Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:48:02 GMT

امیر حسین قاضی زاده هاشمی کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۹۸۳

امیر حسین قاضی زاده هاشمی کیست؟

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی متولد ۱۳۵۰ در فریمان، پزشک و سیاستمدار ایرانی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی‌ است. 

وی پیشتر در دوره هشتم،  نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات بعنوان دبیر هئیت رییسه مجلس فعلیت می‌کرد. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت.

او پسر عموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است. برادر کوچکتر او سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قاضی زاده هاشمی روی تصویر رو به رو کلیک کنید

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه امیر حسین قاضی زاده انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟

زی‌سان: جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در روز‌های اخیر جنجال تازه‌ای به پا کرده که مورد انتقاد شدید در فضای رسانه‌ای قرار گرفته است.  

به گزارش زی‌سان، کریمی قدوسی روز سوم اردیبهشت ماه در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته‌ای ایران با آزمایش اتمی شد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد»

این اظهار تظر بازتاب وسیعی داشت بسیاری را به تعجب و شگفتی واداشت. ناظران سیاسی می‌گویند این اظهارات می‌تواند مورد سواستفاده دشمنان ایران قرار گیرد. حتی علی اکبر رائفی‌پور سخنران مشهور اصولگرایان مدعی شد که اکانت منتشر کننده توئیت جنجالی، جعلی است.

پیش از ادعای نماینده مشهد، احمد حق طلب، از فرماندهان ارشد سپاه و مسئول حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای در گفتگویی اعلام کرده بود که در صورت حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای کشورش، احتمال تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات پیشین قابل تصور خواهد بود.

اما کریمی قدوسی اکنون و پس از حواشی متعددی که اظهارات او به وجود آورد، در فایلی ویدیویی که در همان اکانت منتشر شده بود، به توضیح در خصوص اظهارات خود پرداخته است.

 او در این فایل ویدیویی گفت: «بعد از انجام عملیلات وعده صادق، صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمز‌های جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.»

کریمی قدوسی ادامه داد: «اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.»

این سخنان نشان داد که او از اظهارات پیشین خود عقب نشینی نکرده است. اصولا کریمی قدوسی عادت به عقب نشینی ندارد و با وجود اینکه اغلب اوقات ادعاهایش تکذیب می‌شود، اما یا سکوت می‌کند و یا ادامه می‌دهد. 

او در ادامه جنجالی که ساخته است در توئیت دیگری نوشت: «در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.» برد موشک‌های ایران تا ۲ هزار کیلومتر است و این ادعای او می‌تواند جنجال جدیدی به پا کند.

سخنان کریمی قدوسی صدای بسیاری را درآورده است، روزنامه ایران وابسته به دولت نوشت: «چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟»

این اولین بار نیست کریمی قدوسی در بحث هسته‌ای چالش ایجاد می‌کند او در دولت حسن روحانی این کار را تبدیل به وظیفه اصلی خود کرده بود. 

اما کریمی قدوسی کیست؟  

جواد کریمی قدوسی متولد سال ۱۳۳۴ در مشهد است. آنگونه که در سایت شخصی او آمده است، کریمی قدوسی دوران نوجوانی و جوانی خود را در کنار پدرش و در حرفه خیاطی گذرانده است.

در سن ۲۳ سالگی از بنیانگذاران سپاه خراسان بود که  در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مسئولیت اعزام نیرو و فرماندهی سپاه استان سمنان با تشکیل تیپ ۱۲ قائم را برعهده داشت.

پس از هشت سال جنگ نیز در مدیریت عالی بسیج در استان‌های خراسان بزرگ، فارس، اصفهان و خراسان رضوی حضور داشته است.

سردار جواد کریمی قدوسی  از هفتم خرداد ۱۳۸۷ بعنوان نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس هشتم، نهم و دهم و یازدهم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور دارد.

مدرک تحصیلی او فوق لیسانس حقوق خصوصی است.  

جنگ با دولت روحانی و همه ادعاهایی که تکذیب شد

جواد کریمی قدوسی پیش از آغاز دولت حسن روحانی به عنوان نماینده عضو جبهه پایداری مشهور شد. او با مواضع تند خود در رسانه‌ها به شهرت رسید. اما پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، شهرت کریمی قدوسی به واسطه اظهار نظر‌های خاص و بعضا عجیبش  چند برابر شد.

 اوج گیری شهرت کریمی قدوسی به انتشار متن دست نویس یکی از طرح‌های این نماینده مجلس درباره پرونده هسته‌ای مربوط می‌شود.

کریمی قدوسی در پاییز سال ۹۲ درست چند ماه پس از پیروزی حسن روحانی طرحی را با ۱۱۰ امضا به مجلس ارائه کرد که انتشار تصویر این طرح به شدت خبر ساز شد.

در طرح دو فوریتی که توسط جواد کریمی قدوسی تهیه و به هیات رئیسه مجلس ارائه شده بود، دو بار به معاهده «ان پی تی» که مهترین مبحث حقوق بین الملل در بحث انرژی اتمی است، اشاره شده و عجیب آنکه هر دوبار هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی نام این معاهده «ام پی تی» درج شده است. یک بار در عنوان طرح ۵ صفحه‌ای و یک بار در متن آن به زبان انگلیسی.

این گاف کریمی قدوسی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. حامیان دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کریمی قدوسی را به بی سوادی متهم کردند. موضوعی که در یکی از سخنرانی حسن روحانی نیز با کنایه مطرح شد.

کریمی قدوسی سال‌هاست که نشان داده تمایل دارد ایران به سمت ساخت بمب اتم برود. 

کریمی قدوسی چند ماه بعد در اظهار نظری عجیب علیه حسن روحانی او را متهم به افشای اطلاعات فقهی به انگلیسی‌ها کرد. کریمی قدوسی گفت: «آقای رییس جمهور می‌گوید اعتدال یک بینش و روش است آیا بنا ندارید براساس رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکو انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی ارائه دادید و اطلاعات مهمی در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید با شعار اعتدال فرقه‌گرایی جدیدی را پایه‌گذاری کنید و یکبار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد؟»

این سخن نماینده مشهد نیز دستمایه طنز پردازی در فضای مجازی شد. این اظهار نظر شباهت زیادی به سخنان حسن عباسی سخنران منتقد دولت که همیشه اظهاراتش جنجال آفرین می‌شود داشت.

کریمی قدوسی همچنین در تیر ماه سال ۹۳ در مهدیه مشهد دولت یازدهم را به براندازی متهم کرد و گفت: «رمزگشایی از شعار اعتدال امر مهمی است چرا که اعتدال پوششی برای براندازی نظام است.» و «اسرار پشت صحنه جریان اعتدال چیزی است که هم اکنون ما به چشم می‌بینیم و اگر جریان اسفناک فتنه اتفاق افتاده است، هم اکنون شعار اعتدال با هدف براندازی نظام، عناصر فتنه‌گر را به مناصب حکومتی گمارده‌اند.»

او بار‌ها و بار‌ها با محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی درگیر شد و اصلا به این موضوع شهرت داشت. از هر فرصتی برای احضار ظریف به مجلس استفاده می‌کرد. در جریان مذاکرات برجام در یک جلسه درگیری تندی میان ظریف و کریمی قدوسی رخ داد.

کریمی‌قدوسی به ظریف گفت: حضرت آقا به شما تذکر داده است؛ اما ظریف به کریمی‌قدوسی گفت: شما دروغ می‌گویید و با این گونه حرف‌ها به آقا تهمت می‌بندید و به آقا ظلم می‌کنید و در آن جلسه هرگز آقا به من تذکر ندادند. شما که در آن جلسه حضور نداشتید و چگونه وقتی در آن حاضر نبودید می‌توانید آنقدر راحت دروغ بگویید؟ که وی نیز در پاسخ به ظریف گفت من در آن جلسه نبودم، اما شنیده‌ام که در این جلسه چه گذشته است؛ و ظریف نهایتاً گفت: شما وقتی نمی‌دانید لطفاً حرفی نزنید و یا از کسی که در جلسه بود به صورت کامل جزئیات را سوال کنید و سپس اظهار نظر کنید، آقای لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه بودند و می‌تواند در این مورد شهادت بدهند.

اما در ادامه مروری داریم به ادعاهای تکذیب شده کریمی قدوسی که از هر نماینده‌ای بیشتر است.

۱- تکذیب ادعا درباره دستگیری جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه.

۲- تکذیب ادعا مبنی بر «اعلام برائت انصاری از فتنه» از سوی محمدرضا خباز.

۳- تکذیب ادعای «سخنان هاشمی‌رفسنجانی علیه دولت» به نقل از قدرت‌الله علیخانی.

۴- تکذیب ادعا درباره تقلید صدای حسین فریدون و فریب معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از سوی روابط‌عمومی معاونت زنان و خانواده.

۵- تکذیب ادعا درباره جعلی‌بودن طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس.

۶- تکذیب ادعا درباره رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات.

۷- تکذیب ادعا درباره توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که در آن وزارت خارجه ادعای او را بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افترا‌های کذب همیشگی شخص ایشان خواند.

۸- تکذیب ادعا درباره نامه‌نگاری جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با وزیر امور خارجه آمریکا از سوی روابط‌عمومی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که جواد ظریف در پاسخ به این اظهارات گفت: «صددرصد دروغ است. نه نامه، نه پیام، نه تلفن، نه ایمیل، نه پیامک، نه پیغام و نه «پسغام»؛ فقط خیال‌بافی».

۹- تکذیب ادعا درباره احترام کاوه مدنی به ملکه انگلیس هنگام گرفتن دکترا و اینکه باید برای گرفتن دکترا در انگلیس به ملکه ادای احترام می‌کرد؛ درحالی‌که مدنی از آمریکا دکترا گرفته است.

۱۰- تکذیب ادعا درباره شرکت نفت در دوره زنگنه که با حضور زنگنه در مجلس به ادعا‌های او پاسخ داده شد.

۱۱- تکذیب ادعا درباره نقل‌قولی از ظریف در توییتر.

۱۲- تکذیب ادعا درباره ارتباط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، با MI۶ از سوی سپاه. سردار شریف، سخنگوی سپاه، همان زمان گفته بود این ادعا کذب محض بوده و اظهاراتی از این نوع از سوی این شخص مسبوق به سابقه است! حتی سخنگوی سپاه اعلام کرده بود  «بدیهی است حق پیگیری این ادعا و این‌گونه نقل‌قول‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود».

۱۳-تکذیب ادعا درباره بازداشت افرادی در نهاد ریاست‌جمهوری به اتهام ارتباط با کانال آمدنیوز.

۱۴- تکذیب ادعا درباره انتصاب جلیل رحیمی به‌عنوان سفیر ایران در افغانستان.

۱۵- تکذیب ادعا درباره وجود ۸۰ مدیر و مسئول دوتابعیتی در دستگاه‌های اجرائی.

۱۶-تکذیب ادعا درباره ملاقات فخری‌زاده با آمانو.

۱۷-تکذیب ادعا درباره گفت‌وگوی مداخله‌جویانه سفیر انگلستان با کمال خرازی.

۱۸-تکذیب ادعا درخصوص ارتباط فامیلی نامزد عدنان خاشقجی با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت دوازدهم. همسر این میلیاردر عربستانی در واقع دختر پری زنگنه است که خود یکی از هنرمندان مشهور و صاحب‌نام موسیقی ایران است. این خانواده اصالتی کاشانی دارند در حالی که بیژن زنگنه اهل کرمانشاه است.

کریمی قدوسی حالا در دولت ابراهیم رسیسی کمتر اظهار نظر می‌کند، دست کم دولتمردان را متهم نمی‌کند در نتیجه کمتر هم تکذیب می‌شود. حتی اظهارات اخیر او هم با واکنش قابل توجهی از سوی دولت رئیسی همراه نبوده است اما ناظران معتقدند سخنان او می‌تواند به راحتی مورد بهره برداری کشورهای غربی و رژیم اسرائیل قرار گیرد و برای ایران دردسر ساز شود. 

البته پیشتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران هم گفته بود: «توانایی تولید بمب اتمی داریم، اما قصد تولید نداریم.»

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور