Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – خداداد افشاریان درمورد اتفاقات داوری در بازی‌های اخیر لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: در هفته‌های اخیر مسابقات حساسی را در تمام سطوح از لیگ برتر تا لیگ دسته اول برگزار می‌کنیم. درمورد دربی قبلاً صحبت کردم و نکات مهم را مطرح کردم.

*اگر یک صحنه که خطا روی قائدی رخ داد را از بازی خارج کنیم، اتفاق خاص دیگری رخ نداد و داور نمره قابل قبولی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن صحنه هم سیستم VAR باید به داور کمک می‌کرد، چون شرایط سختی بود. گرچه داور باید آن صحنه را هم می‌دید، اما باید بذپیریم که صحنه سختی بود.

*بحث‌هایی بود و حالا بازی تمام شده است. اتفاقی که رخ داده را همه دیدند. واقعاً اکبریان داور سالمی است و رفتار حرفه‌ای دارد. اگر کسی گله‌ای دارد دیگر نگران نباشد. ما برای انتخاب و اعزام داوران از آن‌ها می‌خواهیم که به گونه‌ای رفتار کنند که حق به حقدار برسد.

*قانون می‌گوید ۵ تعویض در ۳ زمان باید انجام شود. مسئول ورود و خروج بازیکنان ابتدا سرپرست تیم‌ها هستند و سپس ناظر سازمان لیگ باید جزئیات را بررسی کند. بعد از آن داور چهارم باید کار‌های لازم را انجام دهد. داور و کمک‌ها هم باید در جریان تعداد تعویض‌ها باشند. ما فیلم بازی و گزارش داور و ناظر را تجمیع کردیم و به کمیته انضباطی خواهد رفت. نمی‌دانم قانون در این خصوص چه می‌گوید، اما حرف‌وحدیث‌های زیادی مطرح شده است. در کمیته انضباطی باید موضوع بررسی و تصمیم گیری شود.

*با ناظر بازی صحبت کردم و به من اعلام شد که داوری مشکلی نداشت. وقتی بازی با نتیجه ۵ بر یک تمام می‌شود چگونه می‌توان به داوری ایراد گرفت؟ هیچ انگی به داوران نمی‌چسبد. اگر حرفی هم باشد داوران نباید مطلبی را در فضای مجازی مطرح کنند و من باید حرف‌هایشان را بزنم.

*چند نامه به دست‌مان رسیده است، اما اگر بخواهیم از این سیستم استفاده کنیم از شرکت‌هایی باید بگیریم که مورد تایید فیفا باشند. تنها ۳ شرکت مورد تایید فیفا هستند. باید تلاش کنیم تا بستر را آماده کنیم و شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور VAR باشیم. در خوش‌بینانه‌ترین حالت فکر می‌کنم این سیستم به اواخر فصل آینده می‌رسد. هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست و باید کار کارشناسی صورت بگیرد. بیشتر بخوانید: حضور مدافع ترابزون اسپور در فدراسیون فوتبال

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو

به گزارش خبرنگار مهر، در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد. جدالی که با گل زودهنگام «آندریاس کریستنسن» آغاز شد، در نهایت با گل پیروزی‌بخش جود بلینگام خاتمه یافت.

البته این دیدار خالی از حاشیه نبود و تصمیمات بحث‌برانگیز داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. جنجالی‌ترین اتفاقِ آخرین ال‌کلاسیکوی فصل رخ در اواسط نیمه اول داد. در دقیقه ۲۶ بازی و روی ارسال کرنر بازیکنان بارسلونا، آندری لونین ضربه لامین یامال را در دهانه دروازه برگشت داد؛ صحنه‌ای که بارسایی‌ها قاطعانه اعتقاد دارند دروازه‌بان رئال از داخل دروازه توپ را بیرون کشیده و به قول معروف حق آنها خورده شده است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از این اتفاق فایل صوتی مکالمه داوران را منتشر کرد که در آن داوران حاضر در اتاق VAR به دلیل عدم دسترسی به تصویری واضح عبور توپ از خط دروازه را تأیید نمی‌کنند.

داور بازی خطاب به گوندوغان: «منتظر بازبینی صحنه هستیم. شاید گل باشد، بررسی می‌کنیم.»

داور VAR: «بدن لونین جلوی دید را گرفته است! به بررسی صحنه‌ها ادامه می‌دهیم. زاویه ۳۶۰ خوب نیست، این یکی هم خوب نیست، این یکی هم نه، این هم دوباره نه!»

داور بازی: «هیچ عجله‌ای نداریم، این تصمیم خیلی مهم است‌، همه دوربین‌ها را بررسی کنید!»

داور VAR: «با یک ضربه کرنر کار را مجدداً آغاز کن، ما هیچ مدرکی برای گل شدن توپ نداریم! به همین دلیل با یک ضربه کرنر کار را شروع کن. هیچ مدرکی برای ورود توپ به دروازه نیست!»

کد خبر 6086745

دیگر خبرها

  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا
  • ‏ مکالمه ‏VAR‏ ال‌کلاسیکو: گل قطعی نیست، ادامه بازی!‏
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول