Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید دست مافیای اقتصادی را در استان بوشهر قطع کرد، شاید عده‌ای علاقمند به این هستند که اقتصاد استان بوشهر در انحصار آنها بماند.

محمدتقی ایرانی در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با موضوع نگاهی به منطقه آزاد تولیدی-صنعتی بوشهر عنوان کرد: مناطق آزاد با ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کنند می‌توانند سرمایه‌های خارجی و داخلی را جذب و اقتصاد را احیا و توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: دنیا امروز اقتصاد دولتی را نمی‌پذیرد به همین دلیل هیچ سرمایه‌گذار بخش خصوصی علاقه ندارد با دولت در این حوزه وارد معامله شود.

وی تاکید کرد: براساس کارکردهای تعریف شده برای رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌ها، مناطق آزاد در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی تعریف شده‌اند.

ایرانی با تاکید بر اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی به نفع بخش خصوصی باید آزاد سازی شود، گفت: در مقابل تحقق مطالبه ۷۰ ساله مردم استان بوشهر عده‌ای در فضای رسانه‌ای نسبت به این مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که حاصل تلاش و پی‌گیری عده زیادی از مسئولان این استان است، هجوم می‌آورند.

این مسئول اضافه کرد: وقتی فضای رسانه‌ای استان بوشهر گرانی زمین و مسکن را تنها ثمره تبدیل بخشی از این استان به منطقه آزاد اعلام می‌کند طبیعی است که حتی سرمایه‌گذاران داخلی نیز رغبتی نکنند در این جو روانی ضد امنیتی که برای اقتصاد ایجاد شده ورود کنند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید دست مافیای اقتصادی را در استان بوشهر قطع کرد، ادامه داد: شاید عده‌ای علاقمند به این هستند که اقتصاد استان بوشهر در انحصار آنها بماند و تمایل نداشته باشند سرمایه‌گذاران موجهی از سراسر دنیا به این منطقه ورود کنند و موجب توسعه شوند.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری حق ملت ایران است و ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر به عنوان ظرفیت ملی به شمار می‌رود که نباید به بهانه ایجاد گرانی ناشی از مناطق آزاد از ورود سرمایه‌گذاران به این استان جلوگیری کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان بوشهر گفت: اشتغال، ایجاد امکانات رفاهی، اقتصادی و ارتقای سهم زندگی مردم از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد به شمار می‌روند که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدتقی ایرانی افزود: منطقه آزاد تجاری، اقتصادی و صنعتی بوشهر نه اولین و نه آخرین منطقه آزاد کشور است پس کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ای به عنوان منتقد اظهار نظر می‌کنند در برخی مناطق آزاد کشور حضور یابند و ببینند مردم این مناطق چگونه با این مساله برخورد کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: به طور معمول وقتی کار به نفع مردم و توسعه استان تعریف می‌شود عده‌ای علم مخالفت برمی‌دارند این در حالی است که هیچ کسی زیر بار توسعه نیافتگی نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: حق استان بوشهر در بخش سرمایه‌گذاری به دلیل همنشینی با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس بیش از این است و با توجه به مصوبه منطقه آزاد بوشهر انتظار می‌رود این استان به استان نخست سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

این مسئول تصریح کرد: نباید تنها به کالای همراه ملوان که ممکن است سود آن برای عده‌ای بهتر باشد، اکتفا کرد. سود ته لنجی و مافیایی که پشت آن نشسته برای عده‌ای بسیار ارزشمند است به همین دلیل افرادی که زندگی خود را از ته لنجی و چتربازی می‌گذرانند با ملی و مردمی شدن اقتصاد، صادرات و واردات و سرمایه گذاری خوب در این استان منافع آنها در خطر قرار می‌گیرد.

ایرانی تاکید کرد: مردم باید بدانند منافع آنها با سرمایه‌گذاری در این حوزه تامین می‌شود و منافع آنها با منطقه آزاد بوشهر در خطر قرار نمی‌گیرد. بر اساس آمایش سرزمینی و فرصتی که در این بخش ایجاد شده اگر به موقع ورود نکنیم، و از ظرفیت‌های نوین سرمایه‌گذاری به نفع مردم استفاده نشود این خط توسعه از جاسک، بندر عباس و اروند عبور خواهد کرد و تنها باید نظاره گر این باشیم که چرا توسعه استان به این صورت است.

وی ادامه داد: امروز توسعه نفت و پتروشیمی، پرورش آبزیان، توسعه توریستی و گردشگری در استان بوشهر انجام شده‌ و نیاز به صنایع تکمیلی دارد که این امر با منطقه آزاد تجاری این امر تحقق می‌یابد.

معاون استاندار بوشهر گفت: مردم این استان قدر سرمایه‌گذاری را می‌دانند و به دلیل توسعه حتی مشکلات محیطی و زیستی را نیز رعایت می‌کنند. تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن مقطعی و شکننده است و برداشته می‌شود و در این شرایط حساس نباید با برخی اظهار نظرها مردم را نگران کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بندرعباس منطقه آزاد بوشهر استاندار بوشهر خلیج فارس استان بوشهر مجمع تشخیص مصلحت ایران بوشهر خليج فارس استاندار بوشهر استان بوشهر سرمایه گذاری منطقه آزاد مناطق آزاد عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های زیرساختی حمل و نقل در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا وسيما ،بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی ،توسعه صادرات و ورود به بازارهای جهانی،  افزایش تولید و تسهیل ورود سرمایه های خارجی، از جمله اهدافی است که سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنبال می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سمت و سوی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • رشد 100 درصدی تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی
  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • ظرفیت‌های زیرساختی حمل و نقل در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي
  • پیش بینی تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲
  • اعلام مهم وزیر اقتصاد : رشد اقتصادی به این عدد می‌رسد
  • روایت وزیر اقتصاد از رشد اقتصادی
  • اقتصاد دریا محور، اولویت برنامه های سال آینده هرمزگان
  • مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد
  • توسعه فعالیت‌های شیلاتی در بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد