Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ درباره صبر نظام در مقابل احمدی نژاد

علیرضا افشار، فرمانده سابق مقاومت بسیج، که در روزهای آخر منتهی به ثبت نام اعلام کاندیداتوری کرد، او در پاسخ به این سوال که شما که احمدی نژاد را از نزدیک درک کرده اید فکر می کنید احمدی نژاد با مسیری که در حال طی کردن است احتمال اینکه از سوی رهبری حتی از مجمع تشخیص هم کنار گذاشته شود وجود دارد و آیا صبر نظام در مقابل احمدی نژاد تمام شود؟ عنوان کرد: نمی دانم قابل پیش بینی نیست.

گلایه یک حقوقدان اصلاح طلب از کاندیداتوری ابراهیم رئیسی

نعمت احمدی، در خصوص کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: من مخالف حضور آقای رئیسی در انتخابات هستم چون شأن قوه قضاییه را کمتر از قوه مجریه نمی‌دانم. اگر قصد آقای رئیسی مبارزه با فساد باشد، حضور ایشان در قوه قضاییه موثرتر خواهد بود. وی با بیان اینکه به نظر من قوه قضاییه بر قوه مجریه ارجح‌تر است، گفت: من تعجب می‌کنم چگونه آقای رئیسی در انتخابات شرکت کردند. به نظر من مشاوران آقای رئیسی خیرخواه ایشان نبوده‌اند. قوه مجریه با ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد، خروجی غیر از وضع موجود نخواهد داشت و عملکرد قوه مجریه قائم به شخص نیست. قوه مجریه یک ساختار است و متکی به فرد نیست.

قالیباف بگوید چه گلی به سر مردم زده است؟

عبدالواحد موسوی لاری: بنده علاقه‌مندم با مردم آشتی کنیم. همه گروه‌ها و کنشگران سیاسی نیز باید این مسئله را به خوبی درک کنند چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب. اما اصلاح‌طلبان به این دلیل که از قدرت دور هستند نه دولت در اختیارشان است نه قوه مقننه و قوه قضاییه نه تریبون‌های نمازجمعه و صداوسیما، از این رو اصلاح‌طلبان می‌توانند با مردم راحت تر گفت و گو کنند تا آنهایی که بخشی از این ماجرا هستند. به هر حال آقای رئیس قوه مقننه نمی‌تواند بگوید کاره‌ای نیست. در حالی که تصمیم گیر است. یک سال است روی کار آمده و باید بگوید چه گُلی بر سر مردم زده است؟

شکوری راد از از دستور کار خارج شدن بررسی صلاحیت تاجزاده خبر داد

علی شکوری‌راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: ظاهرا شوراى نگهبان از همین ابتدا بررسى صلاحیت آقاى تاجزاده را از دستور خارج کرده است. این کار نه قانونى و نه در راستاى رویکرد افزایش مشارکت است. از مقام‌معظم‌رهبری تقاضا دارم که نگذارند کار به حکم حکومتى که محل مناقشه است بکشد. از همین حالا به شوراى نگهبان تذکر لازم را بدهند.»

حمله جلیلی به سیدمحمد خاتمی

سعید جلیلی با اشاره به اینکه نباید مسئولان پشت ضعف‌های یکدیگر پنهان شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی ضعف دارد، نباید مسئول دیگری بگوید من این کار را انجام ندادم، چون دیگری ضعیف بود؛ عده‌ای می‌گفتند اگر لوایح دو قلو تصویب بشود، ما همه مسائل را حل می‌کنیم؛ دو سال کشور را معطل لوایح دو قلو گذاشتند، نتیجه‌ای عایدشان نشد و بعد هم به کلی یادشان رفت، اما دو سال کشور را معطل کردند. وی افزود: رئیس جمهور وقت در آن زمان نامه‌ای را تحت عنوان «نامه‌ای برای فردا» منتشر کرد، که بله نتوانستیم فلان کار را انجام بدهیم یا آن کار دیگر اگر انجام نشد به خاطر ضعف جای دیگری بود و .. من همان زمان مطلب مفصلی نوشتم که بر فرض این حرف‌ها درست باشد، شما ده کار مهم دیگر را که می‌توانستید انجام بدهید، چرا انجام ندادید؟ جلیلی در پایان گفت: شرط اول در کار سیاسی، رفتار و کلام صادقانه است؛ اگر صداقت حاکم باشد، انتخاب افراد براساس رفاقت‌ها و علایق شخصی صورت نخواهد گرفت و با تبعیت از فرهنگ صحیح سیاسی کشور، کم‌هزینه و کارآمد اداره خواهد شد.

کاندیدای ریاست جمهوری: ماشین تمام دولت‌ها در دوره دوم چپ کرد

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: هرسال در هفته دولت و دهه فجر، گزارش عملکرد دولت‌ها منتشر می‌شود و می‌بینیم در تمام شاخص ها اتفاقات بزرگی رخ داده؛ ولی هرچه میگذرد احساسات نامطلوب مردم بیشتر می‌شود و امروز مردم می‌گویند چه فرقی می‌کند که رای بدهیم یا نه.نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: ماشین تمام دولت‌ها در دوره دوم چپ کرد و همه‌شان هم گفتند اختیار نداریم. حتی این دولت که تمام اختیارات عالم را دارد!

امیری‌فر: ترمز احمدی‌نژاد را نکشند بدتر می‌شود

عباس امیری‌فر گفت: یک مقداری نظام با او مسامحه می کند ولی باید ترمزش را کشید و در یک روند قانونی با او برخورد کرد.عباس امیری‌فر رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت محمود احمدی‌نژاد در کلاب هاوس خبرآنلاین با عنوان «صف طولانی نامزدهای ریاست جمهوری چه معنایی دارد؟» درباره اظهارات اخیر رئیس دولت نهم و دهم گفت : من سخنگوی ایشان نیستم و 6 سال است به خاطر رفتارهای زننده شان اعلام جدایی کردم.او ادامه داد: ساعتها با او صحبت کردم و گفتم باید قانونمند باشید. آقای احمدی نژادی که الان می بینید از زمین تا آسمان نسبت به احمدی نژاد 84 عوض شده است. ایشان اصلا دیگر حالت عادی ندارد و دیشب هم دیدید که مدیر رسانه ای او به یکی از کاندیداها توهین کرد و گفت جاسوس است. یک مقداری نظام با او مسامحه می کند ولی باید ترمزش را کشید و در یک روند قانونی با او برخورد کرد وگرنه رفتاربدتری خواهد داشت.امیری‌فر گفت: من از کارهای ناشایست او ناراحتم. امام فرمودند شورای نگهبان باید باشد تا درباره صلاحیتها با 6 فقیه عادل و 6 حقوقدانان منتخب مجلس حرف نهایی را بزنند. در مجموع اگر آقای خاتمی یا آقای هاشمی آمدند به خاطر مدیریت شورای نگهبان بوده است. باید حواسمان باشد که این شورا را قانون معین کرده و حضرت امام و مقام معظم رهبری هم تایید کردند.او همچنین گفت: این که آقای احمدی نژاد این کارها را می کند کلا استحاله پیدا کرده است.

تصمیم کاندیدای ریاست جمهوری برای رقابت با قالیباف

نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم با اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: من حتما در عرصه انتخابات ریاست مجلس حضور پیدا می کنم زیرا افراد دیگری هم باید در برابر سایر گزینه ها باشند تا مورد انتخاب سایر سلایق قرار گیرند.«فریدون عباسی»، نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم و کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در گفت و گو با برنا در رابطه با انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: هر زمان که بتوانیم به جامعه خدمت و کمک کنیم باید نقش آفرینی کنیم. به عهده گرفتن پست و مسئولیت دردسر و زحمت زیادی دارد؛ ریاست مجلس کار سختی است زیرا نمایندگان همتراز و هم شان هستند و معاون و منصوب نیستند که بتوان به آنها دستور داد، باید با احترام و همدلی رفتار کرد.او ادامه داد: افراد برای تصدی ریاست مجلس باید تجربه کافی داشته باشند و انسان های تحصیل کرده را گرد هم آورد تا خروجی خوبی از مجلس شاهد باشیم. کاش عرصه های مدیریت برای خانم ها هم مهیا می شد.او با اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: من حتما در عرصه انتخابات ریاست مجلس حضور پیدا می کنم زیرا افراد دیگری هم باید در برابر سایر گزینه ها باشند تا مورد انتخاب سایر سلایق قرار گیرند. تعداد رای ها برایم مهم نیست، معتقد به این نیستم که اگر کسی رای نیاورد در جامعه وجهه اش خراب می شود.عباسی گفت: لزوما همه افراد در فراکسیون نیروهای انقلاب به قالیباف رای نخواهند داد به همین دلیل باید کسی دیگر باشد تا نمایندگان به او رای دهند در این شرایط وزن رای قالیباف بهتر شناخته خواهد شد.

ضرغامی به نفع رئیسی کنار می‌کشد؟

داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیگران خود را با ضرغامی تطبیق دهند.عزت الله ضرغامی از فعالان سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا به نفع ابراهیم رئیسی؛ دیگر داوطلب اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری از صحنه رقابت ها کناره گیری خواهد کرد؟ اظهار کرد: ضرغامی آمده است تا بماند و دیگران خود را با ضرغامی باید تطبیق دهند.

نیکزاد دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی شد؟

در حالی که یک نماینده از انتخابنیکزاد به عنوان دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی خبر داد، یک منبع نزدیک به رئیسی اعلام کرد: آقای رئیسی به هواداران خود تاکید داشته که تا زمان اعلام صلاحیت‌ها از جانب شورای نگهبان، هیچ انتصابی در قالب ستادها انجام نپذیرد.«ولی اسماعیلی» روز سه‌شنبه با تایید انتخاب نیکزاد با نظر حجت الاسلام رییسی به عنوان دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی این داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری به ایرنا گفت: ستاد انتخاباتی حجت الاسلام ابراهیم رییسی مردمی است و فعلا ستاد رییس ندارد.نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: ستاد حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی متشکل از کمیته‌های مختلفی چون استانها، راهبردی، کارگران، معلمان و ... است که نیکزاد به عنوان دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی رییسی انتخاب شد و در روزهای آینده رییس ستاد نیز با نظر رییسی انتخاب خواهد شد.

در همین رابطه یک منبع نزدیک به آیت‌الله رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار خبری مبنی بر انتصاب «علی نیکزاد» به عنوان هماهنگ کننده ستادهای مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: این خبر را برخی رسانه‌ها در فضای مجازی با استناد به متن حکم آقای نیکزاد در انتخاب قبلی ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ منتشر و مطابق آن مأموریت‌هایی را در انتخابات سال ۱۴۰۰ برای او پیش‌بینی کردند.به گفته این منبع مطلع، آقای رئیسی به هواداران و حامیان خود تاکید داشته که تا زمان اعلام صلاحیت‌ها از جانب شورای نگهبان و آغاز تبلیغات انتخاباتی، هیچ انتصاب و فعالیتی در قالب ستادها انجام نپذیرد.به گزارش مهر، سید ابراهیم رئیسی روز شنبه به هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور اعلام کرده بود که تصمیمی بر راه‌اندازی ستادهای مرسوم انتخاباتی ندارد.

احمدی نژاد: ردصلاحیت شوم انتخابات را تایید نمی کنم!

محمود احمدی نژاد در تازه ترین اظهاراتش درباره احتمال ردصلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: دو بار در سالهای ۹۲ و ۹۶ مرا رد کردید و ما به احترام مردم، انقلاب و نظام چیزی نگفتیم اما اگر این بار بخواهید همان کار را تکرار کنید من شرکت نمی کنم و انتخابات را هم تایید نخواهم کرد.وی ادامه داد: برخی از این جمله من که گفتم اگر من را رد کنید در انتخابات شرکت نمی کنم، بدشان آمد و روحیه طاغوتی را از خودشان بیرون ریختند! رای دادن حق هر انسان است. این حق شما نیست که هر کاری کردید، ما هر بار بیاییم و به شما رای بدهیم! آنها بگونه ای حرف می زنند که گویی مردم مکلف هستند به هر کسی اینها می گویند، رای بدهند! این همان طاغوت است.احمدی نژاد تصریح کرد: می گویند اگر سرت را لب باغچه گذاشتیم و به ناحق بُریدیم، باید برایمان کف هم بزنید و تشکر هم بکنید! شما از چه زمانی به این روحیه رسیدید!؟ من یک نفر هستم، حق تعیین سرنوشت هم با من است. وقتی شما مسیر کج می روید، من شرکت نمی کنم!

نظر وزیر دولت اصلاحات درباره پوششی بودن جهانگیری

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات پوششی بودن جهانگیری به نفع لاریجانی را به خاطر حساسیت جبهه اصلاح‌طلبان ایران رد می‌کند.فرصت زیادی تا انتخابات نمانده و تکلیف تایید صلاحیت‌ها هم معلوم نیست. شایعات و زمزمه‌های بسیاری درباره اینکه چه کسی تایید شده و چه کسی نمی‌شود، وجود دارد. در عین حال بازار گمانه‌زنی‌ها داغ است. با توجه به مطرح بودن احتمال رد صلاحیت نیروهای اصلاح‌طلب اما اصلی‌ترین گمانه حمایت این جریان سیاسی از علی لاریجانی است. برخی تصور می‌کنند که حتی اگر اسحاق جهانگیری در این رقابت‌ها حضور داشته باشد نقش نامزدی پوششی را برای لاریجانی ایفا خواهد کرد. محتمل بودن این اقدام را از دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات پرسیده‌ایم.علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات درگفت‌وگویی گفت: «این اقدام قطعا با منطق اصلاح‌طلبان سازگار نیست اما ممکن است که برخی از احزاب دنبال چنین چیزی باشند و نباید این را به حساب اصلاح‌طلبان بگذاریم».وی افزود: «اصلاح‌طلبان یعنی جبهه اصلاحات که نسبت به این مساله حساسیت خاصی دارد. نه اینکه نسبت به آقای لاریجانی حساس باشد بلکه نسبت به تکرار حوادث گذشته در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ همچنین رفتن پشت سر کسی که اصلاح‌طلب نیست حساسیت دارد و فرقی نمی‌کند که این فرد لاریجانی باشد یا هر فرد دیگری که سبقه اصلاح‌طلبی ندارد. قطعا برای حمایت از چنین گزینه‌ای در جبهه اصلاحات ایران اجماع نخواهد شد».صوفی در پاسخ به اینکه احتمال عدم اجماع اصلاح‌طلبان و حمایت برخی از احزاب این جریان از لاریجانی چقدر است؟ گفت: «این احتمال خیلی زیاد است».

مشاور آیت‌الله هاشمی: احمدی‌نژاد از عالم و آدم طلبکار است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید کاری کنیم که آرای خاکستری از کف به سطح بیایند و وارد عرصه انتخابات شوند.غلامعلی رجایی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص پایگاه رأی افرادی که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند، گفت: این دوره از انتخابات مانند تمامی انتخابات‌های دیگر؛ یک آورده‌ای دارد و کسانی که در آن شرکت می‌کنند می‌خواهند خود را در معرض رأی مردم قرار دهند. البته بعداز پایان دولت آقای خاتمی که آقای احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران وارد رقابت‌های ریاست جمهوری شد و به پاستور رفت سقف نامزدها از آن چه که بود پایین‌تر آمد.وی با بیان این‌که احمدی‌نژاد آن آدمی نیست که بتواند آرای خاکستری را بیرون بکشد و شانسی در این انتخابات و هیچ انتخابات دیگری ندارد، اظهار داشت: از نظر من عمر سیاسی احمدی نژاد تمام شده است و فقط به دلیل حرف‌ها و مواضع متفاوتی که می‌گیرد جایگاهی دارد که آن هم اگر درست افشاگری شود، علی القاعده این پایگاه را هم از دست خواهد داد.این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: به طور مثال احمدی‌نژاد تا امروز یک مورد از عملکرد خودش چه در شهرداری و چه ریاست جمهوری انتقاده نکرده است؛ درصورتی که کسی نمی‌تواند بدون اشکال باشد، آقای احمدی نژاد اگر در ۸ سال ریاست جمهوری اش حداقل سالی یک اشتباه را قبول کند یعنی بی اشتباه نیست ولی ایشان فقط از عالم و آدم طلبکار است و مشخصاً هنگامی که حزب قوی وجود ندارد و رسانه‌ها هم در این قضایا یا منع می‌شوند و یا خودشان سلیقه لازم را به خرج نمی‌دهند بعضی از آدم‌ها صاحب جایگاه می‌شوند که اگر جایگاه واقعی‌شان مشخص شود آرای ایشان به شدت ریزش خواهد کرد .

فعال اصلاح‌طلب: ائتلاف در انتخابات ۱۴۰۰ خودکشی سیاسی است

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: لاریجانی مترصد این است که بتواند در انتخابات ریاست جمهوری پایگاه رای اصلاح طلبان را بگیرد.سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: ترجیح اصلاح طلبان حمایت از نامزد خودشان در انتخابات است، اما اگر شورای نگهبان تمام گزینه‌های اصلاح طلب را رد صلاحیت کند این احتمال وجود دارد که بخشی از اصلاح طلبان از لاریجانی حمایت کنند.وی ادامه داد: احتمال کنار کشیدن اسحاق جهانگیری به نفع لاریجانی بستگی به شرایط دارد، اما اگر لاریجانی یا جهانگیری به تنهایی نتوانند در انتخابات پیروز شود و به ائتلاف نیاز داشته باشند فارغ از اینکه چه کسی از انتخابات کنار بکشد و چه کسی باقی بماند این کار را خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره اینکه چرا اصلاح طلبان از اول موضعشان بر ائتلاف نبود، اما در نزدیکی انتخابات حرف از ائتلاف می‌زنند، بیان کرد: اصلاح طلبان نمی‌توانستند از ابتدا کاندیدای خود را رها کنند و از ائتلاف صحبت کنند چون ائتلاف خودکشی سیاسی است.

نقوی حسینی: شاید رئیسی به نفع جلیلی کنار رود

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با نامه نیوز درباره خبر عدم کنارگیری سعید جلیلی با هدف کمک به سیدابراهیم رئیسی گفت: بین نامزدهای انقلابی هماهنگی، همپوشانی، انسجام و وحدت وجود دارد و هر تصمیم گرفته شود قطعا با هماهنگی خواهد بود. در جریان پروسه انتخابات ممکن است مسائل و مشکلاتی پیش می آید، بر این اساس شاید صالح باشد یا خود آقای دکتر جلیلی مصلحت بداند تا آخر بماند. این امکان هم وجود دارد که او جایی لازم ببیند نیازی به ادامه راه نیست در این صورت آنچه صلاح بداند عمل می کند.وی درباره مزایای ماندن سعید جلیلی تا روز آخر انتخابات یادآور شد: جریان انتخابات پروسه خیلی سختی دارد و همه جناح ها برنامه ریزی کردند و پلن هایی را برای روزهای مختلف اندیشیده اند بنابراین لازم است همه نیروهای انقلاب کنار هم باشند تا بتوانند در این پلن ها نقش خودشان را ایفا کنند. البته این بستگی به تأییدصلاحیت ها نیز دارد و باید ببینیم که در روزهای آینده چه کسانی تأیید صلاحیت می شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره گره خوردن ماندن یا نماندن سعید جلیلی به ماندن یا نماندن اسحاق جهانگیری در صحنه انتخابات اظهار کرد: این مسئله هم جزء بررسی و تحلیل موضوعات است. نیروهای انقلاب با توجه به بازی طرف مقابل، بازی خواهند کرد. قطعا حرکت هایی انجام خواهند داد تا برنامه های جناح مقابل را خنثی کنند.وی ادامه داد: اگر در دوران تبلیغات و مناظره های انتخابات ریاست جمهوری لازم باشد آقای جلیلی کنار آقای رئیسی بماند و ادامه دهد، حتما خواهد ماند و اگر لازم شد او کنار برود، این اتفاق می افتد. البته امکان هم دارد برعکس شود یعنی شاید آقای رئیسی کنار برود چون بالاخره شرایط آینده را الان ما نمی دانیم. هر تصمیمی گرفته شود با هماهنگی خواهد بود.نقوی در پاسخ به اینکه تصمیمی در این مقطع برای کنارگیری آقای جلیلی گرفته شده است؟ گفت: خیر چنین تصمیمی گرفته نشده است، امکان دارد آقای جلیلی تا روز آخر در صحنه انتخابات بماند.

جواد امام: تصمیم خاتمی هماهنگ با نهاد اجماع‌ساز است

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نزدیکان سید محمد خاتمی درباره این موضوع گفت: «آقای خاتمی مستقل از جریان اصلاحات تصمیم‌گیری نمی‌کند و او از سال 92 تا کنون سعی کرده است که همگام با جامعه در انتخابات اظهارنظر کند که دیده‌ایم مردم هم نسبت به نظر او واکنش مثبتی نشان داده‌اند».او ادامه داد: «آقای خاتمی در این دوره هم سعی می‌کنند که نقش‌آفرین باشد اما در قالب جبهه اصلاحات ایران موضع‌گیری می‌کند و حتما تصمیم‌گیری ایشان در راستای تصمیمی است که اصلاح‌طلبان در مجموعه نهاد اجماع‌ساز اتخاذ می‌کنند».او درباره تصمیم اصلاح‌طلبان بر نامزد واحد هم گفت: «جبهه اصلاحات از میان نامزدهای موجود به یک گزینه می‌رسد و آقای خاتمی هم از آن نامزدی که با رأی اعضای جبهه اصلاحات ایران معرفی می‌شود حمایت می‌کند و به هیچ وجه حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب در دستور کار نیست زیرا اگر قرار باشد از نامزد جبهه رقیب حمایت کنیم که اصلا مفهوم انتخابات از بین می‌رود».

آملی لاریجانی: بی‌طرفی کامل در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود

عضو فقهای شورای نگهبان درباره روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، کمال دقت و بی طرفی کامل را لحاظ می‌کنیم.آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، عضو فقهای شورای نگهبان در گفتگویی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان برمبنای اطلاعاتی که از افراد به دست آورده است سوابق شخص را بررسی می‌کند، مهم این است که ما باید احراز صلاحیت کنیم.وی افزود: آنچه هم در بخش بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس مطرح است، اینکه تا زمانی که شرایط احراز نشود، ما نمی‌توانیم صلاحیت را تایید کنیم.عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ردصلاحیتی که در شورای نگهبان مطرح است همیشه معنی آن است که ما یقین داریم با ملاحظه تمام شرایط به اینکه شخص دارای صلاحیت است، نرسیدیم، گاهی هم شخص فاقد این شرایط است و ما نتوانستیم احراز صلاحیت کنیم که آن فرد دارای صلاحیت است.آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان گفت: با کمال دقت و بی طرفی کامل و برمبنای دیانت و اخلاق بررسی‌ها را انجام خواهیم داد.

مرعشی رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی جهانگیری شد

حسین مرعشی به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد.حسین مرعشی با اعلام این خبر، افزود: در شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی جهانگیری، علاوه بر من، شهیندخت مولاوردی به عنوان نایب رییس، رضا ویسه مدیر اجرایی، فاطمه پهلوانی دبیر شورا، سیدرضا نوروززاده و محمدرضا جلایی‌پور و محمد نعیمی‌پور نیز حضور دارند.نایب رییس جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: فعالیت‌های شورای سیاست گذاری پس از تایید صلاحیت‌های داوطلبان آغاز می‌شود.

ابطحی: نامزد «غیر اصلاح طلب» نخواهیم داشت

محمد علی ابطحی گفت: اصلاح طلبان درحال رسیدن به این نتیجه هستند که کاندیدای نهایی‌شان قطعا اصلاح طلب باشد.بنابراین در صورتی که این تصمیم نهایی شود، کاندیدای نهایی احتمالا از بین آقای پزشکیان و جهانگیری خواهد بود.

لاریجانی: کشور مدیر می خواهد نه سوپر من

علی لاریجانی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در توییتی نوشت: کسی که امروز به مردم وعده بهشت می‌دهد، خلاف می‌گوید؛ اول باید آتش جهنم را خاموش کرد. حل مشکلات پیچیده کشور سوپرمن نمی‌خواهد، مدیر می‌خواهد.علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1400 در توییتی با بیان اینکه کسی که امروز به مردم وعده بهشت می‌دهد، خلاف میگوید نوشت: حل مشکلات پیچیده کشور مدیر می‌خواهد.لاریجانی در این باره نوشت: کسی که امروز به مردم وعده بهشت می‌دهد، خلاف می‌گوید؛ اول باید آتش جهنم را خاموش کرد.حل مشکلات پیچیده کشور سوپرمن نمی‌خواهد، مدیر می‌خواهد.

کنایه سنگین تاجزاده به نمایندگان مجلس اصولگرا

فعال اصلاح طلب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی نوشت: ۲۲۰ عضو قوه مقننه از رئیس قوه قضاییه درخواست کردند رئیس قوه مجریه شود!»سیدمصطفی تاجزاده ادامه داد: در جامعه‌ای که نظام سیاسی آن جمهوری است اما مانع شکل‌گیری احزاب قدرتمند و رقابت آزاد و برابر می‌شوند، نتیجه می‌شود این وضع کمیک. انتخابات باید آزاد شود تا حاکمیت قانون و ملت معنا یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات ایران شورای سیاست گذاری آقای احمدی نژاد ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی مدیر می خواهد بررسی صلاحیت شورای نگهبان علی لاریجانی اصلاح طلبان سید ابراهیم سعید جلیلی ریاست مجلس جبهه اصلاح آقای رئیسی فعال سیاسی قوه قضاییه آقای خاتمی صلاحیت ها قوه مجریه اصلاح طلب آقای رئیس آیت الله امیری فر رسانه ها خواهد شد خبر هایی دولت ها خبر ها چه کسی هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی، پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، پیروزی دوباره وی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.

به گزارش آنا، براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، پس از شمارش ۹۹.۷ درصد برگه‌های رای، پوتین ۸۷ درصد آراء را از آن خود کرده است. این رقم از تمام دوره‌های قبلی که در انتخابات شرکت کرده و برنده شده بود، بیشتر است.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شد و تا دیروز(یکشنبه) ادامه داشت. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌ ریاست جمهوری روسیه بود که فرایند اخذ رأی طی۳ روز انجام می‌شد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوما از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه رقبای اصلی پوتین در این انتخابات بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • ابطال رای یک کاندیدای مجلس و ۱۳ صندوق در کهگیلویه و بویراحمد
  • ابطال رای یک کاندیدای خبرگان و ۱۳ صندوق در کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیسی، پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۸ می‌شود؟
  • مادورو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد
  • مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد