Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اختلاف بین وزارت جهاد کشاورزی و صمت منجر به نابسامانی هایی شده و لطمات زیادی را به تولیدکنندگان بخش کشاورزی زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از تصویب کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی،گفت: این طرح بسیار مهم و اساسی است و منجر به اصلاح ساختاری و اصلاح وظایف در بخش کشاورزی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متأسفانه اختلاف بین وزارت جهاد کشاورزی و صمت منجر به نابسامانی هایی شده و لطمات زیادی را به تولیدکنندگان بخش کشاورزی زده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این مردم هم به عنوان مصرف کننده تحت تأثیر اختلاف بین وزارت جهاد کشاورزی و صمت با توزیع غیرمنطقی و گران محصولات کشاورزی مواجه هستند و تصویب این طرح قطعا به این نابسامانی ها پایان خواهد داد.

قالیباف گفت: به دلیل حساسیت موضوع این طرح دوشوری می شود و نمایندگان مجلس فعالانه پیشنهادات خود را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ارائه کنند و حداکثر در سه هفته آینده جزئیات این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح نظر کارشناسان اخذ شده است، گفت: طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی یکی از اقدامات بسیار مهم مجلس یازدهم است و قطعا تأثیرات مثبت خود را بر بخش کشاورزی و ساماندهی اوضاع خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اختلاف بین وزارت بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

هوشنگ محمدی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گرمه و جاجرم در خراسان شمالی اظهار کرد:‌ یکی از موضوعات اصلی کنونی این وزارتخانه معیشت همکاران و موضوع مسکن است.

وی افزود: پوشش وام مسکن کارکنان نیز طبق تفاهم نامه بر عهده بانک کشاورزی است و پروژه مسکن کارکنان و ساختمان اداری شهرستان گرمه که امروز کلنگ زنی شد تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد. 

۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت سازمان جهاد کشاورزی در خراسان شمالی به مسکن کارکنان اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه ۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت این سازمان به مسکن کارکنان اختصاص داده شد گفت: یکهزار و ۳۵۸ نفر از کارکنان این سازمان و اداره های تابعه در طرح مسکن کارکنان ثبت نام کردند.

محمد محمدزاده اظهار کرد: از مجموع این ثبت نام کنندگان تعداد ۲۶۰ نفر فرم(ج) سبز دارند.

وی گفت: امروز عملیات کلنگ زنی ۱۳۰ واحد در شهرستان های گرمه و جاجرم و ۳۵۰ واحد در شهرستان بجنورد آغاز شده است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور