Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان خودرو‌های وانت نیسان در فارس

رییس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۳ سارق خودرو‌های وانت نیسان و کشف ۶ فقره سرقت از آن‌ها در شیراز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو وانت نیسان در سطح شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی محل وقوع سرقت‌ها را بررسی و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، در این راستا ۳ سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقان در تحقیقات پلیسی به ۶ فقره سرقت خودرو وانت نیسان در سطح شهرستان شیراز اقرار کردند، گفت: ۳ دستگاه از این خودرو‌های مسروقه کشف و به مالباختکان تحویل داده شد.

سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد: خودرو‌های خود را به وسایل ایمنی بازدارنده مجهز کنند.

غرق شدن یک کودک در چشمه گلابی داراب

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان داراب در استان فارس از غرق شدن یک کودک ۵ساله در چشمه گلابی این شهرستان خبر داد.

محمود حیدری گفت: طی تماس مردمی با هلال احمر داراب مبنی بر غرق و مفقود شدن کودک ۵ساله در منطقه گردشگری چشمه گلابی امداد گران و نجاتگران پایگاه کوهستان به منطقه اعزام شدند.

او افزود: تیم پایگاه کوهستان داراب با توجه به شرایط سخت این منطقه ناشی از سرعت بالای آب و وجود نیزار در اطراف کانال آب، عملیات سختی را انجام داده و بعد از تلاشی طاقت فرسا، پیکر بی‌جان کودک را یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان داراب خاطرنشان کرد: چشمه گلابی یکی از تفرجگاه‌های شهرستان داراب در بخش فسارود و در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز شهر داراب واقع شده است که جوانان و نوجوانان زیادی جهت آبتنی به آنجا مراجعه می‌کنند.

دستبند قانون بر دستان ۲۷ خرده فروش مواد مخدر در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: پلیس این شهرستان با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردیبهشت ماه، ۲۷ خرده فروش را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری طرح پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه با خرده فروشان ماموران انتظامی شهرستان فسا به اجرا در آمد.

او افزود: ماموران پس از شناسایی تعدادی خرده فروش مواد افیونی و پاتوق‌های آنان، در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق شدند ۲۷ نفر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۱۹ کیلو و ۳۱۵ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با تقدیر از تعامل و مشارکت مردم در ارتقاء نظم و امنیت شهرستان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های مشابه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کارت گرافیک‌های قاچاق روانه بازار نشدند

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در بازرسی از یک سواری جک خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی ممسنی به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری جک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۲ عدد کارت گرافیک، ۴ عدد پاور، ۲ عدد مادر بورد و ۲ عدد شاسی ریک خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۳۵ کیلو تریاک در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۳۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از دو دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زرین‌دشت حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه وانت پیکان و پراید که در حال حرکت بود مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو‌ها را متوقف کنند، گفت: در بازرسی از آن‌ها ۳۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سپر و گلگیر و باک جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ بردبار با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

سواری گل حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران انتظامی نی‌ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری گل مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

رفع تصرف اراضی ملی در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از رفع تصرف ۸ هکتار از اراضی ملی در بخش باغصفا این شهرستان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ  محسن لشکری بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی سرچهان مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۸ هکتار در منطقه "باغصفا"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۸ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف ۱۶۱ دستگاه وسائط نقلیه متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف ۴۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱۲ دستگاه خودرو متخلف در طول یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای انضباط بخشی ترافیکی و اجرای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح برخورد با رانندگان و وسایل نقلیه متخلف به مدت یک ماه در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی موفق شدند ۴۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱۲ دستگاه خودرو متخلف را توقیف و روانه پارکینگ کنند.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، شیشه دودی و رانندگی بدون گواهینامه از مهمترین تخلفات وسایل نقلیه توقیف شده بود.

سرهنگ زراعتیان، بر رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق شهروندان تاکید کرد و گفت: پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم اخلال وارد کنند هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهد داشت و با آن‌ها برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی تحویل مراجع قضائی شد فرمانده انتظامی ماموران انتظامی وانت نیسان میلیارد ریال دستور کار چشمه گلابی پلیس آگاهی گرم تریاک موفق شدند اراضی ملی مواد مخدر خرده فروش خودرو ها رفع تصرف ۸ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از توقیف یک خودرو نیسان حامل ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمود آباد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران کلانتری 11 در مسیر حوزه استحفاظی به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 2 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیرمجاز از جنگل‌های شهرستان برداشت شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل داده شد.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن، مراتب را سریع به پلیس 110 اطلاع دهند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محمودآباد
  • دستگیری زوج قاچاقچی با محموله قاچاق در بابل
  • از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تا دستگیری سارقان با بیش از ۴۰ فقره سرقت در فارس
  • دستگیری دندانپزشک قلابی در رشت
  • ۳۹ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد
  • کشف قرص‌های غیرمجاز و دستگیری سارقان منزل در فارس
  • کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز در قاین توقیف شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد
  • آزاد سازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در شهر ری
  • بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد