Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۰۰ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر محمد فتحی اظهار کرد: مجموع کل  موارد بستری شامل ( قطعی ، محتمل و مشکوک ) ، از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۴۲ هزار و ۷۸۲  نفر  می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۸۱۴ نفر شامل موارد ( قطعی ، محتمل و مشکوک )، در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد ، ابتلای  ۴۲۲  نفر به بیماری  کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

این مسئول افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۳۹۰۶ نفر رسیده است.

دکتر فتحی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۸ هزار و ۵۳ نفر از مراکزدرمانی ترخیص شده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز کرونا کووید 19 آمار ابتلا به کرونا آمار فوتی های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود

ایتنا - مطالعات جدید در مورد ارتباط آسم و کووید در کودکان نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه عفونت کووید خطر ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، وجود ندارد.
دکتر دیوید هیل، نویسنده ارشد این مطالعه و پزشک معالج در بخش آلرژی، گفت: «مطالعات و تحقیقات در دهه گذشته نشان می‌دهند که عفونت‌های ویروسی تنفسی یک عامل خطر برای ایجاد آسم در کودکان هستند. بنابراین منطقی بود که فکر کنیم عفونت بالقوه SARS-COV-2 می‌تواند خطر ابتلا به آسم را نیز افزایش دهد. اما آنچه که متوجه شدیم این بود که هیچ ارتباطی بین این دو وجود نداشت و خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش یا افزایش نداد.»

به گزارش ایتنا، این یافته‌ها در 12 آوریل در مجله Pediatrics منتشر شد. در این مطالعه، داده‌های بیش از 27000 کودک را که بین 1 مارس 2020 و 28 فوریه 2021 تحت آزمایش PCR برای SARS-COV-2 قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل شدند. کودکان طی یک دوره 18 ماهه تحت نظر قرار گرفه شدند. نتیجه آزمایش بیش از 3100 کودک مثبت و بیش از 24000 نفر برای SARS-COV-2 منفی بود.

محققان دریافتند که مثبت بودن تست SARS-COV-2 تأثیر قابل توجهی بر احتمال تشخیص جدید آسم ندارد. این مطالعه تأیید کرد که کودکانی که عوامل ریسک شناخته شده برای آسم مانند نژاد، آلرژی‌های غذایی، تب یونجه و زایمان زودرس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

در آغاز پاندمی، نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چگونه افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند وجود داشت. در اوایل، آزمایشگاه هیل تحقیقاتی انجام داد که نشان داد آسم یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر کووید نیست. به گفته محققان، آنها همچنین دریافتند که اگر تست کووید کودکان مبتلا به آسم مثبت باشد، احتمال تشدید بیماری در آنها بیشتر نیست.

هیل خاطرنشان کرد، نتایج این مطالعه با تکامل سویه‌های جدیدی که ممکن است ارتباط متفاوتی با آسم نشان دهند، محدود شده است. او همچنین تاکید کرد که تکرار این مطالعه دشوار خواهد بود. از آنجایی که مطالعه صرفاً بر روی کودکان متمرکز شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی بیماران در سنین مختلف و در فواصل طولانی‌تر مورد نیاز است تا تأیید شود که بین SARS-COV-2 و ایجاد آسم طولانی مدت رابطه وجود ندارد. با این حال، محققان تاکید کردند که به طور کلی، این مطالعه باید آرامشی را برای بیماران و خانواده‌هایشان به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود