Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-19@07:04:46 GMT

مقاومت فلسطین امت عربی را رو سفید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۷۳۰

مقاومت فلسطین امت عربی را رو سفید کرد

مفتی عُمان واکنش قهرمانانه مقاومت فلسطین به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه و جانفشانی‌های آن را ستود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شیخ «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان به پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطینی به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین واکنش نشان داد.

الخلیلی در حساب توئیتری خود نوشت: «مقاومت قهرمانانه با دلاوری‌های بی‌سابقه، جانفشانی‌های بزرگ و برنامه‌های موفق خود لکه ننگ و عاری که از مدت‌های طولانی بر پیشانی امت (عربی) نشسته و آن را در منجلاب ذلت فرو برده بود، شست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود که مقاومت ثابت کرد که مشکلات امت تنها با چنگ زدن به ریسمان محکم دین حل خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوز‌های وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد؛ طبق آخرین آمار ۲۱۲ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در آخرین آمار اعلام کرده مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات صهیونیست‌ها، بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مفتی عمان جهان عرب نابودی اسراییل مقاومت فلسطین حمله اسراییل به غزه رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پس از عملیات تاریخی حماس علیه رژیم صهیونیستی در مهر ماه سال ۱۴۰۲، مهمترین پرسش طرح شده درباره لبنان، این بود که آیا قرار است این کشور نیز وارد جنگ شود یا خیر؟ این پرسش، متضمن اهمیت راهبردی قدرت نظامی حزب الله لبنان است که به نگرانی و دغدغه اصلی صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

یکی از ابعاد مهم نقش حزب الله لبنان در تحول سال ۱۴۰۲ این است که جریان مزبور، بدون آنکه به شکل گسترده وارد جنگ شود، قدرت بازدارندگی خود را به رخ رژیم صهیونیستی کشید و برای نخستین بار، شرایطی به وجود آمد که رژیم ناچار شد در تمام تصمیمات عملیاتی خود، چشمی به کنش‌ها و واکنش‌های احتمالی حزب الله داشته باشد. تاکید مداوم سران رژیم صهیونیستی بر نابودی کامل حماس، در میدان عمل نقش بر آب شده اما با این حال، حزب الله در سال ۱۴۰۲ بارها اعلام کرد که نابودی مقاومت اسلامی فلسطین را به عنوان یک خط قرمز مهم و حیاتی تلقی می‌کند و در صورت لزوم، بخش‌های دیگری از قدرت و توان خود را به نمایش می‌گذارد.

حزب الله لبنان در سالیان اخیر، برای دست یافتن به جایگاه فعلی تلاش بسیار کرده و علاوه بر تأمین تسلیحات و تجهیزات نظامی و ارتقای کیفیت آموزش نیروهای خود، صاحب موقعیت روانی و معنوی خاصی شده که باعث می‌شود هیچکدام از قدرت‌های منطقه، نتوانند این عامل مهم را از محاسبات خود حذف کنند.

تهدید معنادار سید حسن نصرالله علیه اسرائیل

حزب الله لبنان، در چندین نوبت، حملات دقیق و هدفمندی علیه ارتش صهیونیستی انجام داد و علاوه بر هدف قرار دادن نیروهای نظامی، بارها پهپادهای رژیم را ساقط کرد و با قدرت موشکی و توان نفوذ مرزی، اسرائیل را در تنگنا قرار داد. این بخش مهم و حیاتی جنبش مقاومت، در این مسیر از ایثار و شهادت باکی نداشته و چندین فرمانده ارشد حزب الله لبنان، در سال ۱۴۰۲ و در دفاع از آرمان فلسطین به شهادت رسیدند. شهید وسام حسن الطویل مشهور به حاج جواد از فرماندهان ارشد لشکر رضوان حزب الله لبنان، شهید حسن حسین سلامی از اعضای یگان ناصر حزب الله در جبهه الحجیر و شهید عباس الدبس مسئول عملیات حزب الله در استان نبطیه لبنان چند تن از چهره‌های سرشناس حزب الله بودند که در سال ۱۴۰۲ به شهادت رسیدند. انجام سوءقصد پهپادی و عملیات ترور علیه فرماندهان و اعضای ارشد حزب الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت، از جمله ابعاد اصلی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی بوده و علاوه بر اینها، ترور صالح العاروری از رهبران مقاومت فلسطین در خاک لبنان، ازجمله اقدامات صهیونیست‌ها بوده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید حاج جواد اعلام کرد: «ما با افتخار، اسامی و آمار شهدای خود را اعلام می‌کنیم، اما دشمن آمار تلفات و شکست‌های خود را پنهان می‌کند. ما را با یگان‌های خسته، شکست خورده و هراسان اسرائیل در شمال غزه تهدید می‌کنند ولی به شما می‌گوئیم کسی که باید از جنگ بترسد، اسرائیل و شهرک نشینان آن هستند. دشمن، راهی غیر از پذیرش شروط مقاومت غزه نخواهد داشت و این به معنای پیروزی موعود است.»

سید حسن همچنین آشکارا اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند، رزمندگان مقاومت کاری می‌کنند که این رژیم به عصر حجر بازگردد. او بر این مساله تاکید کرد که توان رزمی مقاومت در سطح بالایی است و اسرائیل نمی‌تواند لبنان را تهدید کند.

استراتژی پیشرفته حزب الله لبنان در برابر اسرائیل

در سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، شرایط میدانی غزه، باعث شد ابعاد دیگری از هوش و توان رزمی مقاومت، پدیدار شود. راهبرد هوشمندانه حزب الله لبنان؛ این بوده که نشان دهد به شکل دقیق تحولات غزه را رصد می‌کند و هر آن، آماده کنش و واکنش است.

حزب الله لبنان در جریان تحولات غزه در سال ۱۴۰۲ نشان داد نیروی بی‌تجربه‌ای نیست که به شکل سراسیمه و هیجان زده، تمام توان رزمی و تسلیحاتی خود را در یک مدت کوتاه به نمایش بگذارد. بلکه به شکل تدریجی و حساب شده، سلاح‌های خود را رو کرد. در ابتدا حزب الله با موشک‌های کورنت و حملات خمپاره‌ای به اهدافی در شمال فلسطین اشغالی حمله می‌کرد اما در اواخر سال ۱۴۰۲ هجوم خود را با موشک‌های قدرتمند برکان و پهپادهای انتحاری اجرا کرده است.

از حیث تاکتیک روانی، حزب الله لبنان کاری کرده که اسرائیل در هر دو منطقه شمال و جنوب، ترس و هراس همزمان داشته باشد و تمرکز و توان دفاعی رژیم برای ادامه حملات، مختل شود. چنین راهبردی باعث شده که مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز حال و روز مساعدتری برای ادامه جنگ داشته باشد.

حزب الله لبنان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در یک راهبرد نظامی گسترده و چندجانبه، علاوه بر فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی، عملیات‌های هوشمندانه ای را علیه تجهیزات راداری و جاسوسی را اجرا کرد و با حملات حساب شده، بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست شهرک نشین را وادار به ترک منطقه کرد. یکی دیگر از ابعاد بازدارندگی لبنان در برابر اسرائیل، طرح معادله غیرنظامی در برابر غیرنظامی است؛ به این معنا که حزب الله، صراحتاً اعلام کرده حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان را به سرعت پاسخ می‌دهد و اجازه نمی‌دهد جان مردم لبنان، مورد تهدید قرار بگیرد. به عنوان مثال، پس از حمله ارتش صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان که موجب شهادت چند غیرنظامی شد، حزب الله لبنان بلافاصله اقدام به موشک باران شهرک‌های شمال سرزمین اشغالی از جمله شهرک کریات شمونه کرد.

تأثیر آشکار مقاومت حزب الله بر مواضع لبنان

پافشاری حزب الله بر دفاع از آرمان فلسطین، بسیاری از سیاستمداران دیگر را نیز به سمت موضع‌گیری در برابر اسرائیل سوق داد. یکی از این سیاستمداران، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان است که بیش از سایرین، با صدایی رسا و جسورانه، در برابر اسرائیل موضع گرفت. او درباره دفاع از آرمان فلسطینی اعلام کرد: «با امید و مسرت می‌گویم؛ اکنون فلسطین تنها نیست و در شرایطی که برخی خود را از آرمان فلسطین و خون ملت فلسطین کنار کشیده‌اند، ما همچنان از این آرمان حمایت می‌کنیم. کشور ما، هزینه گزافی برای حضور در کنار فلسطین پرداخت کرده، اما این را مشیت خود می‌دانیم. چرا که اگر خدای ناکرده منطقه جغرافیایی نوار غزه و کرانه باختری قدس شریف سقوط کند، تنها به مثابه سقوط فلسطین نیست و چنین چیزی را به عنوان سقوط و فروپاشی امنیت ملی عربی و فروپاشی تمامی انسانیت تلقی می‌کنیم».

همچنین عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان بارها در اعلام مواضع خود درباره اسرائیل، به این اشاره کرده که دولت لبنان، رایزنی و ارتباط با حزب الله است را حفظ کرده و در برابر فرستادگانی که پیام تهدیدآمیز اسرائیل را منتقل کرده‌اند، چنین پاسخی داده است: «ما خواهان حفظ صلح در مرزهای لبنان هستیم، اما در صورت تحمیل جنگ، دارای آمادگی کامل هستیم. اسرائیل باید از سرزمین‌های ما عقب نشینی کند. صراحتاً اعلام کرده‌ایم؛ هرگونه هجوم از سوی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، پاسخ دریافت کرده و به جنگی منطقه‌ای خواهد انجامید».

بسیاری از مقامات صهیونیستی نیز در سال ۱۴۰۲ به این واقعیت اذعان کردند که جنگ با رزمندگان لبنان، پیامدهای دهشتناکی برای رژیم خواهد داشت. شبکه کان از رسانه‌های عبری رژیم صهیونیستی بعد از تهدیدات سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله از قول دانی یاتوم رئیس اسبق موساد اعلام کرد: «گشودن جبهه جنگ با حزب الله، به نفع اسرائیل نیست. ما گمان می‌کردیم در حال جنگ با حماس هستیم اما در ۷ اکتبر، زمانی که متوجه شدم برای نجات اسرائیل نیاز به ۲ ناو هواپیمابر داریم، بسیار شوکه شدم. اسرائیل باید از این واقعیت درس بگیرد».

همچنین گرشون هکوهین فرمانده سابق ستاد ارتش صهیونیستی هم گفت: «ما در یک وضعیت بی سابقه و فاجعه بار قرار داریم و شرایط منطقه شمال بسیار وحشتناک است». شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در همین زمینه اعلام کرد: «ما در سال ۱۹۶۷ نیستیم، هیچ ارتشی وجود ندارد و قدرتی هم نداریم تا وارد یک عملیات زمینی برای عقب راندن حزب الله شویم».

با آنکه در جریان رویدادهای پس از مهر ماه ۱۴۰۲ در فلسطین، گروه‌های متعدد مقاومت به رژیم صهیونیستی اسرائیل ضربه زدند، اما به جرأت می‌توان گفت، علاوه بر قدرت سخت و توان رزمی حزب الله لبنان، هوش مبارزاتی و قدرت نرم این جنبش، در مقایسه با همه گروه‌های دیگر، مؤثرتر و کارآمدتر بوده و نمونه بارزی از جنبشی را به نمایش گذاشته که در میدان رزم، آبدیده شده و تجارب گرانبهایی اندوخته است.

کد خبر 6056578

دیگر خبرها

  • «هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم
  • حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • اهداف تل‌آویو از راه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • اهداف تل‌آویو ازراه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • تظاهرات شهرک‌نشینان معترض ادامه دارد+فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان معترض ادامه دارد
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب
  • حمله مقاومت لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • ببینید | واکنش «عمرو موسی» به اتهام‌زنی علیه مقاومت در باره ویرانی غزه
  • حماس از ابتدا تا طوفان الاقصی | قسمت سوم