Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می گوید واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صلاح عمومی این دو باشگاه پرطرفدار نیست و تبعات اجتماعی به همراه دارد.

علی خضریان با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون اصل نود گفت:

جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و درخصوص بررسی واگذاری غیرقانونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین انتصابات غیرقانونی افراد مشکل‌دار در برخی از فدراسیون‌ها و ادارات کل استان‌ها تشکیل شده بود، به ابعاد مختلف بحث پرحاشیه واگذاری دو تیم پرطرفدار پایتخت با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونان وزیر ورزش و اعضای کمیسیون پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:

واگذاری باشگاه‌های مهم و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس بدون فراهم شدن زیرساخت‌های درآمدزایی باشگاه‌ها، نوع و روش واگذاری نمی‌تواند ضامن موفقیت خصوصی‌سازی در ورزش حرفه‌ای کشور باشد و مادامی که بسیاری از ضوابط حقوقی و قانونی نظام باشگاه داری تدوین نشده است، موضوع واگذاری و خصوصی‌سازی دو باشگاه ورزشی می‌تواند صرفاً رهاسازی آنها و منابع عمومی تلقی شود.

خضریان یادآور شد:

برای مثال در حال حاضر موضوع کسب و کارها و مشاغل ورزش حرفه‌ای و ضوابط بیمه ای و مالیاتی مشخص و مدونی وجود ندارد. چرایی واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی و استقلال آنها از حمایت‌های دولتی و وابسته بودن سایر باشگاه‌های رقیب به صنایع بزرگ دولتی، محل تأمل جدی است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود ادامه داد:

فقدان زیرساخت‌های درآمدزا برای باشگاه‌ها از جمله عدم بهره‌مندی آنها از درآمدهای ناشی از پخش مسابقات ورزشی که ناشی از دولتی اداره شدن صدا و سیما و انحصار پخش برنامه‌های تصویری نیز مسئله‌ای است که به خصوصی‌سازی این دو باشگاه گره خورده است. لذا واگذاری یا خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ ورزشی کشور تنها بخشی از این مسئله مهم است و باید این موضوع در کنار سایر ابعاد به صورت یک مجموعه حقوقی به تصویب نهاد قانون گذاری کشور برسد.

وی اضافه کرد:

باید مقدمات واگذاری باشگاه‌ها دیده شود که البته بخشی از این مقدمات براساس گفته‌های مسئولان وزارت ورزش و جوانان دیده شده است. این مقدمات شامل اصلاح اساسنامه و تبدیل آنها به شرکت سهامی عام، تعیین تکلیف اموال و املاک آنها، تعیین تکلیف درآمدهای رسانه‌ای ناشی از پخش مسابقات ورزشی و حقوق مالکیت معنوی و طراحی سازوکار کنترلی و نظارتی جهت رفع نگرانی‌های اجتماعی، امنیتی و اقتصای ناشی از واگذاری است. همچنین ما تاکید داریم که واگذاری باید با کمترین پیامد فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین گفت:

براساس اظهارات وزیر ورزش از اسفند ۹۹ روند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس آغاز می شود، اما براساس بررسی‌های کارشناسی و جمع‌بندی‌های ما در کمیسیون و براساس حکم قانونی تبصره ۲ ماده ۳ قانون اصل ۴۴، واگذاری ۴ فعالیت فرهنگی، سلامت، آموزش و تحقیقات با مصوبه مجلس امکانپذیر است نه با تصمیم هیات عالی واگذاری و این هیات نمی‌تواند درخصوص این شرکت‌ها تعیین تکلیف کند، لذا مصوبه هیات وزیران، مصوبه سال ۱۳۹۴ نیز موید همین موضوع است. البته براساس مصوبه سال ۹۷ دولت، این دو شرکت در لیست واگذاری قرار دارند، اما اصل واگذاری و نحوه آن باید با مصوبه مجلس باشد.

خضریان همچنین گفت:

براساس قانون وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس حداکثر تا پایان شهریورماه ۹۸ شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را در بازار پایه فرابورس فراهم کند و پس از پذیرش در این بازار و عرضه ۵ درصد از سهام هر یک از دو شرکت جهت کشف قیمت، ۵۱ درصد از سهام به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می‌شود. با توجه به این متن قانونی، وزارت ورزش می‌تواند تا پایان سال ۹۸ این دو شرکت را واگذار کند، لذا به موجب اصل ۵۲ قانون اساسی، احکام بودجه سالانه است و وزارت ورزش یا هیات واگذاری نمی‌تواند خارج از آن سال، احکام بودجه را اجرا کند، لذا جمع‌بندی کمیسیون این است که در حال حاضر و با وجود شرایط بورس، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صلاح عمومی این دو باشگاه پرطرفدار نیست و تبعات اجتماعی به همراه دارد.

خضریان در پایان افزود:

در بخش دیگری از جلسه نیز موضوع انتصابات غیرقانونی افراد مشکل‌دار در برخی از فدراسیون‌ها و ادارات کل استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن آنکه وزیر کلیات موضوع را پذیرفت، مقرر شد جزئیات و گزارش‌های نهادهای نظارتی برای وزیر ارسال شود و درخصوص هر دو موضوع واگذاری به وزارتخانه فرصت داده شد که ظرف یک هفته پاسخ مکتوب به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس استقلال پرسپولیس خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان استقلال و پرسپولیس کمیسیون اصل ۹۰ دو باشگاه خصوصی سازی وزارت ورزش باشگاه ها دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: استعفایی از سوی پریدر به دست من نرسیده و او را فعلاً به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج می‌شناسیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون اظهار داشت: مجمع با همکاری خوب کمیته المپیک و پارالمپیک و وزارت ورزش انجام شد. همه اعضا حضور داشتند و مجمع آرامی بود و حاشیه خاصی هم نداشت.

وی درباره اعتراض مهدی گودرزی یکی از نامزدهای ریاست این فدراسیون گفت: گودرزی نقطه نظراتی داشت. ما در این دوره‌ی حضور هاشمی گوش شنوا داریم و باید مطالبات همه را بشنویم و بررسی کنیم. من خواهش کردم که اگر او مطلبی دارد، در وزارت ورزش بررسی می‌شود.

اسبقیان درباره انتخابات سایر فدراسیون‌ها عنوان کرد: همه انتخاباتی که تاریخ‌ها را اعلام کردیم، در موعد مقرر انجام می‌شود. تاریخ انتخابات ژیمناستیک در 24 اردیبهشت است، فدراسیون انجمن‌های ورزشی در حال سپری کردن مراحل آخر است و فدراسیون انجمن‌های رزمی هم در تاریخی که اعلام شده برگزار می‌شود و مشکلی در این مسیر وجود ندارد. برنامه وزارت و دستور وزیر این است که مجامع را سریع‌تر برگزار کنیم تا تعیین تکلیف شود، چون ما فرصت نداریم و فدراسیون‌ها باید برنامه‌های خودشان را شروع کنند.

وی درباره خبر استعفای شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج گفت: استعفایی از سوی پریدر به دست من نرسیده و او را فعلاً به عنوان سرپرست می‌شناسیم.

معاون وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت مالکیت استقلال و پرسپولیس گفت: واگذاری این دو باشگاه در دست سازمان خصوصی‌سازی است و آنها به طور جدی دنبال می‌کنند. سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری مشخص و تعیین شده است. یکی از آرزوهای دیرینه هواداران این بود که تکلیف آنها مشخص شود. در دولت‌های قبلی اتفاق خاصی نیفتاد، اما در دوره‌ای که هاشمی حضور دارد، به طور جدی پیگیری کرد و حتی شخص رئیس جمهور به موضوع ورود کرد. به هر حال روز سوم اردیبهشت مشخص شده و قطعا پیگیری می‌شود و مشخص خاصی هم نیست.

اسبقیان درباره واگذاری این دو باشگاه به برخی بانک‌ها و سایر نهاد گفت: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، ولی تا روز واگذاری که سوم اردیبهشت است، آنجا مشخص می‌شود که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار خواهد شد.

وی درباره آخرین شرایط بازسازی استادیوم آزادی اظهار داشت: آن چیزی که برای مجوز حرفه‌ای مورد نیاز است، صورت می‌گیرد. شخص هاشمی پیگیری‌های جدی می‌کند و امیدوارم ان‌شاءالله به صورت کار انجام می‌شود و مشکل خاصی نیست.

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش کرسی در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس خواهد داشت یا نه؟ گفت: اجازه بدهید که اول واگذاری انجام شود. هاشمی هم بارها گفته که وزارت ورزش دنبال تیمداری و باشگاه‌داری نیست، مخصوصاً در این دوره. شما امروز مجمع را مشاهده کردید. من در رای‌گیری شرکت نکردم و خواستم انتخابات و سرنوشت فدراسیون توسط باشگاه‌ها و ورزشکاران مشخص شود. ما دنبال اینکه هیئت مدیره داشته باشیم و به مسائل ورود و دخالت کنیم، نیستیم. ما به عنوان وزارت ورزش، ناظر هستیم و این تاکیدی است که وزیر ورزش به این موضوع اعتقاد دارد و می‌گوید که مسائل ورزشی را باید خود ورزشی‌ها حل کنند.

وی درباره اظهار نظر یکی از معاونان وزیر اقتصاد که گفته است «در بحث مالیات و مسائل مالی به سراغ فدراسیون‌ فوتبال و فدراسیون‌های مهم می‌رویم»، گفت: چیزی که معتقدم، این است که هم وزیر اقتصاد و هم هیئت دولت به دنبال کمک به ورزش و فدراسیون‌ها هستند. ما تا امروز هم کمک وزیر اقتصاد رو دیدیم. مجموعه دولت و در راس آن رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به ورزش دارد. حضور او در وزارت ورزش برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نشان از این ادعاست که مصوبه‌های خوبی هم داشتیم.

اسبقیان با اشاره مصوبات پیرامون پروژه‌های ورزشی گفت: 4328 پروژه ورزشی باید تعیین تکلیف شود. اینها کارهای خوبی است که من به عنوان کسی که سال‌های در این ورزش حضور داشته و در آن بزرگ شده، در این مدت می‌بینیم.

معاون وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید در تهران عنوان کرد: این موضوع دنبال می‌شود و ان‌شاءالله به موقع مشخص می‌شود و شروع عملیات آن را اعلام خواهیم کرد.

اسبقیان در پایان اعلام کرد: مبلغ 1200 میلیارد برای بازسازی ورزشگاه آزادی گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • انتقاد جواد خیابانی از وضع خصوصی سازی سرخآبی ها + ویدئو
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات درباره مالکیت دو تیم پرطرفدار | زمان اعلام نام خریداران پرسپولیس و استقلال مشخص شد + فیلم
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد