Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:39:28 GMT

برنامه موکب‌های اربعین ۱۴۰۰ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۳۸۲

برنامه موکب‌های اربعین ۱۴۰۰ اعلام شد

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز ثبت‌نام متقاضیان پروانه موکب‌داری برای اربعین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تدابیر لازم در خصوص دو احتمال برگزاری عمومی (بدون محدودیت) یا محدودشده و با تعداد کمتر زائران در اربعین اندیشیده شده است.

به گزارش ایمنا، محمد جلال‌مآب با بیان این‌که هنوز مسؤولان دو کشور ایران و عراق درباره چگونگی برگزاری پیاده‌روی اربعین امسال تصمیم نهایی را نگرفته‌اند، اظهار کرد: برپایی پیاده‌روی اربعین به شکل سال‌های قبل از پاندمی کرونا (بدون محدودیت) و برگزاری محدود و بر اساس سهمیه اعلامی از سوی مسؤولان عراقی، دو احتمالی است که درباره اربعین ۱۴۰۰ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین برای هر دو احتمال برنامه‌ریزی کرده است، افزود: هرچند هر دو کشور به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تمایل دارند، اما این مساله مشروط به رفع خطر همه‌گیری و اجازه ستاد مقابله با کرونا است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی ادامه داد: در صورت اجازه مسئولان ذی‌ربط برای برگزاری بدون محدودیت مراسم، موکب‌های ایرانی با تمام ظرفیت به مناطق مشخص‌شده در مرز، مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی عراق اعزام خواهند شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

وی به احتمال دوم، یعنی برگزاری محدود مراسم اربعین حسینی و اعلام سهمیه برای زائران غیر عراقی اشاره کرد و افزود: در این صورت از میان بیش از یک‌هزار موکب ایرانی، ۵۰۰ موکب بزرگ و توانمند برای کمک به برادران عراقی در قالب موکب مشارکتی دو ملت اعزام خواهند شد.

جلال‌مآب گفت: سایر موکب‌های ایرانی همچون سال گذشته در قالب پویش «مهر حاج قاسم» در داخل کشور فعال بوده و به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک مؤمنانه و خدمات بهداشتی در قالب موکب سلامت اقدام خواهند کرد.

او با تاکید بر لزوم واکسیناسیون تمام خادمان موکب‌ها پیش از اعزام به عراق، اظهار کرد: در حال رایزنی با مسؤولان وزارت بهداشت دو کشور هستیم تا نگرانی از این بابت و انجام تست‌های لازم وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان این‌که این ستاد تنها مرجع رسمی صدور پروانه موکب‌داری و ساماندهی و سیاست‌گذاری و نظارت بر نحوه فعالیت موکب‌های ایرانی است، تاکید کرد: اظهارنظر و دخالت سایر نهادها در این خصوص پذیرفته نیست.

جلال‌مآب با تاکید بر ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب‌ها نمونه موفقی از تشکل‌های مردم‌نهاد هستند، گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی و کمک به هموطنان در مواقع بحرانی، مانند زلزله و سیل، دو مأموریتی است که برای موکب‌ها در نظر گرفته شده و هرگونه اظهارنظری از سوی نهادهای دیگر مورد تأیید ستاد بازسازی عتبات عالیات نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 494571

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عتبات عاليات رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات موکب اربعین ثبت نام کمک مومنانه اربعین حسینی موکب داران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلی امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما