Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور مصر، از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار ازجانب مصر برای بازسازی غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهوری مصر، از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار ازجانب مصر برای بازسازی غزه خبر داد.

در بیانیه رسمی ریاست جمهوری مصر در این باره آمده که سیسی اعلام کرده که مصر ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه پس از حوادث اخیر اختصاص می‌دهد و از شرکت‌های مصری می‌خواهد که در روند این بازسازی حضور پررنگ داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمک در حالی مطرح شده که حملات اسرائیل موجب تخریب خانه‌های مسکونی و زیرساخت‌های بسیاری در نوار غزه شده است.

«سلامه معروف» مدیر دفتر اطلاع رسانی حکومت در نوار غزه، اعلام کرد که حجم خسارت‌های ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه به ۲۴۴ میلیون دلار رسیده است.

معروف در کنفرانسی مطبوعاتی که در غزه برگزار کرد گفت که در این حملات ۷۳ ساختمان حکومتی و شبکه آب و فاضلاب تخریب شده است.

او همچنین از حملات هدفمند اسرائیل برای ایجاد اختلال در خدمات درمانی در نوار غزه خبر داد.

همزمان سازمان امدادرسانی سازمان ملل (آنروا) از پناه بردن ۳۸ هزار شهروند به ۴۸ مدرسه تابع این سازمان به علت حملات اسرائیل خبر داد.

در این راستا اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از سیسی به دلیل این حمایت مالی تشکر کرد و گفت: این مساله منعکس‌کننده تعهد مصری نسبت به مساله فلسطین است تا ملت ما به آزادی رسیده و کشور مستقل خود را به پایتختی قدس شریف تشکیل دهند.

او از تلاش‌های مصر برای مهار تجاوزات اشغالگران و نیز بازگشایی گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌ها به غزه نیز تشکر کرد.

همچنین وزارت بهداشت مصر ۶۵ تُن دارو و تجهیزات پزشکی به نوار غزه ارسال کرده و ۱۱ بیمارستان در سراسر مصر را برای درمان مجروحان فلسطینی اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله به غزه مصر ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادرزاده اسماعیل هنیه کشته شد

آفتاب‌‌نیوز :

 «به برادرت سلام برسان مادرجان». این جمله‌ای است که همسر برادر اسماعیل هنیه به فرزندش می‌گوید که امروز در بمباران منطقه الشیخ رضوان در نوار غزه به شهادت رسید.

رسانه‌های فلسطینی امروز اعلام کردند که در جریان بمباران امروز نوار غزه، برادرزاده رئیس دفتر سیاسی حماس به نام محمد عبدالکریم هنیه، نیز به شهادت رسید و به برادرش که پیشتر در طول جنگ کنونی غزه به شهادت رسیده بود، پیوست.

دو روز پیش نیز ملاک هنیه نوه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که در حمله رژیم اسرائیل در نوار غزه در روز عید فطر مجروح شده بود، به شهادت رسید.

محمد هنیه پدر ملاک هنیه نیز در حمله پهپادی رژیم اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسیده بود. سه پسر اسماعیل هنیه به همراه تعدادی از نوه‌های او در حمله پهپادی رژیم اسرائیل در اردوگاه الشاطی هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

هنیه در واکنش به این خبر گفت: «حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند همه ملت فلسطین به شهادت رسیدند و میان آن‌ها هیچ تفاوتی وجود ندارد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هنیه وارد ترکیه شد
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • برادرزاده اسماعیل هنیه کشته شد
  • شهادت یکی دیگر از برادر زادگان اسماعیل هنیه
  • برادرزاده اسماعیل هنیه نیز به شهادت رسید + فیلم
  • ببینید | برادرزاده اسماعیل هنیه نیز به شهادت رسید
  • شهادت نزدیکان «اسماعیل هنیه» در حملات اسرائیلی به نوار غزه
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ