Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@08:58:21 GMT

وزارت خارجه اتریش سفیر ترکیه را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۷۲۹

وزارت خارجه اتریش امروز و در واکنش به مواضع ضدصهیونیستی اردوغان، سفیر ترکیه را احضار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه اتریش امروز (سه شنبه) سفیر ترکیه در این کشور را احضار کرد تا موضع وین را به وی ابلاغ کند.

بهانه وزارت خارجه اتریش از این اقدام، انتقاد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان‌های دولتی این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه ترکیه سه شنبه اعلام کرد که «اوزان سیحون» (Ozan Ceyhun) سفیر این کشور به وزارت خارجه اتریش احضار شده است.

به گزارش آناتولی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر کشور اتریش علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان، آن را دور از واقعیت دانسته و آن را محکوم کرد.

در حالی که شمار شهدای غزه به بیش از ۲۰۰ تن افزایش یافته است، دولت‌ها و رسانه‌های غربی می‌کوشند حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین را ذیل عنوان دفاع از خود توجیه کنند تا به این ترتیب از حجم این جنایت هولناک بکاهند.   ترکیه هم انتقاد شدیدی به این اقدام دولت اتریش وارد کرده و سخنگوی رئیس جمهورترکیه روز جمعه گذشته در پیامی توئیتری با انتقاد شدید به این اقدام دولت اتریش اعلام کرد که چنین رفتار‌هایی رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند که حملات خود علیه نوار غزه را در پیش گیرد. وی از همه افراد عقل گرا و اخلاق گرا در اتریش خواست که چنین سیاست‌های شرم آوری را رد کنند.   بالا گرفتن انتقاد‌های داخلی از اهتزار پرچم رژیم جعلی اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی وین، وزارت خارجه اتریش را بر حمایت از اقدام دولت اتریش اعلام کرد و در عین حال لغو سفر ظریف را عاملی برای تغییر روابط سنتی خوب بین دو کشور ندانست.

برافراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی اتریش باعث شد سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۵ اردیبهشت 1400 به وین لغو شود.  وی قرار بود در ادامه تور اروپایی خود با "آلکساندر شالنبرگ"، همتای اتریشی‌اش دیدار کند.

یک روز پیش از سفر ظریف، اتریش که پیش‌تر شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کرده بود شاخه سیاسی حماس را نیز "تروریستی" و ممنوعه خواند. برچسب ها: پرچم ، وین ، اتریش ، صهیونیست ، اهتزاز ، ترکیه ، فلسطین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پرچم وین اتریش صهیونیست اهتزاز ترکیه فلسطین وزارت خارجه اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اتریش: تمایلی برای پیوستن به ناتو نداریم

وزیر امور خارجه اتریش ضمن حمایت از موضع بی طرفانه کشورش و تاکید بر ادامه این روند از بی علاقگی کشورش برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "کرونن سایتونگ"، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در مصاحبه ای بار دیگر از بی طرفی کشورش حمایت کرده و گفت: اتریش بی طرف باقی می ماند، "و با دلایل خوب". وی از بی علاقگی کشورش باری پیوستن به ناتو سخن گفت.

هنگامی که از شالنبرگ درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو پرسیده شد، شالنبرگ به تاریخ های مختلف و حمایت قوی از بی طرفی کشورش در میان جمعیت اتریش اشاره کرد.

کشورهای فنلاند و سوئد بعد از چندین سال بی طرفی در سایه جنگ اوکراین درخواست پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را داده و اخیرا عضو این ائتلاف شده اند.

وی تاکید کرد: اتریش باید بحث امنیتی و بحث در مورد مشارکت اتریش را بیشتر در چارچوب اتحادیه اروپا انجام دهد. وزیر امور خارجه با رد هرگونه درخواست برای بحث در مورد پیوستن به ناتو گفت: به نظر من این کاملاً اشتباه است که طوری رفتار کنیم که انگار فقط ناتو وجود دارد و دیگران توهم گرا هستند و واقعیت ها را نمی بینند.

به گفته وی البته همکاری قوی تر با ناتو نیز باید در دکترین امنیتی جدید اتریش، که هنوز در حال توسعه است، تثبیت شود. شالنبرگ در عین حال با اشاره به نقش اتریش به عنوان محل ملاقات دیپلماسی بین المللی، تاکید کرد که بی طرفی اتریش یک ارزش است.

شالنبرگ همچنین از نقش اتریش در حمایت از اوکراین دفاع کرد. وزیر امور خارجه اتریش در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که احتمال اعزام نیروهای زمینی ناتو به اوکراین را ابراز کرده بود، گفت که این بحث بی جا و غیر ضروری» است.

وی با استناد به بی طرفی گفت که اتریش هرگز ادوات جنگی، سلاح، مهمات یا هر چیزی مشابه را به اوکراین تحویل نخواهد داد. وزیر امور خارجه این کشور در خصوص تحریم‌های روسیه گفت که باید با توجه به وابستگی کنونی به گاز روسیه به واقعیت‌ها نگاه کرد اما در عین حال بر قصد خروج از این وابستگی تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین انتقاد شدیدی به مواضع حزب افراطی آزادی اتریش وارد کرده و گفت: من این را بسیار تاسف برانگیز می دانم که ما در این کشور یک حزب در واقع ترسناک داریم که مکرراً (...) اجازه می دهد عمداً به گاری روسیه متصل شود." او گاهی اوقات این احساس را دارد که مخفف"دوستان پوتین در اتریش" مناسب آن حزب است "زیرا آنها تا حدی اخبار جعلی و همه چیزهایی را که در کانال های روسی پخش می شود کنترل می کنند."

در این میان نمایندگان پارلمان اروپا انتقاد هایی را به مواضع صدر اعظم اتریش وارد کرده اند.

"آندریاس شیدر"، عضو پارلمان اروپا، شالنبرگ را با توجه به انتخابات آتی اروپا "باور نکردنی" توصیف کرد. وی در این باره گفت: واقعیت نشان می‌دهد که محافظه‌کاران در سطح اتحادیه اروپا با احزاب راست افراطی تلاش می‌کنند. این کاندیدای پیشرو برای انتخابات پارلمان اروپا تاکید کرد: فراکسیون حزب مردم اروپا EVPدر دو سال گذشته بیشتر و بیشتر به سمت راست حرکت کرده است.

هلموت براندشتتر، رقیب او و از اعضای حزب انجمن لیبرال پارلمان اروپا هم وزیر امور خارجه اتریش را به "سفید کردن آنچه مربوط به روسیه است متهم کرد و از این واقعیت انتقاد کرد که حتی دو سال پس از شروع جنگ، اتریش هنوز استراتژی امنیتی جدیدی ندارد و "هنوز فقط مثل دوران قبل از جنگ به گاز روسیه وابسته است و «هنوز بهشت ​​واقعی برای جاسوسان روسی است».

آلمان مدعی برنامه روسیه برای حمله به بخشی از قلمرو ناتو شددرخواست مجدد دبیرکل ناتو از اعضاء برای افزایش هزینه‌های نظامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • وزیر خارجه اتریش: تمایلی برای پیوستن به ناتو نداریم
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • ۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند