Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بابک ترکی رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی احیا شده در شهرک صنعتی ساوه اظهار کرد: در راستای احیا واحدهای تولیدی از تعطیلی ۶۲ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد که بیش از ۶ هزار کارگر به طور مستقیم و حدود ۱۳ هزار کارگر به طور غیرمستقیم از شرکت های تحت نظارت مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با عمده مشکلات واحدهای تولیدی و بخشی‌نگری واحدهای خدمات‌رسان گفت: هر بخش و واحد خدمات رسان شامل بانک، دارایی و بیمه باید در مسیر تولید قرار گیرند و بخشی‌نگر نباشند تا شرکت‌ها دچار ورشکستگی نشوند.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران افزود: هنر قوه قضایی در استفاده از ابزار قانونی و مشارکت این واحدها در رفع موانع است تا با توان صددرصدی کارخانه‌های تولیدی فعالیت داشته باشند.

فعالیت سودده ۴ شرکت هلدینگ تولیدی

ترکی با اشاره به فعالیت مجدد هلدینگ گازلوله افزود: این شرکت نمونه موفق استفاده از ظرفیت قانون اداره تصفیه است و با اعلام به موقع ورشکستگی و به درستی اداره کردن موقعیت موجب شد که به هنگام از ورشکستگی خارج شود.

وی ادامه داد: زمانی که شرکت اعلام ورشکستگی کرد، با ۳۰۰ درصد زیان انباشته مواجه بود که با اعلام زمان تنفس، خود را بازیابی کرد و ۴ شرکت هلدینگ به سوددهی رسیده‌اند.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران گفت: کارخانه آلومینیوم به دلیل واردات فویل و بدهی‌های بانکی تحت نظر اداره تصفیه قرار گرفت و اکنون با حمایت‌های قانونی شرکت رونق گرفته و جزو واحدهای نمونه و سودده کشوری است.

ترکی بابیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر کارگر در این واحد مشغول به کار هستند گفت: خط تولید جدید با ظرفیت صددرصدی پیش از عید راه اندازی شد و تولیدات این واحد از ۱۳ هزار تن به ۲۴ هزار تن در سال افزایش یافته و هیچ مطالبات معوقه ای نیز ندارد.

از ورشکستگی تا صادرات

وی در بازدید از یک کارخانه تولید ماکارونی و راه اندازی پس از ۸ سال تعطیلی بیان کرد: تسهیلات بانکی ۳ ساله توسط این واحد در سال ۹۰ گرفته می شود و به دلیل مشکلات موجود بازپرداخت بانکی انجام نشده و هنوز به تولید ۵۰ درصدی نرسیده بود که بانک بدون مهلت دادن، واحد تولیدی را به مزایده قرار داد که با ورود اداره تصفیه مزایده باطل شد.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه با رفع موانع تولیدی و صحبت با اداره های مختلف این واحد به چرخه تولید بازگشت افزود: حدود ۲۰ روز است که تولید فعالیت داشته و با دریافت سفارش محصول خود را به کشور عراق صادر کرده و برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین این واحد ظرفیت اضافه کردن ۱۰۰ کارگر را در آینده نزدیک خواهد داشت و خط تولید جدید نیز تا ۲ هفته دیگر به راه می افتد.

ترکی با اشاره به اینکه ورشکستگی به معنای تعطیلی واحد تولیدی نیست بلکه جابجایی مالکیت است، تصریح کرد: همه نیروهای دستگاه قضایی به ویژه اداره تصفیه امور ورشکستگی برای تحقق شعار سال آمادگی کامل دارند تا با حمایت قانونی و مهلت گرفتن از بانک ها مشکلات واحدهای تولیدی رفع شود.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: واحدهای تولیدی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی