Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@00:54:43 GMT

تسلیم فشارها برای تغییر کاربری اراضی نمی شویم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۴۷۸

تسلیم فشارها برای تغییر کاربری اراضی نمی شویم

به گزارش اقتصادآنلاین ، خلیل محبت‌خواه گفت: کمیسیون تبصره یک ماده یک که مسئولیت حفظ باغات و اراضی را برعهده دارد یکی از کمیسیون‌های حساس در راستای حفظ سرمایه‌های ملی یعنی اراضی باغی و زراعی است و بایستی با تمام دقت تمام پرونده‌ها در آن بررسی و کارشناسی شود.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است جهاد کشاورزی به عنوان دبیرخانه کمیسیون همه مستندات را استخراج و به کمیسیون ارائه کند و در خصوص تمامی پرونده‌های مطروحه در سال‌های قبل نیز رصد و گزارش تحقق مصوبات را ارائه و اطلاع رسانی کند، لذا کمیسیون با جدیت تمام مصمم به تصمیم‌گیری در راستای قانون بوده و تحت هیچ گونه فشاری تسلیم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: امروزه حفظ و گسترش فضای سبز و توسعه باغات برای حفظ سلامت و زیست مناسب شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است و ضرورت این امر در حواشی شهرهای بزرگ مثل تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود. اما متأسفانه نگاه غیرکارشناسی و غیر اقتصادی به این موضوع دستیابی به اهداف مورد نظر را سخت و دشوار کرده است و دلیل محکم بر این ادعا عدم کارایی و کارآمدی قوانین گذشته و حال در این خصوص است.

وی افزود: به نظر می‌رسد چنان که به این موضوع از ابتدا توجهی منطبق با واقعیت از جمله از منظرهای متفاوت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی می‌شد، چه بسا امروز شاهد این میزان از نابودی باغات و اراضی کشاورزی حتی منابع ملی در اطراف شهر تهران نبودیم.

محبت خواه ادامه داد: اخیراً برخی افراد برای ساخت ویلا، انبار و کارگاه در اراضی کشاورزی و باغی با عناوین مختلف و با درخواست‌های تغییر کاربری در این اراضی به بهانه‌های مختلفی از قبیل تولید محصولات کشاورزی فشار وارد می‌کنند که این موارد به خوبی کارشناسی و رصد می‌شود.

وی ضمن تاکید بر داشتن سیاست یکپارچه در این خصوص، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در مقابل افرادی که به طور غیرقانونی به دنبال ویلاسازی هستند، بایستند و از یک سیاست اصولی پیروی کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ (تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها) اظهار کرد: برای تحقق شعار سال و اجرای صحیح فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد و هم چنین به سیاست‌های دولت نیز توجه داریم. با این حال مکلفیم از امانتی که به دست ما سپرده شده به خوبی محافظت کنیم و موافقت با تغییر کاربری‌ها خارج از اصول و مقررات به معنای مانع‌زدایی در مسیر تولید محسوب نمی‌شود.

پربیننده ترین شرایط دریافت تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن / مدت بازپرداخت تسهیلات ۲۰ساله است خانه‌های شمال تهران چند؟ اعلام قیمت به‌روز مسکن ملی در تهران / اجازه حذف متقاضیان بدحساب صادر شد خبر خوش برای متقاضیان وام ساخت مسکن ١.٣میلیون واحد خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد / با مالیات مسکن از کالای سرمایه‌ ای خارج می شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اراضی کشاورزی انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز