Web Analytics Made Easy - Statcounter

صهیونیست‌ها با یک اقدام دیوانه وار در مهلکه‌ای گرفتار شده‌اند که نتیجه آن قدرت یافتن مقاومت و اجبار آنها به پایان دادن به این وضعیت براساس خواسته مقاومت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دکتر حسین رویوران تحلیلگر مسائل منطقه‌ای و استاد دانشکده مطالعات جهان در گفتگو با تسنیم، اقدامات صهیونیست‌ها که به درگیری‌های اخیر انجامید را ناشی عدم محاسبه یا اشتباه محاسباتی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند اشتباه مهلک و پی‌در پی

وی در این زمینه افزود: آنها چند اشتباه را با هم انجام دادند اولاً محله الشیخ جراح را می خواستند تخلیه کنند. پس از آن روز مجعولی به نام قدس یکپارچه را که سالروز اشغال شهر قدس در جنگ 6 روزه بود جشن گرفتند. این اقدام، هتاکی بزرگ بود. همین دو اتفاق بزرگ کافی بود برای اینکه ملت فلسطین و ملت‌های مسلمان را علیه آنها دوباره بسیج کند.

لحظه‌به‌لحظه با تحولات فلسطین| حملات موشکی مقاومت شدت گرفت/ منطقه «البیره»کانون درگیری‌ها

 

مقاومت از دفاع از غزه به دفاع از کل فلسطین ارتقا یافت

دکتر حسین رویوران اقدام مقاومت را در راستای دفاع از کل فلسطین دانست و گفت: مقاومت پیش از این هرگونه اقدام علیه نوار غزه را پاسخ می‌داد اما با پروژه صهیونیست‌ها در قدس، مقاومت یک جهش پیدا کرد و از دفاع از غزه به دفاع از کل فلسطین ارتقا یافت. این ارتقا مقاومت یک جهش بود و نتیجه همان اشتباه محاسباتی یا عدم محاسبه صهیونیست‌ها بود.در روند بازدارندگی را معکوس کرد.

اتفاق شهر «اللد» بی‌سابقه  بود

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر در شهر صهیونیست نشین «اللد» این درگیری‌ها را بی سابقه توصیف کرد و گفت: اتفاقی که در شهر اللد افتاد بی‌سابقه است. پست این شهر 24 ساعت سقوط کرد. ساختمانهای دولتی به آتش کشیده شد در حالی که این شهر هر یک شهر کاملاً فلسطینی نیست. این مسئله در خارج هم استمرار یافت بزرگترین راهپیمایی در خارج از فلسطین در نیویورک انجام شد جایی که از 20 میلیون جمعیت 5 میلیون نفر آن یهودی هستند. مهمتره اینکه 25 سناتور آمریکایی در تظاهرات حاضر شدند و در نامه‌ای خواستار حمایت از از فلسطینی‌ها شدند این هم بی‌سابقه است که 25 سناتور از مجلس سنای آمریکا از فلسطین حمایت کنند یک اشتباه محاسباتی یا عدم محاسبه از سوی صهیونیست‌ها اتفاق افتاد و نتیجه‌اش  این درگیری شد.

مقاومت از وضعیت تدافعی به وضعیت تهاجمی روی آورد

این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای با تاکید بر اینکه «مقاومت از وضعیت تدافعی به وضعیت تهاجمی منتقل شد» تصریح کرد:  مقاومت همواره خود را برای چنین روزهایی آماده کرده است. اولتیماتوم «محمد ضیف»  فرمانده کل شاخه نظامی حماس خیلی مهم بود در حقیقت مقاومت از وضعیت تدافعی به وضعیت تهاجمی منتقل شد.

وی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی بانک اهداف مشخصی ندارد» تاکید کرد: صهیونیست‌ها در ابتدا فکر می‌کردند اقدام مقاومت ظرف یک هفته به پایان می رسد اما مقاومت اعلام کرد تا یک سال هم آمادگی جنگ با صهیونیست‌ها را دارد تمامی تجهیزات مقاومت زیر زمین قرار دارد و صهیونیست‌ها چون هیچ هدفی روی زمین پیدا نکرده‌اند ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند در حقیقت رژیم صهیونیستی بانک اهداف مشخصی ندارد که به مناطق مسکونی حمله می‌کند لذا نتانیاهو در این مهلکه گرفتار شده است.

رویوران در این زمینه به سخنان عبدالباری عطوان اشاره کرد و از قول وی گفت:  بر اساس اطلاعاتی که به او رسیده نتانیاهو هم به محمود عباس و هم به السیسی فشار آورده که برای آتش‌بس تلاش کنید از سوی دیگر اینکه مردم مصر و اردن به مرزهای فلسطین آمده‌اند خود نکته قابل توجه‌ای در این ماجرا است.

مقاومت در غزه، رژیم صهیونیستی را در شرایط بسیار سختی قرار داده/ مهاجرت معکوس پدیده جدی در اسرائیلکفه قدرت کاملا به سود مقاومت فلسطین است/ نتانیاهو مجبور است به آتش‌بس تن دهد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرانه باختری بیت المقدس نوار غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین کرانه باختری بیت المقدس نوار غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین دفاع از کل فلسطین اشتباه محاسباتی صهیونیست ها درگیری ها بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت غزه فاجعه‌بار و از محدوده بحران انسانی فراتر رفته است

ایسنا/ایلام مسئول مجمع گروه‌های جهادی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: صهیونیست‌ها با راه اندازی یک جنگ تمام عیار علیه خانواده‌های بی‌پناه غزه در حال نسل‌کشی مردم و کودکان فلسطینی هستند و وضعیت نوار غزه فاجعه‌بار و از محدوده بحران انسانی فراتر رفته است.

«محمدکریم رحیمی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: هم اکنون علاوه بر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به خانواده‌های بی پناه غزه، مردم در این محدوده از گرسنگی و تشنگی شدید رنج می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری و بی‌قید و شرط بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه غزه در معرض قحطی است، خاطرنشان کرد: کمک‌های آمریکا فریبکارانه بود و روش ارسال آن‌ها هم بسیار زشت بود، آمریکا در تمام جنایات صهیونیست‌ها شریک است و بیش از این نمی توان از آنها انتظار داشت.

مسئول مجمع گروه‌های جهادی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست، گفت: کشتار شبانه روزی زنان و کودکان غزه، مردم جهان را بیش از پیش با ماهیت پلید و ضدانسانی صهیونیست‌ها آشنا کرد و همین باعث شده مردم دنیا در حمایت از مظلومیت غزه صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

رحیمی افزود: متأسفانه جهان اسلام به‌دلیل خیانت اعراب به مردم غزه، نتوانست از همه ظرفیت خود برای حمایت از مردم مظلوم این بخش از جهان اسلام استفاده کند و حکام عرب در این آزمون بزرگ نیز مثل همیشه، مردود حق شدند.

وی عنوان کرد: در این جنگ صهیونیست‌ها غیر از کشتار غیرنظامیان و کودکان، به هیچ هدفی نرسیده‌اند و در منجلاب جنایات خود غرق خواهند شد.

 مسئول مجمع گروه‌های جهادی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین، شکست نخواهند خورد چرا که احساس مقاومت از وجود مردم فلسطین می‌جوشد و برای آزاد کردن قبله اول مسلمانان و سرزمین آبا و اجدادیشان که پاره تن اسلام است همیشه خواهند جنگید، آن‌ها خوب می‌دانند راهی جز مقاومت در پیش رو ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه پهپادی صهیونیست‌ها
  • تظاهرات شهرک‌نشینان معترض ادامه دارد+فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان معترض ادامه دارد
  • نبرد سنگینی در خان یونس جریان دارد/ شکار نظامی صهیونیست
  • حمله صهیونیست‌ها به کاروان‌های کمک‌رسانی در غزه/ شرایط فوق بحرانی زنان باردار
  • وضعیت غزه فاجعه‌بار و از محدوده بحران انسانی فراتر رفته است
  • واکاوی جایگاه کرانه باختری در منظومه مقاومت فلسطین
  • حمله مقاومت لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حزب الله با برکان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد