Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@05:10:20 GMT

۶کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در لیست تحریم های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۹۸۳

۶کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در لیست تحریم های آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر فوری، برخی تحلیلگران معتقدند پیروزی یک نامزد تحریمی در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند سیگنال عدم بهبود رابطه با غرب را به جهان ارسال کند. با این حال، برخی دیگر می‌گویند رای به کاندیدای تحریم‌ها، می‌تواند اقتدار ایران در مذاکرات آتی را بیشتر کند.

اما کدام چهره‌های انتخابات در فهرست تحریم‌شدگان آمریکا هستند و چرا؟ این سوالی است که در این گزارش به آن پاسخ داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابراهیم رییسی

سید ابراهیم رییسی به دلیل مواضع خود توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده مورد تحریم قرار گرفته است.

در ماه مارس ۲۰۱۱ نام ابراهیم رئیسی در فهرست ۸۰ مقام ایرانی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا قرار گرفت. دلیل این تحریم بیشتر مسائل حقوق بشری بوده است.

در ۱۳ آبان ۱۳۹۸، تحریم وزارت خزانه‌داری ایالت متحده آمریکا ۹ تن از چهره‌های برجسته کشور را تحریم کرد: از جمله سید ابراهیم رئیسی. بهانه آمریکا، اعتراضات آبان بود و برخی پرونده‌های دیگر تاریخی.

رستم قاسمی

در سال ۲۰۱۳ نام «رستم قاسمی» به عنوان وزیر نفت ایران، در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که هر ساله از سوی نشریه «فارن پالیسی» منتشر می‌شود، قرار داشت. شاید همین قدرت، باعث واکنش ایالات متحده شد و نام رستم قاسمی به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار داشت که بعد از وزیر شدن، از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شد.

حسین دهقان

حسین دهقان مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی به همراه ۹ نفر دیگر در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند. این افراد بنا بر اعلام دولت آمریکا در حملات لبنان و آرژانتین دست داشتند. حسین دهقان ، این اتهام را رد کرد.

 ابوالحسن فیروزآبادی

در ۹ خرداد ۱۳۹۷، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ابوالحسن فیروزآبادی را به بهانه آنچه نقض حقوق بشر از طریق مشارکت در سانسور اینترنت می‌خواند، مورد تحریم قرار داد. بر پایه این تحریم از ورود ابوالحسن فیروزآبادی به ایالات متحده آمریکا جلوگیری و دارایی‌های وی نیز در این کشور توقیف می‌شود. هم‌چنین شهروندان ایالات متحده، حق انجام هرگونه معامله‌ای را با او نخواهند داشت.

 دلیل اصلی تحریم او که دبیر شورای عالی فضای مجازی است، فیلتر تلگرام بوده است.

فریدون عباسی

در ۲۴ آذر ۱۳۹۱، آمریکا تحریم های اعمال شده علیه ایران را با افزودن نام پنج فرد و هفت شرکت مرتبط با برنامه هسته ای این کشور گسترش داد.

 ادعا شد، این موسسه ها و افراد به خاطر ارائه کالا، فناوری و خدماتی که توانایی ایران را برای غنی سازی اورانیوم یا احداث نیروگاه آب سنگین تحقیقاتی افزایش می دهد، تحریم شده اند. یکی از افراد تحریم شده، فریدون عباسی ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. یک مقام آمریکایی آن زمان گفت: علت تحریم شدن آقای عباسی، نقش او در افزایش فعالیت های مربوط به استخراج اورانیوم و تولید کیک زرد در ایران است

البته این نخستین بار نبود که آمریکا فریدون عباسی را تحریم می کند. او به وسیله اتحادیه اروپا نیز تحریم شده است. نام آقای این نامزد انتخابات در فهرست افراد تحریم شده به وسیله قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به چشم می خورد. این قطعنامه در سال ۲۰۰۷ تصویب شد.

عزت الله ضرغامی

آمریکا عزت‌الله ضرغامی و صدا و سیمای ایران را هم تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمان ریاست ضرغامی بر رسانه ملی، اعلام کرد با هدف کند کردن تلاش‌های ایران در ادامه توسعه برنامه هسته‌ای خود، این تحریم‌ را اعمال کرده است.

پربیننده ترین جایگزین ابراهیم رییسی در قوه قضاییه کیست؟ فیلم پرحاشیه علی لاریجانی! درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری حمله موشکی به پایگاه نظامی «تل نوف» صهیونیست‌ ها مذاکره با عربستان برای فروش نفت ایران؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات ۱۴۰۰ وزارت خزانه داری اتحادیه اروپا متحده آمریکا ایالات متحده فهرست تحریم تحریم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم

یک رسانه پاکستانی گزارش داد واشنگتن به اسلام‌آباد در خصوص عدم حمایت از پروژه خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان و عدم صدور معافیت از تحریم‌ها برای این پروژه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، واشنگتن می‌گوید از پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان حمایت نکرده و درباره خطر تحریم‌ها به دلیل همکاری اسلام‌آباد با تهران هشدار داده است.

پیشتر رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان گفته اسلام آباد قصد درخواست از دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران را دارد.

پایگاه خبری نیشن پاکستان روز دوشنبه نوشت مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: «ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند».

به نوشته روزنامه «داون» پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته اما چندین سال گرفتار تاخیرهای مکرر و چالش‌ها بر سر تامین بودجه شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما همواره به همه توصیه می‌کنیم که معامله کردن با ایران در بردارنده ریسک تماس و برخورد پیدا کردن با تحریم‌های ما بوده و به همه توصیه داریم که این مساله را بسیار محتاطانه در نظر داشته باشند.»

این سخنگو اضافه کرد: «ما از اجرای این پروژه خط لوله حمایت  نمی‌کنیم.» او همچنین گفت «دونالد لو» مقام مسئول امور جنوب و مرکز آسیا در وزارت امور خارجه آمریکا چند روز قبل به یک کمیته کنگره آمریکا همین مساله را گفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم