Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@17:30:07 GMT

بازسازی ۱۸ دستگاه اتوبوس درون شهری در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۰۰۴۸

بازسازی ۱۸ دستگاه اتوبوس درون شهری در قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در سال ۹۹ روزانه ۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر مسافر در ناوگان اتوبوسرانی قزوین جابه‌جا شده‌اند که این آمار نسبت به سال‌های پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، شیما زرآبادی‌پور در این باره اظهار کرد: سال ۹۹ سازمان اتوبوسرانی با ۱۶۴ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، ۴۸ دستگاه اتوبوس بخش عمومی و ۲۴ خط اتوبوس با مجموع طول ۱۹۵ کیلومتر روزانه به‌طور میانگین روزانه ۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر مسافر را جابه‌جا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی یا کاهش ظرفیت ناوگان، آمار جابه‌جایی مسافر در سال ۹۹ نسبت به سال‌های پیش از آن با کاهش چشمگیری همراه بود، زیرا در سال‌های پیش از آن به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از طریق این ناوگان جابه‌جا می‌شدند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به وجود شش فضای تعمیرگاهی این سازمان با مجموع مساحت دو هزار و ۲۱۵ متر مربع، عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی قزوین، ۴۹۹ عدد ایستگاه و سه مورد پارکینگ با مجموع مساحت ۹۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع را داراست.

وی تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده در سال گذشته را ۱۸ دستگاه اعلام کرد و گفت: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از گذشته پیشگام در بازسازی اتوبوس‌ها در کشور بوده است.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی قزوین ۴۰۵ دستگاه مینی‌بوس را تحت نظارت خود دارد هم‌چنین ۳۳۶ دستگاه مینی‌بوس و ۳۵ دستگاه اتوبوس نیز به‌عنوان سرویس مدرسه تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند.

زرآبادی‌پور در رابطه با اقدامات پیش روی این سازمان عنوان کرد: به‌روزرسانی سامانه AVL (سامانه خودکار موقعیت‌یابی وسیله نقلیه) و مدیریت ناوگان، اجرای طرح به‌روزرسانی سامانه کارت بلیط، پایش و نظارت مدیریت مالی رانندگان و ارائه درگاه پرداخت NFC، بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس، اصلاح خطوط اتوبوسرانی در راستای طرح جامع و راه‌اندازی خطوط تندرو در ناوگان از جمله برنامه‌های پیش روی این سازمان است.

کد خبر 494463

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استان قزوین شهرداری قزوین قزوین اتوبوس بازسازی اتوبوس شهرهاي ايران شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستگاه اتوبوس شهرداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن موحدیان صبح دوشنبه در یک صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با گرامیداشت دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این روز را به صورت ویژه به پاسداران گران‌قدر و جان‌‎برکف تبریک می‌گویم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: سپاه پاسداران در عمر بیش از چهار دهه خود، خدمتگزار مردم بوده و در زمینه‌های نظامی، دوران دفاع مقدس و عقب‌راندن دشمن بعثی، عمران و آبادانی، مقابله با دشمنان، فعالیت‌های خدماتی برای عموم مردم و… فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشته و موفقیت‌های بسیار زیادی را نیز کسب کرده است.

وی با بیان اینکه این مناسبت را باید به طور خاص به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تبریک گفت، افزود: قرارگاه یکی از شرکای عمرانی مدیریت شهری و شهرداری مشهد مقدس است و اجرای پروژه‌های کلانی چون مترو، خط انتقال پساب به پرکندآباد، ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح خیام و فهمیده و… توسط این مجموعه صورت می‌گیرد.

موحدیان در ادامه به ۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به کشور عزیزمان در صحرای طبس، در قالب عملیات موسوم به «پنجه عقاب» اشاره داشت و بیان کرد: این حرکت خبیثانه، ریشه در خیانت رئیس‌جمهور وقت، بنی‌صدر، داشت که با لطف خداوند متعال، این انقلاب به راه خود ادامه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، صحرای طبس را یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان و تبلور قدرت امداد الهی دانست و تصریح کرد: یاد و خاطره «محمد منتظر قائم»، نخستین فرمانده سپاه پاسداران استان یزد و شهید واقعه طبس را هم گرامی می‌داریم.

وی گفت: یکی از خبرهای امیدبخش روزهای اخیر، نهایی‌شدن قرارداد خرید اتوبوس‌های نو برای مشهد مقدس است؛ اقدامی که موجب رفاه حال مردم و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد می‌شود.

موحدیان با تقدیر از زحمات و پیگیری‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل برای تحقق این مهم، افزود: هر ماه شاهد ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی خواهیم بود و خوشبختانه قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس نیز حل‌وفصل شده است.

نام‌گذاری ایستگاه‌های خط‌سه قطار شهری

در ادامه این جلسه، لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا و نام‌گذاری ایستگاه‌های خط‌سه قطار شهری تصویب شد.

بر اساس این لایحه، ایستگاه واقع در ترمینال به نام ایستگاه «پایانه امام‌رضا (ع)»، ایستگاه واقع در میدان ۱۵ خرداد به نام ایستگاه «۱۵ خرداد»، ایستگاه واقع در میدان بسیج به نام ایستگاه «بسیج»، ایستگاه واقع در تقاطع آیت‌الله مصباح‌یزدی و شهید حنایی به نام ایستگاه «علامه مصباح‌یزدی»، ایستگاه واقع در خیابان شهید اندرزگو مشرف به باب الجواد به نام «حرم مطهر»، ایستگاه واقع در محدوده ره‌باغ آیت‌الله واعظ‌طبسی و خیابان آیت‌الله شیرازی به نام «آیت‌الله واعظ‌طبسی» و ایستگاه واقع در میدان شهدا به نام «شهدا» (تلاقی سه خط قطار شهری) نام‌گذاری می‌شود.

نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدا

همچنین بر اساس این لایحه، در منطقه ٣ معبر فرعی شهید ابراهیمی ۴۱ واقع در بولوار طبرسی با حفظ شماره به نام «شهید مهدی انگیزه»، منطقه ٨ معبر فرعی امام‌خمینی (ره )‌۶۸ واقع در بولوار امام‌خمینی (ره) با حفظ شماره به نام «شهید جعفر اذانی»، منطقه‌ ٩ معبر فرعی شهید رضوی ۳۱ واقع در بولوار پیروزی با حفظ شماره به نام «شهید غلامرضا احمد» نام‌گذاری می‌شود.

کد خبر 6085297

دیگر خبرها

  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد