Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور زندان های استان اصفهان گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی از جنبه‌ های قضایی، اشتغال، سلامت و معیشت زندانیان و خانواده آنان را مورد حمایت قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمود ضیایی فرد در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان های استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: سرفصل های این طرح برگرفته از حروف اختصار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از حدود دی ماه سال گذشته با هدف حمایت از جنبه‌ های قضایی، اشتغال، سلامت و معیشت زندانیان و خانواده آنان با هماهنگی مسئولان قضایی استان از جمله رئیس کل دادگستری و دادستان در زندان های استان اصفهان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور زندان های استان اصفهان افزود: حوزه جنبه های قضایی طرح حاج قاسم به آزادی زندانیان کمک می کند که با فراخوان از اساتید و دانشجویان دانشکده های حقوق استان اصفهان، کانون وکلا و بسیج حقوقدانان استان اصفهان و کسانی که می توانند در این حوزه همکاری داشته باشند مراجعه کرده و مجددا پرونده زندانی را مطالعه، پایش و بررسی کنند تا با استفاده از ارفاقات قانونی در حوزه قضایی زمینه آزادی زندانی فراهم شود.

* اعلام آمادگی 150 دانشجوی رشته حقوق برای کمک به آزادی زندانیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

وی افزود: بسیج حقوقدانان تاکنون در این زمینه همکاری خوبی داشتند البته کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نیز اعلام آمادگی کردند که در این بین دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد با 150 دانشجو بیشترین متقاضی برای همکاری در این طرح را داشتند. پرونده های افراد متقاضی در کمیته بررسی می شود تا بتوانند در این کار خداپسندانه همکاری کنند.

ضیایی فرد خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح حاج قاسم ابتدا مرکز مدیریت جذب مشارکت های مردمی و گروه های جهادی را در خیریه امام موسی کاظم(ع) جنب اداره کل زندان ها در بلوار ذوب آهن راه اندازی کردیم تا همه کسانی که توانایی همکاری در اجرای طرح حاج قاسم را دارند به این مرکز مراجعه کنند.

* اشتغال آفرینی برای هزار نفر از زندانیان با همکاری صاحبان مشاغل 

وی بیکاری و نداشتن شغل را یکی از دلایل عمده وقوع جرم دانست و با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از مهمترین فرایندهای اصلاح و تربیت است خاطرنشان کرد: برای اشتغال زایی زندانیان و خانواده های انان از صاحبان صنایع و مشاغل مختلف دعوت و درخواست شد تا در داخل زندان و یا در کارگاه های خودشان برای زندانیان و خانواده های آنان اشتغال ایجاد کنند اشتغال پایداری که زندانی پس از آزادی بتواند از طریق آن زندگی خود را اداره کند که تاکنون برای قریب به هزار نفر از زندانیان از سوی صاحبان مشاغل اعلام آمادگی شده که زمینه اشتغال آنان را فراهم کنند تلاش می کنیم در قالب طرح حاج قاسم برای همه زندانیان یا خانواده آنان اشتغال ایجاد کنیم.

* دندانپزشکان گروه های جهادی پیشرو در خدمت رسانی به زندانیان نیازمند

مدیر کل زندان های استان اصفهان در تشریح حوزه سلامت طرح حاج قاسم و اقدامات انجام شده ابراز کرد: با توجه به مشکلات و آسیب های زندانیان و خانواده های آنان در حوزه سلامت، تعدادی از دندانپزشکان گروه های جهادی در چند نوبت به زندان آمده و زندانیان را معاینه و امور پزشکی آنان را انجام دادند که از همین جا از کلیه پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و پرستاران علاقمند به خدمت به بیماران نیازمند دعوت می شود در حد توان در ساعات فراغت با مراجعه به این مرکز زمینه همکاری را فراهم کنند البته تعدادی از پزشکان با مراجعه برای همکاری در حوزه سلامت اعلام همکاری کردند این کار بخش عمده ای از مشکلات و آسیب های حوزه سلامت زندانیان را رفع می کند.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت روان مددجویان زندانی نیز از روانشناسان، اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه های استان که در حوزه سلامت روح و روان زندانیان و آمادگی برای بازگشت به جامعه می توانند همکاری موثری داشته باشند دعوت می شود در این طرح مشارکت کنند این طرح برای فارغ التحصیلان رشته روان شناسی فرصت خوبی برای کسب تجربه است که انتظار است روانشناسان، اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی در این طرح شرکت کنند و نتیجه این همکاری ها کار خیری برای زندانیان باشد.

* زندانیان و خانواده های آنان از ضعیف ترین قشر جامعه هستند

ضیایی فرد خانواده های زندانیان را ضعیف ترین قشر جامعه نام برد و با اشاره به همکاری فوق العاده خیرین اصفهان در حوزه معیشت زندانیان ابراز کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مددکاری می توانند در حوزه معیشت همکاری داشته باشند و انتظار است اساتید و دانشجویان و خیرین در این زمینه همکاری موثری به زندانیان و خانواده های آنان که از ضعیف ترین قشر جامعه هستند داشته باشند امیدواریم با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از مشکلات زندانیان و خانواده های آنان رفع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زندانیان و خانواده های آنان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی زندان های استان اصفهان اساتید و دانشجویان حوزه سلامت طرح حاج قاسم داشته باشند اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به بهانه سالروز تولد شهیدی که حاج قاسم وصیت کرد کنارش دفن شود

ایسنا/کرمان امروز، سالروز ولادت سردار شهید محمدحسین یوسف الهی است. شهیدی که سپهبد حاج قاسم سلیمانی وصیت کرد کنارش دفن شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین یوسف الهی ۲۶ اسفند ۱۳۳۹ در شهر کرمان متولد شد، پدرش فرهنگی و مادرش خانه‌دار بود.

محمدحسین مانند همه فرزندان خانواده از اوان کودکی در محیطی مذهبی با معارف اسلام آشنا و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در دبیرستان شریعتی در رشته تجربی مشغول تحصیل شد. 

در روزهای پر تب و تاب انقلاب محمدحسین حضوری فعال داشت و یکی از پیشگامان حرکت‌های دانش آموزی شهر کرمان بود.

او با شروع جنگ عراق علیه ایران به عنوان نیروی داوطلب بسیجی به جبهه‌های نبرد شتافت و در واحد اطّلاعات و عملیّات لشکر ۴۱ ثارالله به فعالیت ادامه داد و بعدها به عنوان جانشین واحد انتخاب شد.

در طول جنگ پنج نوبت در مناطق شلمچه، جزایر مجنون، میمک و اروند کنار قبل از عملیّات و حین عملیّات والفجر ۸ مجروح شد. 

محمدحسین یوسف الهی سرانجام بعد از عملیّات والفجر ۸ به دلیل مصدومیت ناشی از بمباران شیمیایی در ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۴ در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران به لقاءالله پیوست.

همرزمان این شهید بزرگوار می‌گویند: حسین از عرفای جبهه بود و زیباترین نماز شب را می‌خواند، ولی کسی او را نمی‌دید. رفیق خدا بود و مشکلات را با الهام‌هایی که به او می‌شد، حل می‌کرد به مرحله یقین رسیده بود و پرده‌های حجاب را کنار زده بود.

شهید محمد حسین یوسف الهی را عارفی می‌دانند که مراتب کمال الی الله را طی کرده است و کمتر رزمنده‌ای است که روزگاری چند با محمدحسین زیسته باشد، اما خاطره‌ای از سلوک معنوی و کرامات او نداشته باشد.

وی مصداق سالکان و عارفانی است که به فرموده امام خمینی (ره) یک شبه ره صد ساله را پیمودند و چشم تمام پیران و کهنسالان طریق عرفان را حسرت‌زده قطره‌ای از دریای بی‌انتهای خود کردند.

سخن ماندگار او که بر سنگ مزار مطهرش حک شده مؤیّد روح بلند و وارسته اوست: « اجر جهاد شهادت است و من خیال ندارم از راهی که انتخاب کرده و می‌روم برای خود مظاهر مادی دنیای فانی را تدارک ببینم».

تنبیه متفاوت شهید یوسف الهی برای فردی که وظیفه‌اش را درست انجام نداد

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب «حسین پسر غلامحسین» نقل کرده است: «محمد حسین یوسف الهی تا زمانی که خودش داخل مقر بود حتماً در اوقات مختلف می‌آمد و به نگهبان میله سر می‌زد.

اگر کسی خلافی مرتکب می‌شد با او برخورد بدی نمی‌کرد بلکه با رفتار پدرانه‌اش موجب می‌شد که آن فرد هم متوّجه خطایش بشود و هم از کرده خود شرمنده و پشیمان. او اگر نیرویی را تنبیه می‌کرد این تنبیه با هر جای دیگر فرق داشت.

یک شب شهید اکبر شجره نگهبان بود امّا بنده خدا به خاطر خستگی زیاد همان جا کنار میله خوابش برده بود.

محمدحسین وقتی که از راه می‌رسد و اکبر را در خواب می‌بیند دیگر بیدارش نمی‌کند و خودش می‌نشیند و تا صبح نگهبانی می‌دهد.

نزدیک صبح وقتی اکبر بیدار می‌شود و محمد حسین را در جای خود می‌بیند خیلی خجالت می‌کشد. محمدحسین هم برای تنبیه اکبر، شب او را سر پست نمی‌گذارد.

خیلی عجیب است که برای تنبیه یک نفر به جای اضافه کردن مدت نگهبانی‌اش او را از انجام کار محروم کنند و برای بچّه‌های اطّلاعات شاید یکی از سخت ترین مجازات‌ها همین بود.

مثلاً اگر کسی را توی معبر نمی‌فرستادند انگار بزرگترین توهین را به او کرده بودند و اینها همه به خاطر جوی بود که محمدحسین در واحد به وجود آورده بود».

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی میدان تقاطع شهید سلیمانی به ایستگاه آخر رسید
  • خیلی از مشکلات کشور با دیپلماسی توام با اقتدار می تواند حل شود
  • انتخابات ۱۱ اسفند، از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد
  • ایجاد ۱۸۸۴ فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی
  • ️آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • یادواره شهید باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب
  • عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در اراک کلید خورد
  • سید موسوی
  • به بهانه سالروز تولد شهیدی که حاج قاسم وصیت کرد کنارش دفن شود