Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران که امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: درحال حاضر در تمام نقاط کشور دانشگاه و موسسه آموزشی وجود دارد که این امر موجب شده تا در تمامی زمینه های تخصصی دانشجو تربیت شود.

وی با اشاره به اینکه می توان گفت ایران در حوزه آموزش عالی خودکفا است و اکنون لازم است برای آموزش تقاضامحور برنامه ریزی هایی صورت گیرد، گفت: دانشگاه های کشور به بلوغ لازم رسیده اند به نحوی که اکنون صنایع به دانشگاه ها مراجعه می کنند و دانشگاه ها برای آنها دوره های تقاضا محور طراحی و برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکی صدیق توجه به حوزه فناوری و کارآفرینی را دیگر دستاورد آموزش عالی کشور عنوان کرد و گفت: راه اندازی مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در این راستا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: حضور دانشگاه ها در نظام های رتبه بندی جهانی از دیگر دستاوردهای آموزش عالی کشور بشمار می رود به نحوی که اکنون جایگاه دانشگاه های کشور در این رتبه بندی ها بسیار ارتقا یافته است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به راه اندازی زیست بوم فناوری در کشور، گفت: این نوع فعالیت ها کشور را در برابر تحریم ها مقاوم کرده است.

خاکی صدیق اظهار داشت: بروز بیماری کرونا در کشور برای آموزش عالی یک آزمون سخت بود که خوشبختانه دانشگاه ها به خوبی از آن عبور کردند و فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه ها هیچگاه متوقف نشده است.

وی افزود: در گذشته برخی از دانشگاه ها به حوزه الکترونیکی وارد شده بودند اما با شیوع بیماری کرونا از دستاوردهای این دانشگاه ها استفاده شد و اکنون دانشگاه ها فعالیت های آموزشی خود را بر بستر مجازی پیگیری می کنند.

خاکی صدیق با تاکید بر اینکه اکنون باید ارتقا کیفیت به عنوان توسعه آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد، گفت: از چندسال گذشته موضوع ساماندهی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دستور کار قرار گرفت در این روند واحد آموزشی حذف نخواهد شد بلکه موضوع تجمیع و ملحق شدن مورد توجه است.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: به روز رسانی سرفصل های درسی نیز در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و تاکنون هزار برنامه درسی به دانشگاه ها ابلاغ شده است و مابقی نیز ابلاغ خواهد شد.

خاکی صدیق اظهار داشت: امیدواریم جامعه دانشگاهی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند تا بتوانیم از مهرماه شاهد برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری باشیم. این موضوع از سوی وزارت علوم و از طریق ستاد ملی کرونا در حال پیگیری است.

کد خبر 5215007 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاکی صدیق دانشگاه ها واکسن کرونا دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی اطلاعیه دانشگاه تربیت مدرس سازمان سنجش رشته معارف اسلامی وام دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه تهران واکسیناسیون دانشگاه علم و صنعت آموزش عالی وزارت علوم دانشگاه ها خاکی صدیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدانشگاه فنی و حرفه ای، دکترعرفان خسرویان در خصوص برگزاری کنفرانس ملی مهارت ایران گفت: این کنفرانس که برای اولین‌بار در کشور به موضوع مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

خسرویان افزود: تاکنون ۱۸۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریباً تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند. همچنین در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها و جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شودتا موضوعات موردبحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارها تبین شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، پیش‌کنفرانس و جلسات هم‌اندیشی متعددی از جمله نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان به میزبانی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی محتوای کنفرانس ملی مهارت تشکیل شده است.

رییس اولین کنفرانس ملی مهارت ایران اظهار داشت: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6078560

دیگر خبرها

  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • جریان جهانی بی‌اعتبار شدن مدارک دانشگاهی/ استخدام در تسلا هم مدرک نیاز ندارد
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • رهاورد ملاقات ۲/۵ ساعته