Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@12:59:51 GMT

شرکت ۶۵ هزار دانش‌آموز مازندرانی در امتحان نهایی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۴۹۹۶

شرکت ۶۵ هزار دانش‌آموز مازندرانی در امتحان نهایی

علی دهقان امروز درباره امتحانات دانش‌آموزان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی حضوری برای دو پایه نهم و دوازدهم در استان اظهار کرد: براساس دستورالعمل تنها امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری بوده و بقیه پایه‌ها امتحانات براساس برنامه‌ریزی‌های مدیران مدارس و مناطق آموزش و پرورش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحصیل ۴۳ هزار نفر از دانش‌آموزان مازندران در پایه نهم، گفت: هزار و ۴۸ مدرسه برای امتحانات حضوری پایه نهم آماده‌سازی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: امتحانات پایه نهم از زور گذشته در استان آغاز شده و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

دهقان با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر از دانش‌آموزان مازندرانی در پایه دوازدهم در حال تحصیل هستند، گفت: تعداد ۲۷۰ حوزه امتحانی برای امتحانات پایه دوازدهم در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط کرونایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد حوزه‌های امتحانی دو برابر شده است.

وی ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۴ خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه خانواده‌ها هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند، خاطرنشان کرد: نظارت‌های سخت‌گیرانه به همراه ضدعفونی حوزه‌های امتحانی اعمال می‌شود و کماکان نظارت‌ها ادامه خواهد داشت.

دهقان گفت: خانواده‌ها اگر مواردی مشاهده کردند که مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود با  سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۹۵۷۶۶۵، شماره تلفن ۳۳۳۱۴۱۲۶ و به‌صورت مجازی با شماره همراه ۰۹۱۱۳۱۴۶۰۸۷ در میان بگذارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: علی دهقان امتحانات پایه پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح کرد‌ و‌گفت:آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه وشناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیند‌های یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف وهمچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد بوده است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: با توجه به آنکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد. تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در ۴ عنوان واحد درسی،۲ عنوان درس عمومی و۲ عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

وی افزود: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد که دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان وآزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: شروع آزمون‌ها هم از ۲۷ فروردین بوده است و تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در ۴ روز (۲۷،۲۹فروردین و۱،۴ اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده وطراحی سؤالات شبه نهایی براساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم ویازدهم در این امتحانات شرکت کنند ضمن این که پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات ونواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

کاظمی گفت: طراحی سوالات هم از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی وکتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد به شیوه امتحانات نهایی وبراساس همان چارچوب والگوی درسی امتحانات نهایی هست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی وهم چنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد وسعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد جلسه تبیینی وتوجیهی در این رابطه برای معاونین و‌کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار شد و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • امتحانات شبه نهایی برای آمادگی درامتحانات خردادماه
  • امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه