Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:17:57 GMT

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۵۵۷

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا برگزار می شود

نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) در گرند هتل وین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان برعهده خواهد داشت و ریاست نشست برعهده «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگان با توجه به بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و موثر برجام، بحث‌های خود را ادامه خواهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدعباس عراقچي برجام کمیسیون مشترک برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 

تجارت ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، رقمی که طبق توافق در آخرین جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، قرار است افزایش ۵ برابری را تجربه کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به اسلام آباد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در جلسه‌ای مشترک با مقامات دولت جدید این کشور دیدار کرد تا با امضای اسنادی مشترک، باب توسعه تجارت ایران و پاکستان را باز کند و به افق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسد.

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

بر اساس آمار‌های موجود، تجارت ایران و پاکستان از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که نشان از رشد ۳۸ درصدی از نظر ارزش و ۲۳ درصدی از نظر حجم تجارت دو کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

در این راستا افزایش حجم تجارت دو کشور به صورت جدی در دستور کار سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاکستان قرار گرفت.

در این سفر، ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده است.

نشست‌های دوجانبه روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در این سفر و توافقات و مسائل مطرح شده، حامی از عزم جدی طرفین برای فراهم کردن زیرساخت‌های دستیابی به این افق ۱۰ میلیارد دلاری است.

علاوه بر این توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محور‌های گفتگو‌ها در این سفر بود که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار خواهد بود.

این سفر و امضای اسناد همکاری بین دو کشور می‌تواند آغازگر روابطی گرم در زمینه تجارت ایران و پاکستان باشد؛ چرا که پاکستان به عنوان کشوری که بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنایعی رو به رشد را در خود جای داده، می‌تواند میزبان مناسبی برای کالا‌های نهایی و همچنین مواد خام و نیمه خام تولیدی در ایران باشد.

بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که در صورت اجرایی شدن سند همکاری بین دو کشور، تجارت ایران و پاکستان در مسیری رو به رشد قرار گیرد.

به همین منظور ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه حمل‌ونقل و توسعه زیرساخت‌ها به عنوان یکی از اصول اساسی تجارت و فعالیت اقتصادی در جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان و در دیدار‌های دو جانبه بذرپاش با همتای پاکستانی خود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نوید بخش رشد قابل توجه تجارت دو کشور و توسعه اقتصادی ایران است.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • ابوطالب شفقت استاندار لرستان شد
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا