Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@16:11:03 GMT

سهم حداکثری کارکنان مشاغل سادهاز اشتغال درسال۹۹

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۷۰۳۰

سهم حداکثری کارکنان مشاغل سادهاز اشتغال درسال۹۹

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار در۹۹,در بین مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی ۱۵ساله و بیشتر بیشترین سهم به گروه عمده شغلی" کارکنان مشاغل ساده" وسپس به " صنعت گران و کارکنان مشاغل مربوط" و "متصدیان ماشین آلات دستگاه ها و مونتاژکاران" اختصاص دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آمار وزارت کاراز سوی وزارت کار,بر اساس برآوردهای جمعیتی مرکز آمار ایران در سال 99، از 84.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

038 هزار نفر جمعیت کشور حدود 63.365 هزار نفر حدود 75.4درصد در رده سنی 15ساله و بیشتر هستند که در رده سنی فوق 75.1 درصد را مردان و 75.7 درصد را زنان در بر می گیرند و در واقع جمعیت زنان و مردان این گروه سنی از سهم تقریباً‌یکسانی برخوردار هستند.

 *مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی 15ساله و بیشتر به تفکیک گروه های عمده شغلی 

 در بین مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی 15ساله و بیشتر کشور در 9ماه سال 99، بیشترین سهم به گروه عمده شغلی "کارکنان مشاغل ساده" با 28.5 درصد و بعد از آن به گروه های شغلی" صنعت گران و کارکنان مشاغل مربوط" و "متصدیان ماشین آلات دستگاه ها و مونتاژکاران" به ترتیب با 0.8 درصد و 13.8 درصد اختصاص دارد.

 *"مزد و حقوق بگیران بخش خصوصی"15ساله و بیشتر به تفکیک گروه های عمده فعالیت اقتصادی  

 در بین "مزد حقوق بگیران بخش خصوصی" 15ساله و بیشتر کشور در 9ماهه سال 99، بیشترین سهم به گروه عمده فعالیت اقتصادی "تولید صنعتی" با 26.8 درصد و بعد از آن به گروه های عمده فعالیت های اقتصادی "ساختمان" و "عمده فروشی، خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت" به ترتیب با 22.4 درصد و 13.6 درصد اختصاص دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارکنان مشاغل 15ساله و بیشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: میزان افزایش قیمت برای عرضه کالا در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در داخل شهر، ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید عمده است.

به گزارش مشرق، محمدعلی اسفنانی، در راستای تشریح اقدامات و نظارت بر میادین میوه و تره‌بار، اظهار داشت: میزان افزایش قیمت برای عرضه کالا در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در داخل شهر، ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید از میادین اصلی میوه و تره‌بار برای خرید عمده کالاها است.

وی افزود: میزان سود در کالاهای دیگر بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است. اما به دلیل سریع‌الفساد بودن میوه و تره‌بار، این سود ۳۰ درصدی لحاظ شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور