Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@00:18:23 GMT

امداد رسانی به ۱۲۰۰ زلزله‌زده در سنخواست خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۱۳۴۱

امداد رسانی به ۱۲۰۰ زلزله‌زده در سنخواست خراسان شمالی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۲۰۰ زلزله‌زده در سنخواست استان خراسان شمالی و توزیع ۲۷۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور اظهار کرد: ۴۳ تیم عملیاتی هلال‌احمر در ۱۳ روستای خسارت دیده استان خراسان شمالی در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند که تا روز دوم وقوع زلزله ۱۱۹۶ نفر امدادرسانی و ۲۹۹ چادر، ۳۰ تخته پتو، ۱۶۶ تخته موکت، ۲۷۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته و همچنین ۱۸۰۰ قوطی کنسرو از سوی ۱۵۱ امدادگر حاضر در عملیات، میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش‌های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، از زمان وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد روز دوشنبه تاکنون بیش از ۲۳ پس لرزه با بزرگی ۲.۵ تا بیش از چهار ریشتر شهرستان‌های گرمه و جاجرم خراسان شمالی را لرزانده است.

وقوع پس لرزه‌ها در خراسان شمالی به خصوص شهر سنخواست کانون اصلی زمین لرزه موجب شد تا مردم برخی از مناطق شهرستان‌های گرمه و جاجرم از ترس زلزله منازل خود را ترک کردند و به خیابان‌ها و پارک‌های شهری پناه آوردند.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل‌های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل‌ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می‌دهند موجب وقوع زمین لرزه‌های مخرب می‌شوند.

مهم‌ترین گسل‌های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می‌کند؛ گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا ۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

بر اساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 494518

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمک رساني به زلزله زدگان جمعيت هلال احمر زلزله امداد رسانی امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان شمالی غذاهای کنسروی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خراسان شمالی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک افزود: میانگین تسهیلات هر مددجوی کمیته امداد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان است که در صورت نیاز به تسهیلات تکمیلی مبلغ ۵۰ میلیون تومان هم از محل صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.
وی در ادامه گفت: هزار مستاجر زیر پوشش کمیته امداد در استان وجود دارد که از این تعداد هزارو ۳۷۱ نفر شرایط نهضت ملی مسکن را داشتند و ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶۸ طرح نهضت ملی مسکن مددجو ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کمک بلاعوض هم از کمیته امداد دریافت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • زمین‌لرزه نسبتا شدید جنوب ژاپن را لرزاند
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • آمادگی هلال احمر کرمان برای امداد رسانی
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته