Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی استان‌های کشور خبر داد که مبلغ ۱۸ میلیارد تومان آن سهم چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود مشکلات آبی در تمامی استان‌های کشور گفت: اعتباری معادل سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش‌های آبی استان‌ها اختصاص داده شده که ۱۸ میلیارد تومان آن سهم استان چهارمحال و بختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی بارندگی در همه استان‌ها ادامه داد: تبعات منفی خشکسالی که موجب کاهش تولیدات در بخش کشاورزی شده باید مورد توجه جدی قرار بگیرد زیرا امنیت غذایی مردم به این موضوع گره خورده است.
وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در قالب بند خ ماده ۳۳ در گذشته هزینه شد و امسال نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان و برای گذر از خشکسالی در نظر گرفته شده است که برش استانی آن مشخص نشده است.
نجار با تاکید بر لزوم سازگاری با وضعیت کنونی و مشارکت مردمی در مقابله با این بحران تصریح کرد: مدیریت قبل از آغاز بحران باید انجام شود که بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای مناسب برای جبران خسارت در زمان بحران است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه توسعه بیمه در مناطق پرریسک باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: باید منازل مسکونی دارای برق‌کشی از ابتدای سال ۱۴۰۰ به‌صورت اجباری بیمه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران کم آبی سازمان مدیریت بحران کشور اسماعیل نجار خشكسالي رئیس سازمان مدیریت بحران کشور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: سودان درگیر بزرگترین بحران آوارگان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل می گوید درگیری در سودان بزرگترین بحران آوارگان را در جهان ایجاد کرده است.

بنا به اعلام این نهاد بین المللی، بیش از یکسال درگیری ارتش سودان و نیروهای موسوم به پشتیبانی سریع، هزاران نفر را کشته و میلیون ها نفر را دراین کشور مجبور به ترک خانه هایشان کرده است. هر روز بیش از هزار نفر از خشونت موجود در سودان به سودان جنوبی می گریزند.

درگیری ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان بر سر قدرت از اواخر فرودین آغاز شده و بیش از ۸ میلیون آواره بر جا گذاشته است.

کمیته‌های موسوم به مقاومت شهر «الحصاحیصا» در استان «الجزیره» در مرکز سودان دیروز اعلام کردند که در نتیجه حمله نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به روستای «ام جریس» ۸ غیرنظامی سودانی جان خود را از دست داده و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین این کمیته‌ها تصریح کردند که حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به روستای ام جریس با دزدی از تمامی خانه‌ها، دارایی‌های شخصی، اموال عمومی و تجهیزات کشاورزی موجود در این روستا همراه بوده است.

کد خبر 6057366

دیگر خبرها

  • هشدار مهم مدیریت بحران به این ۲۴ استان؛ فعلا سفر کنسل!
  • سیل را سین هشتم هفت‌سین‌ امسال نکنید
  • وعده رئیس سازمان مدیریت برای اختصاص اعتبار ساماندهی «فلک‌الافلاک»
  • آماده‌باش مدیریت بحران شرکت فرودگاه‌ها به ۵ فرودگاه
  • هشدار سطح قرمز و نارجی برای هوای ایران
  • اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصویب شد
  • آماده باش مدیریت‌ بحران در پی هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان
  • آماده باش مدیریت‌ بحران برای بارش باران در ۵ استان
  • سازمان ملل: سودان درگیر بزرگترین بحران آوارگان جهان است
  • ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب/ تشکیل ستاد مدیریت بحران