Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون و ارائه گزارش جامع واکسیناسیون کرونا توسط وزارت بهداشت اظهار داشت:‌ براساس گزارشی که مسئولان وزارت بهداشت امروز در کمیسیون ارائه دادند، تاکنون حدود 3 میلیون و 450 هزار دُز واکسن کرونا خریداری و وارد کشور شده که میزان قابل توجهی از آنها در یکی دو روز اخیر وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این رقم، یک میلیون دُز واکسن اهدایی سینوفارم نیز از طریق هلال‌احمر وارد کشور شده و همچنان هم خرید و واردات واکسن به تدریج در حال انجام است که در مجموع 4 میلیون و 450 هزار دُز می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر واردات واکسن خارجی، پنج شرکت داخلی تولیدکننده واکسن نیز همچنان در حال کار هستند و اطلاعات کامل واکسن‌های تولیدی‌شان را به سازمان غذا و دارو ارائه داده‌اند و این امیدواری وجود دارد که با تولید واکسن‌های «کوو ایران برکت، انستیتو پاستور، فخرا و رازی» روند واکسیناسیون کرونا در هفته‌ها و ماه‌های آینده توسعه پیدا کند.

تولید 145 میلیون دُز واکسن ایرانی تا پایان سال

شهریاری تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که از اول خردادماه بخشی از واکسن‌ های تولید داخل برای تزریق آماده شود و پیش‌بینی مسئولان وزارت بهداشت نیز این است که تا پایان سال حدود 145 میلیون دُز واکسن کرونای تولید داخل آماده شود که براساس این پیش‌بینی می‌توانیم از ابتدای مهرماه واکسیناسیون عمومی را به طور گسترده شروع کنیم.

وی با اشاره به آمار واکسن‌های تزریق شده در هفته‌های اخیر گفت: براساس گزارش ارائه شده، تاکنون بیش از 2 میلیون و 700 هزار دُز واکسن تزریق شده و روند واکسیناسیون نیز به صورت آنلاین و لحظه‌ای رصد می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به تدریج مدیریت روند واکسیناسیون در حال بهتر شدن است، اظهار داشت: کاری که جمهوری اسلامی انجام داد و در دنیا بی‌نظیر بوده است، این بوده که واکسیناسیون را از افراد مسن و پیر شروع کرده و به تدریج به سنین پایین می‌آید و این ناشی از فرهنگ ملی و دینی ما است که برای سالمندان جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم در حالی که در بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر حتی اگر دستگاه اکسیژن بر صورت فرد سالمند بوده آن را جدا می‌کرده و به فرد جوان‌تر می‌داده‌اند.

شهریاری تصریح کرد: در واکسیناسیون صورت گرفته تاکنون کمترین عارضه را داشته‌ایم و کمتر از یک درصد مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن در خانه سالمندان ما اتفاق افتاده است.

واکسن فعلا به صورت دولتی وارد می‌شود

وی همچنین درباره موضوع واردات واکسن توسط بخش خصوصی نیز عنوان کرد: در این رابطه خود آقای رئیس جمهور هم حرف قبلی‌اش را تصحیح کرده؛ چون واردات گسترده واکسن توسط بخش خصوصی نگرانی پولی شدن واکسیناسیون در شرایط اپیدمی کرونا را پیش می‌آورد، لذا فعلاً واکسن به صورت دولتی وارد می‌شود و اگر بخش خصوصی هم موفق به واردات شود، باید تحویل دولت بدهد تا وزارت بهداشت آن را در چارچوب اولویت‌های تعریف شده تزریق کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت گفت: گزارش کمیسیون در خصوص تخلفات ستاد کرونا و بی‌توجهی آن به تذکرهای وزارت بهداشت در ایام عید نوروز در مرحله جمع‌آوری و تکمیل مستندات قرار دارد و احتمالاً تا اواخر هفته آینده تکمیل شده و برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس تحویل هیأت رئیسه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا واکسن سینوفارم واکسن ایرانی واردات واکسن رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی میلیون د ز واکسن وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ هزار میلیارد تومان؛ بدهی بیمه‌ها به نظام سلامت

 

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگارسلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت نظارت بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی با توجه به مراجعات زیاد مردم و ابراز نارضایتی برخی از افراد از نحوه ارائه خدمات و برخورد پرسنل باآن‌ها اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما برای سال ۱۴۰۳ افزایش رضایت مراجعان است. اینکه گفته می‌شود که افراد از ارائه خدمات ناراضی هستند باید سنجشی انجام شده باشد تا به این موضوع پی‌برد.

وی افزود: همیشه افرادی که از دریافت خدمات رضایت ندارند صدای بلندتری دارند و افرادی که رضایت داشته باشند معمولا ساکت هستند. بر همین اساس ما برای سنجش میزان رضایت افراد مراجعه کننده، یک سامانه نظرسنجی را فعال کرده‌ایم تا علاوه بر سنجش میزان رضایت دلایل ناراضی بودن افراد را هم مشخص کرده و بتوانیم عوامل نارضایتی را کاهش دهیم.

کریمی بیان کرد: یکی از دلایل نارضایتی بیماران ممکن است این باشد که برای تهیه برخی ملزومات پزشکی بیمار یا همراه بیمار را به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بیرون از بیمارستان هدایت می‌کنند که برای رفع این موضوع ما در بسته کاهش فرانشیز تمام پول بیمارستان‌ها را پرداخت کرده‌ایم بنابراین اینکه به دلیل یک بیمار را برای تهیه یک وسیله به بیرون از بیمارستان هدایت کنند یک تخلف محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: از سوی گاهی به دلیل تعلل بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و عدم نقدینگی موجود توانایی خرید یک وسیله برای بیمارستان کاهش پیدا کرده و در نتیجه خدمت مورد نیاز هم به سختی ارائه می‌شود همین موضوع هم می‌تواند موجب کاهش نارضایتی بیمار شود.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: اگرچه وزارت بهداشت بیش از ۳۰۰ دستگاه یک میلیون دلاری مانند دستگاه‌های آنژیوگرافی، پت اسکن و دستگاه‌های شتاب دهنده را در بیمارستان‌های کشور توزیع کرده‌ایم. با این حال بیش از ۹۰ درصد درآمد مراکز دولتی از بیمه تأمین می‌شوند وقتی که بیمه نتواند پول این مراکز را پرداخت کند وضعیت سختی برای آنها به وجود آمده و نمی‌توانند خدمات با کیفیت را ارائه کنند.

کریمی در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مطالبات تیرماه را تسویه کرده است و مطالبات هشت ماه مراکز درمانی از سوی این سازمان بیمه تأمین نشده است، گفت: بیمه سلامت نیز مطالبات بسته صعب‌العلاج سال ۱۴۰۱ را به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نکرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: میزان بدهی بسته صعب‌العلاج یک هزار میلیارد توان است. ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی به مراکز دولتی و دانشگاهی بدهکار است، ضمن اینکه علاوه بر بسته صعب‌العلاج بیمه سلامت هم از آبان‌ماه تا امروز به مراکز دولتی و دانشگاهی بدهکار بوده که با احتساب این مطالبات و سایر مطالبات دیگر می‌توان گفت که بیمه‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار هستند.

وی افزود: با توجه به تورم موجود، این مطالبات چالش‌های زیادی را برای ما به وجود می‌آورد. از سوی دیگر تعرفه‌ها نیز سرکوب شده و هنوز ابلاغ نشده احتمالا ابلاغ آن به پایان سال موکول شود که این خود مشکلات عدیده دیگری را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

یاسر مختاری

دیگر خبرها

  • بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد
  • فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز در فارس
  • افزایش ۱۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در اصفهان/ رشد ۳۸ درصدی واکسیناسیون طیور بومی روستایی
  • درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان
  • بررسی اولویت های حوزه سلامت کشور
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان؛ بدهی بیمه‌ها به نظام سلامت
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان