون هم شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را معین کرده و شرایط سنگینی است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم از خودمان چیزی به جز قانون بگوییم و قانون هم شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را معین کرده و شرایط سنگینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری باید مدیر، مدبر و با تقوا باشد و در جای دیگر مانند انتخابات مجلس به‌عنوان مثال، به یاد ندارم شرط «تقوا» آمده باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهماسبی: دفاع بازدارنده و پیشگیرانه نه تنها حق بلکه یک وظیفه است

امنیت خارجی برای هر کشوری امر بسیار مهمی هم برای اتباع آن کشور و هم برای دیگر کشور‌های دوست و همسایه است و از منظر داخلی امنیت خارجی ارتقا غرور ملی را به دنبال دارد از این رو دفاع پیشگیرانه و بازدارنده، امر مشروع، معقول و مورد انتظار است به خصوص در زمانی که ظرفیت‌های بین المللی چندان موثر و بازدارنده نیست

مجتبی طهماسبی، دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران درخصوص عملیات «وعده صادق» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: این عملیات نشان می‌دهد ایران کشور جنگ افروزی نیست و فقط برای حفظ تمامیت معنوی، مادی و حیثیت بین‌المللی از توان نظامی خود استفاده می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ظلم به خود و دیگری را نمی‌پذیرد و عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی از مقومات وجودی مردم مسلمان و دولت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود بر همین اساس تاکید بر حفظ قدرت دفاعی و بازدارندگی وجود داشته است.

طهماسبی گفت: این اقدام اخیر جمهوری اسلامی نشان داد مواضع این کشور در این خصوص فقط در حد گفتار نیست و محک بزرگی بود از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران که قابل مسامحه نمی‌باشند. پیام جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق روشن و صریح بوده و هست و حق دفاع به عنوان یک حق طبیعی، شرعی و قانونی به شمار می‌رود و جبران خسارتی که به طور ناروا و نامشروع به تمامیت مادی و معنوی وارد می‌شود نیز امری پذیرفته شده است آن هم در شرایطی که امیدی به سازوکار‌های حقوقی بین المللی نیست.

وی بیان کرد: از این رو دفاع بازدارنده و پیشگیرانه نه تنها حق بلکه یک وظیفه است تا اینکه نظم بین‌المللی از تعرضات مصون بماند و هر کشوری به خود اجازه ندهد به طور نامشروع به کشور دیگری تعرض نماید و مسئولیتی هم نداشته باشد.
امنیت خارجی برای هر کشوری امر بسیار مهمی هم برای اتباع آن کشور و هم برای دیگر کشور‌های دوست و همسایه است و از منظر داخلی امنیت خارجی ارتقا غرور ملی را به دنبال دارد از این رو دفاع پیشگیرانه و بازدارنده، امر مشروع، معقول و مورد انتظار است به خصوص در زمانی که ظرفیت‌های بین المللی چندان موثر و بازدارنده نیست.

طهماسبی گفت: عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت کرد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است. با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی گفت: این روند اینگونه است که دولت‌های منطقه، خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت‌ها بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • طهماسبی: دفاع بازدارنده و پیشگیرانه نه تنها حق بلکه یک وظیفه است
  • عملیات وعده صادق شکست سنگینی به اسراییل وارد کرد
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف