Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه آزادراه اهر-باکو مراودات اقتصادی آذربایجان‌شرقی با جمهوری آذربایجان را افزایش می‌دهد، گفت: امسال برای اولین‌بار ردیف بودجه آزادراه اهر-باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تعریف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، محمدرضا رضایی کوچی در بررسی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان‌های اهر و هریس از تصویب طرح «جهش تولید در بخش مسکن کشور» در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: با تصویب نمایندگان مجلس؛ طرح جهش تولید به مدت 4 سال و هر سال 1 میلیون واحد مسکن در کشور احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ساخت سالانه 1 میلیون مسکن در کشور در کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس افزود: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نقش ملی و منطقه‌ای خود را در مجلس شورای اسلامی ایفاء می‌کند، به طوری‌که در صحن مجلس و جلسات کمیسیون‌ها پیگیر مسائل و مشکلات اهر و هریس هستند.

وی بابیان این‌که تردد در جاده اهر-تبریز انصافاً از حجم بالایی برخوردار بوده و به عنوان مهم‌ترین محور توسعه منطقه ارسباران از آن یاد می‌شود، تأکید کرد: مهم‌ترین بخش توسعه هر منطقه در وهله اول ایجاد زیرساخت‌هایی همچون جاده ایمن است، اما طی بازدیدی که از پروژه بزرگراه اهر-تبریز داشتیم مشکل تقاطع‌ها کاملاً محرز بود که لازم است تا وزارت راه و شهرسازی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

لزوم افزایش نظارت وزارت راه بر بازار اجاره مسکن برای حمایت از مستأجرانخسروی: دولت روحانی 8 سال درباره مسکن آدرس اشتباه داد6 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در ارومیه کلنگ‌زنی شد

رضایی کوچی بر ضرورت تسریع در احداث تقاطع غیرهمسطح در سه‌راهی شهرستان هریس و ورودی شهر اهر تأکید کرد و گفت: همچنین عدم تکمیل کمربندی شرقی اهر باعث شده تا خودروهای سنگین و مسافران از داخل شهر عبور کنند و این امر باعث آزار و اذیت شهروندان اهری می‌شود، لذا تکمیل این پروژه نیمه‌تمام جزو ضروریات برای هدایت ترافیکی بوده که از طریق مجلس شورای اسلامی پروژه کمربندی شرقی اهر را پیگیر خواهیم شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر در مجلس خبر داد و یادآور شد: تخصیص اعتبار 4 میلیارد تومانی برای تکمیل زیرگذر ورودی شهر اهر با درخواست نماینده اهر و هریس را از سازمان راهداری پیگیری می‌کنیم، چراکه نیمه‌تمام ماندن پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر به خاطر محدودیت‌های اعتبار زیبنده نیست.

وی با تأکید بر این‌که اقتصاد آذربایجان‌شرقی با اجرای پروژه آزادراه اهر-باکو رونق می‌گیرد، ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش نماینده مردم اهر و هریس در مجلس؛ امسال برای اولین‌بار ردیف بودجه آزادراه اهر-باکو در لایحه بودجه 1400 تعریف شد، که با اخذ مجوز از قانون توسعه کشور؛ مطالعات این پروژه در سال‌جاری اجرا و نهایتاً تا پایان سال مناقصه برگزار می‌شود.

رضایی کوچی با ذکر این‌که منابع بانک‌ها و فاینانس در پروژه آزادراه اهر-باکو قابل استفاده است، گفت: با اتمام مطالعات آزادراه اهر-باکو برای رونق اقتصادی آذربایجان‌شرقی؛ می‌توانیم از منابع بانک‌ها و فاینانس نیز استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی برای پروژه‌های راه‌سازی شهرستان‌های اهر و هریس از سوی وزارت راه و شهرسازی شد و خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی اهر و هریس؛ تأمین اعتبار را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام /111/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون عمران مجلس آزادراه اهر باکو آذربایجان شرقی ورودی شهر اهر اهر و هریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی تمام قد مجلس از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ابلاغی از مجلس شورای اسلامی، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی مکلف کرده تا حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی‌شده از سوی وزارت ارتباطات در پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، مجوز حفاری و نصب تجهیزات را بر اساس ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات صادر کنند.

مجلس شورای اسلامی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به دولت ابلاغ کرد.

مطابق این قانون، شهرداری های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند تا برای تسریع و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهر را صادر کنند.

همچنین مطابق ابلاغ خانه ملت، پس از تاسیس صندوق توسعه فیبرنوری، مانده حساب توسعه شبکه فیبرنوری در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور باید به حساب این صندوق انتقال پیدا کند.

ضمن اینکه مبالغ کمک پرداختی به اپراتورهای ارتباطی از محل منابع این صندوق معاف از مالیات محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲۰ درصدی سرعت دانلود اینترنت کشور نسبت به سال قبل

بنابر این گزارش، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ میزان پوشش در پروژه فیبرنوری و منازل و کسب و کارها از ۷ میلیون گذشت و پیش بینی می شود با این اقدام راهگشای مجلس شورای اسلامی، این میزان در پایان سال آینده دو برابر میزان کنونی شود و تعداد خانوارهای متصل هم به سرعت افزایش یابد.

کد خبر 839994 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات وزارت راه و شهرسازی بودجه کل کشور اینترنت مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نخست وزیر: ارمنستان برای جلوگیری از جنگ با جمهوری آذربایجان بر چند روستای مرزی خود چشم می پوشد
  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • تشریح ۳ اولویت مهم آذربایجان شرقی/۲۷۱ کیلومتر مرز اقتصادی داریم
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • پشتیبانی تمام قد مجلس از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها
  • استقبال ناتو از مشارکت دیرینه با جمهوری آذربایجان/ وضعیت در اوکراین بسیار دشوار است
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • پیام «جو بایدن» به «الهام علی‌اف»
  • تایید صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی
  • لزوم برنامه ریزی برای افتتاح ماهانه یک طرح نیمه‌تمام در آذربایجان شرقی