Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:18:47 GMT

شفافیت وعده‌های دست نیافتنی را هویدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۶۷۱۲

شفافیت وعده‌های دست نیافتنی را هویدا می‌کند

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: مردم دیگر طبق شعار رأی نمی‌دهند و باید با شفافیت و عملکرد روشن نامزدها به ویژه در امور مالی انتظارات مردم را برآورده کرد تا وعده‌های دست نیافتنی نیز معلوم شود.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت شرایط موجود کشور از سوی نامزدها و ارائه برنامه‌های عملیاتی طبق آن، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید بتوانند در مناظرات و فضای مجازی مردم را قانع و امیدوار کنند و از شعارهای زودگذر استفاده نکنند تا از این طریق اعتماد مردم را جلب و تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف مشکلات با رأی مردم

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت انتخابات شورای شهر گفت: اختلافاتی بین اعضای شورای شهر و شهردار در برخی از استان‌ها وجود داشته که این مسائل باعث عدم پیشرفت شهری و عقب‌ماندگی طرح‌های اجرایی در شهرها شده که نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: البته در این دوره از شورای شهر سعی شده که در تأیید صلاحیت‌ها دقت بیشتری انجام گیرد و اگر مردم به فرد اصلح رأی ندهند باز هم مشکلاتی از این دست را شاهد خواهند بود.

سلیمی در خصوص جنبش «ازما» ابراز داشت: این پویش می‌تواند در صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شورای شهر و روشن شدن آن برای مردم کاربردی باشد که مردم از این طریق به شناخت بهتری برسند.

افزایش فرصت تبلیغات و شناخت مردم تا اخذ رأی

وی معتقد است فاصله زمانی تأیید صلاحیت‌ها تا رأی دادن مردم بسیار محدود است و با توجه اهمیت انتخابات ریاست جمهوری باید فرصت بیشتری برای مردم برای آشنایی با اهداف و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی فراهم کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: چهره‌های ثبت نامی تا پایان مهلت نام نویسی مشخص نبود و همین امر در چیدمان و آینده کاری نامزدها تأثیرگذار است؛ بنابراین مجلس باید مدت زمان نهایی شدن نامزدها و تبلیغات تا اخذ رأی را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای دارای حزب، در مجامع خود انتخابات درون حزبی دارند و به مدت یک سال تبلیغات را انجام می‌دهند تا علاوه بر اینکه مردم فرصت شناخت داشته باشند، نامزدها نیز برای آینده با برنامه عملیاتی و مستحکمی ورود پیدا کنند.

کد خبر 5215382

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری چالش شایستگی انتخابات 1400 شورای شهر اصفهان شفافیت مالی جنبش ازما انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا گرگان جنبش ازما فلسطین اردبیل شیوع کرونا زلزله کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا نامزدهای انتخاباتی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

کد خبر 6085052

دیگر خبرها

  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران