Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با روسای مجالس فلسطین، عمان، پاکستان، الجرایز، عراق و ترکیه در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای در خصوص جنایات صهیونیست‌ها در غزه بحث و تبادل نظر کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، محمدباقر قالیباف امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در تماس‌های تلفنی جداگانه با رئیس مجلس ملی فلسطین، رئیس مجلس شورای سلطنت عمان، رئیس مجلس ملی جمهوری اسلامی پاکستان، رئیس مجلس سنای جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر، رییس مجلس ملی کبیر ترکیه و رییس مجلس نمایندگان عراق در خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم و مقاومت فلسطین پاسخی قاطع به رفتار سفاکانه صهیونیست‌ها می‌دهند

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی خود با سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین، ضمن اشاره به اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران مناطق مسکونی غزه و همچنین کشتار مردم در کرانه باختری و حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی که منجر به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از مردم مظلوم فلسطین و غزه شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات صهیونیست­ها در نسل کشی فلسطینیان از طریق کشتار زنان و کودکان فلسطینی را که در زمره جنایت جنگی است، به شدت محکوم می‌کند.

وی همچنین، افزود: از تمامی روسای مجالس کشور‌های اسلامی و سازمان­های بین المللی حامی فلسطین خواسته ایم تا با محکومیت اقدامات صهیونیست­ها و حامیان غربی آنها، از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، تصریح کرد: اطمینان دارم که با جنایاتی که این رژیم کودک کش در روز‌های اخیر مرتکب شده است وضعیت به حالت عادی برنخواهد گشت و مردم و مقاومت فلسطین پاسخی قاطع به رفتار سفاکانه آنان خواهند داد.

نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت به کشتار جدید فلسطینیان نیاز داشت

سلیم الزعنون، رئیس مجلس ملی فلسطین نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی، گفت: جنایت اخیر صهیونیست­ها علیه مردم فلسطین به اندازه‌ای است که تاکنون بی سابقه بوده و حقیقتاً مردم مظلوم غزه که در برابر این تهاجم صهیونیست­ها بی دفاع هستند، نیاز مبرم به کمک­ و حمایت­ کشور‌های اسلامی و جامعه جهانی دارند.

وی افزود: نتانیاهو یک شرور آدمکش است که برای باقی ماندن در قدرت نیاز داشت تا دور جدید کشتار و آشوب علیه فلسطینیان را به راه اندازد.

رئیس مجلس ملی فلسطین در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: لازم است تا کشور‌های حامی فلسطین، هرچه زودتر خشم خود را بطور آشکار بر سر رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و دیگر حامیان صهیونیست­ها فرود آورند.

تبدیل غزه و مسجد الاقصی به قتلگاه فلسطینیان و حمایت غرب از این اقدام مایه تاسف است

قالیباف در تماس تلفنی، خود با خالد بن هلال بن ناصر المَعولی، رئیس مجلس شورای سلطنت عمان، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین گفت: اقدامات صهیونیست­ها در قتل عام مردم بی­گناه، زنان، کودکان و تخریب خانه و کاشانه فلسطینیان، جنایت جنگی است و جمهوری اسلامی ایران به شدت این اقدامات را محکوم می‌کند.

وی همچنین افزود: تحولات اخیر، وحدت بین فلسطینی­ها بویژه مردم کرانه غربی با غزه و قدس شریف را به نمایش گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از تمامی روسای مجالس کشور‌های اسلامی و سازمان­های بین المللی حامی فلسطین می­خواهیم تا اقدامات صهیونیست­ها و حامیان غربی آن‌ها را محکوم کرده و از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کنند.

قالیباف اقدام سفاکانه صهیونیست­ها را نتیجه چراغ سبز نشان دادن برخی کشور‌های عرب منطقه دانست که اخیراً در پروژه آمریکایی - صهیونیستی به عادی سازی روابط با این رژیم خونخوار مبادرت ورزیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد: این پاکسازی قومی و نژادی توسط صهیونیست­ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و تبدیل غزه و مسجد الاقصی به قتلگاه فلسطینیان و حمایت غرب از اقدام آنان مایه تاسف است.

کشتار و کوچاندن اجباری فلسطینیان ظالمانه است

خالد بن هلال بن ناصر المَعولی، رئیس مجلس شورای سلطنت عمان نیز در این مکالمه تلفنی با اعلام انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر گفت: جنایت اخیر صهیونیست­ها در کشتار مردم غزه و کوچاندن اجباری فلسطینیان بسیار ظالمانه است.

رئیس مجلس شورای سلطنت عمان با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: سلطنت عمان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی در جلوگیری از قتل عام مردم غزه و فلسطین به دست صهیونیست­ها است.

حملات صهیونیست‌ها به کودکان و زنان بی‌دفاع نشانه بارز نقض حقوق بشر و نسل کشی است

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه خود با با اسد قیصر رئیس مجلس ملی جمهوری اسلامی پاکستان و صالح قوجیل رئیس مجلس سنای جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت: در روز‌های اخیر حملات ظالمانه صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه به شدت تشدید شده که منجر به از بین رفتن اماکن عمومی و مسکونی و به شهادت رساندن کودکان و زنان بی‌دفاع که نشانه بارز نقض حقوق بشر و نسل کشی می‌باشد گردیده است.

وی افزود: حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع فلسطین زمانی تلخ‌تر می‌شود که آمریکا و برخی کشور‌ها از این اقدام رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر وحدت کشور‌های اسلامی تاکید نمود و افزود: ضروری است مجالس کشور‌های اسلامی نسبت به این جنایات رژیم صهیونیستی مواضع روشن و قاطعی داشته باشند.

قالیباف در پایان بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و مقاومت فلسطین تا آزادی سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف قبله اول مسلمین تاکید کرد.

حمایت از فلسطین یکی از اصول اساسی پاکستان است

اسد قیصر رئیس مجلس ملی جمهوری اسلامی پاکستان در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کنونی مردم مظلوم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی پاکستان نیز هتک حرمت بیت‌المقدس قبله اول مسلمین و حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی و گلوله باران مناطق عمومی و مسکونی را قویاً محکوم می‌کند و خواستار آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شریف است.

وی در ادامه بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه تاکید کرد و گفت: ایران به عنوان کشوری مهم در جهان اسلام می‌تواند نقش مهمی در خصوص فلسطین ایفا نماید.

رئیس مجلس ملی پاکستان در پایان ضمن حمایت قاطعانه آن کشور از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اظهار داشت: طی روز‌های گذشته در پارلمان پاکستان قطعنامه‌ای ضد صهیونیستی با اتفاق آرا به تصویب رسید. حمایت از فلسطین یکی از اصول اساسی کشور ما است.

همیشه در کنار ملت فلسطین خواهیم ایستاد

صالح قوجیل رئیس مجلس سنای جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر نیز در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بر حمایت کشور متبوعش از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: همه کشور‌های اسلامی باید به صورت یکپارچه مواضع خود را نسبت به حمایت مردم و مقاومت فلسطین اعلام نمایند.

وی در همین راستا افزود: دولت و مجالس کشور‌های اسلامی می‌بایست در مقابل کشور‌هایی که به رژیم غاصب صهیونیستی امتیاز داده‌اند تا باعث تقویت این رژیم کودک‌کش در ارتکاب چنین اقدامات اسفناک و هولناکی شوند واکنش نشان دهند.

رئیس مجلس سنای جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر در پایان با اشاره به مواضع آن کشور در خصوص مسئله فلسطین تصریح کرد: حمایت و دفاع از فلسطین و مقاومت موضع اصلی و اساسی ما بوده و همیشه در کنار ملت فلسطین خواهیم ایستاد.

اتخاذ موضع مناسب و مستحکم از سوی کشور‌های اسلامی علیه رژیم صهیونیستی ضرورتی انکار نشدنی است

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز سه شنبه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) طی تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با محمدالحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق و مصطفی شنتوپ رییس مجلس ملی کبیر ترکیه در خصوص تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

قالیباف در این تماس‌ها ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس بر لزوم رایزنی و همفکری رهبران پارلمان‌های کشور‌های اسلامی تاکید کرد و گفت: صهیونیست‌ها در حملات اخیر به ملت فلسطین، روز به روز جسورتر شده و با حمله به منازل مسکونی و درمانگاه‌ها و حتی ساختمان خبرنگاران دست به جنایات بزرگی زده اند از این رو اتخاذ موضع مناسب و مستحکم از سوی کشور‌های اسلامی ضرورتی انکار نشدنی است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این شرایط حمایت بی قید و شرط عملی و سیاسی وظیفه تک تک کشور‌های اسلامی و آزادی خواه است.

قالیباف در پایان مقاومت گروه‌های فلسطینی را تحسین برانگیز دانست و ابراز امیدواری کرد که در نهایت حق بر باطل پیروز شده و شاهد آزادی همه سرزمین‌های اشغالی از لوث وجود صهیونیست‌ها خواهیم بود.

محمد الحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در این تماس تلفنی با اشاره به تجاوزات اشغالگران قدس گفت: رژیم صهیونیستی اقدامات پستی را انجام می‌دهد. وقت آن رسیده است کشور‌های اسلامی مشکلات خود را کنار گذاشته و به عنوان ید واحده در مقابل صهیونیست‌ها بایستند.

وی افزود: موضع عراق در حمایت از ملت فلسطین همیشگی و ثابت است و چه در سطح رهبران و چه مردم عراق در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و در هر زمان و مکانی به یاری آن‌ها می‌شتابیم.

محمد الحلبوسی در پایان گفت: با رییس مجلس شورای اسلامی هم نظر هستم که اتخاذ موضع واحد از سوی کشور‌های اسلامی ضروری است. ما باید بر آرمان‌های ملت فلسطین تاکید مجدد داشته باشیم.

مصطفی شنتوپ رییس مجلس ملی کبیر ترکیه نیز در این تماس تلفنی با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و قدس شریف گفت: وقت آن رسیده است که کشور‌های اسلامی تدابیری داشته باشند که جنایات رژیم اشغالگر قدس را متوقف کرده و صهیونیست‌ها را سر جایشان بنشانیم.

وی افزود: بعنوان کشور ترکیه در هر مبارزه عدالت خواهانه‌ای همراه و در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و برای پایان دادن به این وحشت بزرگ هرگونه تدابیر سیاسی و عملی لازم را بکار خواهم گرفت.

مصطفی شنتوپ در پایان برخی از حمایت‌های جامعه بین‌الملل از فلسطینیان را ناکافی و کمرنگ دانست گفت: مباحثی که گاهی در برخی از کشور‌های دیگر مطرح می‌شود کم فایده و بی اثر است و این کشور‌های اسلامی منطقه هستند که باید تصمیمی جدی در مقابل این رژیم کودک کش اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: تاکید نمایندگان مجلس بر ضرورت پیگیری موضوع فلسطین در مجامع بین‌المللی

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قالیباف غزه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قالیباف غزه رئیس مجلس شورای سلطنت عمان مردم مظلوم فلسطین و غزه رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی پاکستان جنایات رژیم صهیونیستی رئیس مجلس سنای جمهوری مجالس کشور های اسلامی مردم و مقاومت فلسطین رئیس مجلس ملی فلسطین اقدامات صهیونیست ها جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی کشور های اسلامی صهیونیست ها گفت وگوی تلفنی تلفنی جداگانه فلسطین خواهیم روسای مجالس خلق الجزایر ملت فلسطین رییس مجلس قدس شریف تماس ها بی دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، «قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان ساعتی پیش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: در جلسه امروز شورای نگهبان، اصلاحات مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول) «سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف» بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • قسم رائفی‌پور برای حذف قالیباف
  • قسم رائفی پور برای حذف قالیباف
  • قسم رائفی پور برای حذف قالیباف / موسسه تحت مدیریت رائفی پور چه اسلحه ای را تولید می کند؟
  • قسم رائفی پور برای حذف قالیباف /موسسه تحت مدیریت رائفی پور چه اسلحه ای را تولید می کند؟
  • قالیباف بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد