Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@14:47:29 GMT

مذاکرات وین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۷۱۶

مذاکرات وین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

وحید زرگر گفت: در مذاکرات وین ظاهراً همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بدون اینکه گزارشی در خصوص متن مذاکرات منتشر شود، روند مذاکرات در حال پیش‌روی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید زرگر، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: متأسفانه در مذاکرات وین، تجربه تلخ برجام دوباره در حال تکرار است، اما با این تفاوت که از برجام یک سری انتقاداتی می‌شد ولی در مذاکرات وین ظاهراً همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بدون اینکه گزارشی در خصوص متن مذاکرات منتشر شود، روند مذاکرات در حال پیش‌روی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هرگاه آقای عراقچی در خصوص روند مذاکرات سخن گفته طوری وانمود کرده که گویا همه چیز خوب است، اما پاسخ نمی‌دهد که آیا قرار است تحریم‌های نفتی ایران به طور کامل لغو شود؟ آیا تحریم‌های بانکی ایران لغو خواهد شد؟ و اینکه آیا می‌توانیم ارزهای ناشی از فروش نفت و سایر محصولات غیرنفتی را به راحتی به کشور بازگردانیم؟

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همه اینها سؤالاتی است که باید به آنها پاسخ داده شود و نباید صرفاً به یک سری مُسکن‌ها دل خوش کرد. اینکه دولت به تعلیق 180 روزه تحریم‌ها امیدوار باشد و به این دلیل بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای را تعلیق کند، مصداق همان ضرب‌المثلی است که می‌گفت: «آزموده را دوباره آزمودن خطاست.»

وی بیان داشت: این راهی نیست که دولت بتواند از طریق آن به نتیجه برسد و ادامه این راه نه‌تنها دولت بعدی، بلکه کلیت کشور و امنیت ملی را در خطر قرار خواهد داد.

زرگر تصریح کرد: نباید معیشت و اقتصاد کشور را به یک سری از مذاکرات گره زد به‌ویژه مذاکراتی که نه شفاف است و نه معلوم است چه خواهیم داد و چ خواهیم گرفت.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بانکی ایران و روسیه/ اجرای پروژه‌های مالی سرعت گرفت

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از ایسنا «کاظم جلالی»، سفیر ایران در روسیه و «الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه پیرامون کلیه موضوعات همکاری‌های بانکی و مالی ایران و روسیه با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از اتصال و عملیاتی شدن پیام‌رسان.های بانکی دو کشور، از فرآیند پیشرفت و سرعت بخشی اجرای سایر پروژه های بانکی و مالی فی‌مابین ابراز رضایت کردند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889172

دیگر خبرها

  • موافقت نتانیاهو با مشارکت هیات صهیونیستی در دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه
  • مذاکرات بانکی ایران و روسیه/ اجرای پروژه‌های مالی سرعت گرفت
  • از مذاکرات بانکی ایران و روسیه چه خبر؟
  • مذاکرات بانکی ایران و روسیه + جزئیات
  • ۳۶درصد از حجم مخازن سد‌های لرستان پر است
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است