Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@20:48:04 GMT

آمار کرونا یزد ۲۸ اردیبهشت؛ ۲ فوتی و ۱۶۸ ابتلای جدید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۷۲۱

آمار کرونا یزد ۲۸ اردیبهشت؛ ۲ فوتی و ۱۶۸ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در ۲۴ ساعته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند و در این بازه زمانی در استان یزد دو مورد فوتی ثبت شده است.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد دو مورد فوتی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و باید در منزل بمانند، تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند و افراد باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۸۱ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برای کاهش آمار مبتلایان باید تمام افراد همکاری کرده و فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ضدعفونی کردن را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات، مراسم و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.‌

کد خبر 494553

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد کرونا در یزد وضعیت کرونا در یزد ابتلا به کرونا در یزد آمار ابتلا به کرونا در یزد محدودیت های کرونایی در یزد آخرین آمار کرونا آمار ابتلا به کرونا آمار کرونا آمار فوتي آمار مبتلایان کرونا آمار ابتلا به کووید ۱۹ آمار روزانه مبتلایان به کرونا آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ پاندمی کووید 19 مبتلا به کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • سندروم پس از کرونا چیست؟