Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از انزلی،مهندس علی اوسط اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با علیرضا یوسفی سفیر ایران در اسلو نروژ درخصوص معرفی ظرفیت‌های این منطقه،جذب سرمایه گذار و استفاده از مزیت‌های بین المللی این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این گفتگوی اینترنتی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های ارتباطی بین المللی موجود جهت تحول اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد انزلی استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: رویکرد این سازمان بر اصل همکاری با سرمایه گذاران استوار شده و در برنامه های آتی سازمان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس اکبری مقدم با اشاره به وجود ظرفیت ها و فرصت های مناسب جذب سرمایه گذار خارجی در بخش های مختلف صنعت شیلات و ساخت شناورهای صیادی،تجاری و گردشگری در منطقه متبوع خود، اظهار داشت: با عنایت به وجود تجارب ارزنده و تکنولوژی برتر نروژ در صنعت پرورش ماهی در قفس در سطح جهانی؛ و تجربه مثبت بهره گیری سرمایه گذاران ایرانی از تکنولوژی کشور نروژ در دریای خزر، امکان توسعه همکاری ها در این زمینه و حوزه های دیگر را راحت تر می کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان با مقایسه رفتار متفاوت دریای خزر با خلیج فارس که به جهت عدم رعایت مسائل فنی مرتبط با قفس، سرمایه گذاران ایرانی ما استفاده خوبی از این ظرفیت نکردنداضافه کرد:متأسفانه در نتیجه این مسئله هم اکنون تنها یک پرورش ماهی در قفس با ظرفیت محدود در استان گیلان انجام می‌شود، افزود:

وی با اشاره به مذاکرات معاون امور بندری سازمان با سفیر نروژ در ارتباط با ساخت شناور اعلام کرد: از طرح‌های ساخت شناورهای سبک با تکنولوژی کشور نروژ استقبال می‌کنیم؛و می توان از ظرفیت کارخانه کشتی سازی شهید تمجیدی در بندر انزلی به منظور ساخت مشترک شناورهای تجاری و گردشگری با شرکت های نروژی، استفاده کرد.

سفیر ایران در اسلو نروژ نیز در این گفتگوی اینترنتی با اشاره به اینکه دو حوزه شیلات و شناورسازی از ظرفیت خوبی در استان گیلان بهره‌مند هستند، اظهار داشت: طرف‌های نروژی با نگاه سرمایه گذاری در منطقه که ایجاد اشتغال و دانش در منطقه را به دنبال دارد آماده همکاری می باشند.

علیرضا یوسفی با اشاره به عدم وجود کارخانبجات بزرگ و قدرتمند ساخت شناورهای دریایی در حوزه خزر، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران نروژی پس از حضور در منطقه و سرمایه گذاری در این زمینه با عملیاتی شدن فاز نخست، ضمن ایجاد صنایع قوی، می‌توانند این مجموعه را در آینده گسترش دهند.

وی با بیان اینکه بحث شیلات نیازمند هماهنگی‌های بین سازمانی و پشتیبانی‌های لازم از سوی سازمان شیلات و استانداری گیلان است، اضافه کردند: مبنای پروژه‌های شیلات در این نقطه از کشورمان منطقه آزاد انزلی است و در زمینه پرورش ماهی در خشکی و صنایع جانبی‌ نیازمند همکاری‌ و پشتیبانی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی هستیم.

سفیر ایران در اسلو با تأکید بر اینکه پتانسیل اقتصادی،سرمایه گذاری و بحث فناوری پروژه‌ها از موارد حائز اهمیت برای طرف‌های نروژی است، خاطر نشان کرد: هر کدام از این پروژه‌ها ظرفیت گسترش در فازهای بعدی را دارا می باشد و اگر این‌ پروژه‌ها را به عنوان پایلوت در نظر بگیریم در صورت موفقیت، گامی برای جذب سرمایه گذاران خارجی بویژه نروژی هستند.

گفتنی است در این گفتگوی تصویری معاونین بندری و حوزه خزر، اقتصادی و سرمایه گذاری، مدیران حوزه ریاست و امور بین الملل و نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان حضور داشتند.

48

کد خبر 1516367

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاران سرمایه گذاری پروژه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند