Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@10:05:16 GMT

مقاومت فلسطین ۲ پایگاه نظامی اسرائیل را موشک باران کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۷۴۶

مقاومت فلسطین ۲ پایگاه نظامی اسرائیل را موشک باران کرد

مقاومت اسلامی فلسطین دو پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را در صحرای نقب و در جنوب سرزمین‌های اشغالی موشک باران کرد.

به گزارش مشرق، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که پایگاه راهبردی «مشمار هنیگف» در بخش شمالی صحرای نقب را موشک‌باران کرده است.

بر اساس گزارش القسام، مقاومت فلسطین پایگاه نظامی «تسیلم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی را نیز موشک باران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته یک نشریه انگلیسی نوشته پیشرفت فناوری‌های راکتی غزه به چالشی برای سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

«مایکل آرمسترانگ»، دانشیار دانشگاه براک در مقاله‌ای در نشریه انگلیسی «کانورسیشن» نوشته به عنوان کسی که بر روی سامانه‌های دفاعی اسرائیل کار کرده در ابتدا فکر می‌کرده درگیری‌های این روزهای فلسطین، مشابه وضعیتی است که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده.

او سپس می‌نویسد: «اما گروه‌های غزه فناوری‌ راکتی و تاکتیک‌هایشان را ارتقاد داده‌اند. این وضعیت یادآور سال ۲۰۰۸ است که اسرائیل آسیب‌پذیری بیشتری در برابر راکت‌ها داشت و یک عملیات نظامی سه‌ هفته‌ای را علیه غزه آغاز کرد.»

به نوشته آرمسترانگ محسوس‌ترین تغییر در سال جاری شلیک تعداد بیشتری راکت است. او نوشته گروه‌های مستقر در غزه ظرف ۲۴ ساعت اول پس از شروع درگیری‌ها ۴۷۰ راکت شلیک کردند و به طور متوسط روزانه ۴۰۸ راکت شلیک کرده‌اند. این ارقام به سادگی رکورد شلیک روزانه ۳۱۶ راکت در سال ۲۰۱۲ و ۱۹۲ راکت در سال ۲۰۱۴ را می‌شکنند.

او در ادامه این تحلیل نوشته شلیک این راکت‌ها هم از هماهنگی بیشتری برخوردار شده است. وی می‌نویسد: «آنها به جای روی آوردن به حملات متعدد کوچک در سراسر روز حدود ۱۳۷ راکت ظرف ۵ دقیقه شلیک می‌کنند.»

این تحلیلگر مسائل نظامی نوشته دقت راکت‌های گروه‌های مقاومت هم افزایش پیدا کرده است. به نوشته او نزدیک به ۵۰ درصد از راکت‌های شلیک‌شده به سمت اراضی اشغالی، مناطق شهری را مورد تهدید قرار داده‌اند. او می‌گوید این رقم افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ و افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد. تعداد راکت‌هایی که بعد از عدم اصابت به اهدافشان در محوطه‌های باز می‌افتند کاهش یافته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین مقاومت اسلامی فلسطین آرمسترانگ سرزمین های اشغالی اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه گردان های القسام موشک باران راکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی کامل اسرائیل از شمال شهر حمد در خان‌یونس

نظامیان صهیونیست امروز در سایه تشدید حملات مقاومت، از شمال شهر حمد در خان‌یونس تحت پوشش توپخانه خود، عقب‌نشینی کردند». این گزارشِ امروز خبرنگار شبکه المیادین در غزه است. 

 خبرنگار شبکه الغد نیز از عقب‌نشینی کامل اشغالگران از شهر حمد و حجم بالای ویرانی‌های به جا مانده در این شهر خبر داد.

کتائب شهداء الاقصی نیز امروز طی بیانیه‌ای از هدف قراردادن یک نفربر اسرائیلی با استفاده از بمب «عاصف» و گلوله‌های آر. پ. جی در شهر حمد خبر داد.

در سایه تشدید حملات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران، ارتش اسرائیل با وجود سانسور شدید اخبار تلفات خود، اعتراف می‌کند که دست‌کم ۵۹۰ نظامی‌اش از آغاز طوفان‌الاقصی کشته شده‌اند. آماری که به باور تحلیلگران در واقعیت چندین برابر است.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های مقاومت درگیری‌های شدیدی را با اشغالگران در شهر‌های الزهراء و المغراقه در منطقه مرکزی نوار غزه آغاز کرده‌اند. جایی که شاخه نظامی حماس کتائب شهید عزالدین قسام، دیروز جمعه تایید کرد که موفق شده یک نفربر نظامی اسرائیلی را در شهر حمد با بمب شواظ هدف قرار داده و نظامیان اشغالگران را با راکت «تی بی جی» و یک تانک «مرکاوا» را با موشک‌های «الیاسین ۱۰۵» و «تاندوم» نشانه گرفته است.

نیرو‌های القسام همچنین موفق شدند چهار نظامی اسرائیلی را که در داخل یکی از منازل مسکونی در شهر الزهرا سنگر گرفته بودند، با بمب هدف قرار دهند و آنها را به هلاکت برسانند. 

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس نیز اعلام کرد که موفق شده شهرک سدیروت و شهرک‌های دیگر در نزدیکی نوار غزه را موشک‌باران کند. 

تصاویر منتشر شده از شهر حمد پس از عقب‌نشینی از اشغالگران گویای حجم بالای ویرانی این شهر است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه پهپادی صهیونیست‌ها
  • حمله حزب الله لبنان به پایگاه اسراییلی السماقه در شمال فلسطین
  • نبرد سنگینی در خان یونس جریان دارد/ شکار نظامی صهیونیست
  • تجاوز نظامی اسراییل به دمشق/ شلیک چند موشک از جولان اشغالی
  • عقب‌نشینی کامل اسرائیل از شمال شهر حمد در خان‌یونس
  • نشست هماهنگی مقامات حماس و انصارالله
  • حزب‌الله لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار داد
  • حزب‌ الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد