Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:14:52 GMT

تولید ۱۲ هزار مترمربع فرش دستباف در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۶۴۶۵

تولید ۱۲ هزار مترمربع فرش دستباف در لرستان

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۲ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش دستباف پارسال توسط بافندگان خانگی و ۱۲۰ کارگاه مجاز استان تولید شده است.

محمد مهدی ایلامی افزود: در این استان ۱۲۰ کارگاه قالی بافی دارای مجوز با یکهزار و ۲۰۰ نفر قالیباف فعال است و علاوه بر این ۱۰ هزار نفر قالیباف در استان دارای کارت مهارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بیمه قالیبافان در این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از فرش بافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ۱۳ هزار نفر هم برای بیمه روستائیان و عشایر معرفی شده اند که پیگیری‌های لازم برای بیمه این افراد در حال انجام است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه نقشه فرش لری تهیه شده است عنوان کرد: این نقشه در اختیار کارگاه‌ها قرار گرفته است و توسط بافندگان توانمند استان اجرا می‌شود.

ایلامی بازار فروش را مهمترین مشکل قالیبافان لرستان برشمرد و بیان کرد: قالیبافان، فرش‌های تولیدی را رج به رج با نقش و نگار‌های مختلف می‌بافند، اما در هنگام فروش با مشکلات بازاریابی روبرو می‌شوند که پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

او گفت: سال گذشته ۱۰۰ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیارد تومان به فرش بافان استان پرداخت شد و ۵۵ کارگاه به مرکز ملی فرش معرفی شدند تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز را به عنوان سرمایه در گردش دریافت نمایند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: طی سال‌های اخیر قیمت مواد اولیه تولید فرش افزایش بسیاری داشته است و تلاش می‌شود با حمایت‌های لازم بتوان این هنر دیرینه را در استان حفظ کرد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن تولید فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای رشته فرش و نیز دانشجویان رشته‌های فرش دستباف می‌توانند تا با مراجعه به اداره کل و یا تماس با ۰۹۱۱۲۷۰۵۲۴۷ برای شرکت در این المپیاد آمادگی خود را اعلام کنند.

درویشعلی حسن زاده گفت: مرحله استانی المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستباف کشور ۱۷ اردیبهشت در چهار گرایش بافت، طراحی، مرمت و رنگرزی در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد انگیزه، افزایش مهارت‌ها، شناسایی هنرجویان مستعد و ارزیابی توان علمی و عملی هنرجویان از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت