Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:36:03 GMT

هیات نظارت بر مصوبات مجمع تشخیص نباید قانونگذاری کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۱۳۶

هیات نظارت بر مصوبات مجمع تشخیص نباید قانونگذاری کند

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیات نظارت بر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید قانونگذاری کند یا مانع قانون شود، گفت: ما در مجلس قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کردیم و شورای نگهبان آن را تایید کرد، اما هیات نظارت مجمع مانع ابلاغ آن شد، لذا رییس و هیات رئیسه باید مشکل را حل کنند، وگرنه هیچ مصوبه مجلس نهایی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تامین آب شرب تبریز با مشکلاتی روبرو شده و برای سال جاری تمهیداتی اندیشیده شد، به نحوی که با حضور استاندار و نمایندگان تبریز چندین بار جلسه برگزار و در نهایت مقرر شد مبلغی از اعتبار حوادث غیرمترقبه برای این منظور اختصاص یابد.

وی افزود: چند ماهی است این مصوبه بین سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور در رفت و آمد است و به نتیجه نرسیده، هشدار می دهم که اگر این موضوع بی نتیجه بماند، امسال نیز در تابستان با مشکل آب شرب روبرو خواهیم بود، بنابراین دولت هر چه سریعتر مسئله را حل کند.

نماینده تبریز یادآور شد: هیات نظارت بر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام که نسبت به مصوبات مجلس نیز نظر می دهد، نباید قانونگذاری یا مانع قانون شود. ما در مجلس قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کردیم و شورای نگهبان آن را تایید کرد، اما هیات نظارت مجمع عنوان کرد که برخی از مصوبات با سیاست ها منطبق نیست، در اینجا باید شورای نگهبان اظهارنظر کند، چرا که این شورا فصل الخطاب است.

وی اضافه کرد: زمانی که قانون نهایی شد انتظار می رود طبق اصل ۱۱۲ اجرایی شود، اما با ایراد مجمع تشخیص مصلحت، مانع ابلاغ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شدند. معتقدم ریاست مجلس و هیات رئیسه باید به طور کل مشکل را حل کنند، وگرنه هیچ مصوبه مجلس نهایی نخواهد شد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: بارها در صحن به چنین رفتاری تذکر داده شد، ریاست مجلس هم به نحوه عملکرد هیات نظارت اعتراض کردند، چرا که وقتی شورای نگهبان اظهارنظر می کند، دیگر اعتراض و نکته ای قابل پذیرش نیست. در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری، زمان بندی شورای نگهبان نیز رعایت نشد.

وی افزود: به هر حال شورای نگهبان همان مصوبات را ابلاغ کرد و ملاک عمل شد. با اینکه برخی اجزا وجود ندارد، اما نتیجه حاصل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع تشخيص مصلحت نظام مجلس یازدهم طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری استانی سیاسی قانون انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان مجمع تشخیص هیات نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع

دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع در دستورکار قرار گرفت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

دیگر خبرها

  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • طحان نظیف: طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • پایان ۲۰ سال بلاتکلیفی لایحه تجارت؛ لایحه‌ای که با، اما و اگر‌های فراوان تصویب شد
  • پایان ۲۰ سال بلاتکلیفی لایحه تجارت /لایحه ای که با اما و اگرهای فراوان تصویب شد