Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:28:33 GMT

فناوری و نو آوری کشور جدا از سیستم اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۶۶۷

فناوری و نو آوری کشور جدا از سیستم اقتصادی است

حمیدرضا فرهادی مدیرعامل صندوق سلامت ثامن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از لحظه‌ای که ایده‌ای در ذهن یک کارآفرین شکل می‌گیرد تا زمانی که به محصول تبدیل شده و در سبد مصرف کننده قرار می‌گیرد مراحل بسیار متنوعی را طی می‌شود. در این مراحل فعالیت و رشد یک شرکت در غالب شخصیت حقوقی آن شرکت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در مراحل گوناگون علاوه بر اینکه ایده مراحل مختلفی را طی می‌کند تا به آن رشد نسبی برسد، شرکت هم به تلاش، رشد و فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر در مرحله اول به ایده از نظر طرح اولیه درست توجه نشود آن طرح و ایده در مراحل بعدی دچار تغییر و تحولات می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هر چه یک کارآفرین برای خلق ایده به سمت مراحل پایانی پیش برود ریسک عدم موفقیت کاهش پیدا کرده و مکانیزم تامین مالی و چیدمان متناسب با آن طرح نیز تغییر می‌کند. در مراحل اولیه تسهیلات ارزان در اختیار کارآفرین قرار می‌گیرد و امکان دارد هرچه به مراحل نهایی نزدیک می‌شویم شرایط مالی سخت‌تر شده و نرخ سود‌ها افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اهمیت زمان برای خلق یک ایده، گفت: هرچه سریع‌تر در بازه زمانی که برای ثبت یک ایده در نظر گرفته می‌شود تامین مالی اتفاق افتد نرخ سود نیز کاهش می‌یاید. 

فرهادی ادامه داد: تقریبا تمام شرکت‌های دانش بنیان، مخترعان دانشگاهی و استارتاپ‌ها مراحل متوالی ارائه خدمت خودشان را پیدا کرده‌اند و شتاب‌دهنده‌هایی داریم که وقتی قانون تثبیت شد تعداد آن‌ها بسیار اندک بود، اما در حال حاضر تعداد قابل توجهی (بیش از ۲۰۰ عدد) شتاب دهنده فعال در کشور داریم که یا در مراحل اولیه هستند و یا مراحل نهایی را به پایان رسانده‌ و از مراحل نوپا خارج شده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ما اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور را نباید مجزا از سیستم اقتصادی کشور بدانیم، زیرا برای پیشرفت انواع شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باید به محصول  آن‌ها توجه زیادی شود تا آن‌ها نیز به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

او یادآوری کرد: در حال حاضر  سنجش نیازهای شرکت های دانش بنیان و یا صاحب ایده که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهیم بسیار مهم است، زیرا در برخی موارد برای ارائه خدمات به این افراد دچار خطا می‌شویم.

بیشتربخوانید

نوردرمانی، روشی برای رفع مشکلات پوستی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • کلوپ: حذف از اروپا آغازی برای ادامه فصل است؛ گاهی ایده تاکتیکی مزخرفی داریم
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور