Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@08:31:17 GMT

ظرفیت سازی برای تحقق سند تحول در حوزه هنری ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۰۳۵۷

ظرفیت سازی برای تحقق سند تحول در حوزه هنری ضروری است

مرادی بیناباج، از تدوین نقشه «تحول در حوزه هنری» خبر داد و گفت: ظرفیت سازی در این راستا ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «میثم مرادی بیناباج»، امروز(28اردیبهشت)، در در نشست با رئیس و کارکنان حوزه هنری لرستان از تدوین نقشه«تحول در حوزه هنری»در قالب هشت راهبرد خبر داد و اظهارداشت: در این سند سیاست‌ها و راهبردها بر اساس کنشگری انقلابی و مبتنی بر اولویت‌های هنر زیست بوم تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری افزود: حوزه هنری در تبیین هنر دینی، انقلابی، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی رسالت خطیری بر دوش دارد و این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

 

وی با تأکید بر ضرورت ظرفیت سازی در راستای تحقق سند تحول در حوزه هنری، گفت: در این راستا باید به مسائل و ظرفیت‌های زیست بوم انقلاب اسلامی توجه شود.

 

مرادی بیناباج عنوان کرد: سند تحولی بر مبنای ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری و معرفی چهره‌های هنر متعهد هر منطقه تدوین شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به مراکز استانی و تحول در این مراکز، گفت:  حوزه هنری مرکز رشد انقلاب خواهد شد و همکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف ضروری است.

 

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی استان و نقش آفرینی مردم استان در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها و روایت انقلاب اسلامی از سال‌های اولیه انقلاب و قبل از سال ۵۷ می‌توانند محور تولید محتواهایی غنی در عرصه فرهنگ و هنر متعهد باشد.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ها حوزه هنری تحول تحول در حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی بعد از ظهر شنبه در مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت که با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش آموزان و تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای فناوران و دانش بنیان‌ها در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ در دولت سیزدهم اجرای اهداف سند تحول بنیادین است زیرا تربیت دانش آموزان تراز انقلاب و مقدمه ساز ظهور از برآیندهای این سند بالادستی است.

وی افزود: به منظور تحقق اهداف مورد نظر در سند اول بنیادین باید به دنبال تربیت چند ساحتی دانش آموزان و گریز از تربیت تک ساحتی و تک بعدی باشیم که تمامی این امور در سند تحول تربیتی بنیادین تعریف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر عدم بخشی‌نگری در امور، تصریح کرد: لازمه تحقق بر اهداف سند تحول بنیادین در بستر آموزش و پرورش همکاری همه جانبه و استفاده از ظرفیت‌های موجود است که کی از این ظرفیت‌ها جهاد دانشگاهی است.

محمدی خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم‌نامه اجرایی با هدف انجام عملیات‌های راهبردی به منظور بررسی و رسیدگی به ساعت‌های تربیتی این اقدام به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه مناطق محروم در تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی، گفت: ساحت علمی و پژوهشی و اجتماعی و سیاسی و مورد از مهم‌ترین ساحت‌های سند تحول بنیادین بوده که طی تفاهمنامه عملیاتی با جهاد دانشگاهی در قالب مناظره و به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان تعریف شده است.

کد خبر 6084598

دیگر خبرها

  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین