Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز (سه شنبه) سفیر دولت لبنان در ریاض را احضار کرد و مراتب اعتراض خود به سخنان «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری واس، این وزارتخانه همزمان با صدور بیانیه‌ای، سخنان «شربل وهبه» در خصوص اینکه داعش زاده عربستان سعودی است را به شدت محکوم کرد و سخنان وی را توهین‌آمیز دانست و گفت که این سخنان با نوع روابط لبنان و عربستان سعودی همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان روز گذشته در گفت‌و‌گو با رادیو «الحره» در بخش از سخنانش با کنایه به عربستان سعودی که به خود صفت «مملکه الخیر» می‌دهد، گفت:‌ «در مرحله دوم، داعشی‌ها آمدند و همان کشورهای اهل محبت، دوستی و برادری بودند که آن‌ها را آوردند. این کشورهای اهل محبت برای ما سازمان داعش آوردند و [بذر] آن‌ها را برای ما در دشت نینوی، الانبار و تدمر کاشتند».

این سخنان واکنش شدید گروههای همسو با عربستان سعودی در لبنان را در پی داشته و در رأس آن‌ها جریان المستقبل به رهبری «سعد الحریری» گفته‌های وزیر خارجه لبنان را محکوم کرده است.

با این حال وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در بیانیه‌ای در این ارتباط گفته است که «او از این تفسیرها و تأویل‌ها نادرست از سخنانش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحره غافلگیر شده است».

وهبه ادامه داد:‌ «آنچه گفتم شامل برادران در کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] نبود و من از هیچ کشوری نام نبردم؛ با این حال، برخی از بیانیه‌هایی که در کشور صادر شد، بیشتر من را غافلگیر کرد؛ بیانیه‌هایی که سخنان من را تغییر داد و هدف از آن تیره کردن روابط با برادران در عربستان سعودی و کشورهای [عربی حاشیه] خلیج [فارس] بود».

منبع: الف

کلیدواژه: عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان، سرپرست سفارت پاکستان در افغانستان را در رابطه با حملات نظامیان پاکستانی به استان‌های پکتیکا و خوست افغانستان که در نتیجه آن زنان و کودکان کشته شدند، احضار کرد.
وزارت امور خارجه افغانستان ضمن محکوم کردن این حملات، بار دیگر به پاکستان تاکید کرده است که حکومت سرپرست افغانستان تجربه طولانی مبارزه آزادی خواهانه با ابرقدرت‌های جهان را دارد و به هیچ وجه نمی‌توانند تجاوز به سرزمین خود را تحمل کنند.
براساس این بیانیه: دولت جدید و مردم پاکستان نباید اجازه دهند برخی محافل با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست خود روابط دو کشور مسلمان همسایه را پیچیده کنند.
احضار کار دار سفارت پاکستان در حالی صورت گرفت که نیرو‌های پاکستانی مناطقی از استان‌های خوست و پکتیکا در شرق افغانستان را هدف حملات هوایی قرار دادند که البته نیرو‌های مرزی افغانستان نیز به دنبال آن پایگاه‌های نظامیان پاکستانی را هدف حملات راکتی قرار دادند.
حامد کرزی رییس‌جمهور اسبق افغانستان نیز حملات هوایی پاکستان به استان‌های پکتیکا و خوست را محکوم کرد.
کرزی در پیامی نوشته است انجام این حملات «نقض آشکار تمامیت ارضی افغانستان و موازین بین‌المللی» است که به زیان دو کشور خواهد بود.
رییس جمهور اسبق افغانستان گفته است: " تغییر در سیاست اسلام‌آباد و ایجاد رابطه متمدنانه بر پایه مناسبات نیک همسایگی " به نفع هر دو کشور و عامل تامین صلح و ثبات در منطقه است

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در ریاض عربستان+فیلم
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد