Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@01:02:31 GMT

سپیدان به‌عنوان منطقه گردشگری جنوب کشور معرفی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۱۸۷

سپیدان به‌عنوان منطقه گردشگری جنوب کشور معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نماینده مردم سپیدان و بیضا با حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محسن علیزاده با اشاره به پتانسیل های کم‌نظیر کشاورزی و وجود موقعیت‌های استراتژیک در شهرستان بیضا از جمله مجاورت این شهرستان با آزادراه شیراز - اصفهان، خط ریلی و نزدیکی به فرودگاه، مسافت کوتاه تا مرکز استان، وجود بیش از ۱۰۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی، وجود بازارچه های محلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اظهار داشت: تعریف منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان با تمرکز بر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی می تواند از خام فروشی محصولات کشاورزی در کشور جلوگیری کند.

وی افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از متنوع ترین و بزرگترین صنایع در جهان و یکی از مهمترین منابع درآمدی و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است. این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر ایران می ‌تواند به مهم‌ترین منبع کسب درآمد ارزی تبدیل شود، مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه‌ جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.

وی گفت: متأسفانه در کشور ما، صنعت گردشگری و توریسم چنان که شایسته است گسترش و توسعه نیافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای گردشگری در شهرستان سپیدان خواستار معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در جنوب کشور شد و افزود: رشد و توسعه صنعت گردشگری و توریسم در ایران به عنوان یکی از راهکارهای عملی رهایی از اقتصاد تک محصولی و متنوع سازی منابع درآمدی کشور باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور قرار گیرد.

گفتنی است در همین راستا مقرر شد اقدامات لازم به منظور تعریف محدوده مورد نظر در هر دو شهرستان به عنوان مناطق ویژه توسط دبیرخانه مناطق آزاد صورت پذیرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن علیزاده نماینده سپیدان و بیضا مجلس گردشگری اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اشتغال زایی بیش از هزار و ۵۰۰ نفری در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، محمد رضا پیرحسینلو ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن سال نو، ایجاد اشتغال را دستاورد اصلی فعالیت‌های اقتصادی خواند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اشتغال‌زایی را میوه‌ی تولید و جذب سرمایه‌گذار کلیدی برای دستیابی به این هدف خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۱۵۳۳ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم که ۳۳ نفر بیشتر از شاخص تعهدی سالانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بود و این مسئله پویایی و رونق این منطقه عظیم صنعتی را نشان می‌دهد.

وی تعداد افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را ۱۴ هزار و ۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: از استخدام‌های امسال ۱۲۰۱ نفر بومی بودند که موید جذب ۸۳ درصدی بومیان و توجه به ظرفیت‌های موجود در هرمزگان است.

پیرحسینلو در پایان وعده داد تا از تمام ظرفیت‌ها در راستای افزایش شاخص های تولید و اشتغال در سال پیش رو استفاده شود.

دیگر خبرها

  • قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می تواند موفق باشد
  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • بخش صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشت
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر